Kanskje det er i ferd med å skje no'

I forrige uke satt NMCU, AMCAR og NFSOK i møte med Vegdirektoratet for å diskutere muligheten for en egen godkjenningsordning for amatørbygde kjøretøy i Norge.
Å få til en godkjenningsordning har vært en lang og kronglete vei men nå ser det ut til at ”ting” har løsnet og nå er alle partier på Stortinget enige om å støtte at man kan ha en slik ordning i Norge, på lik linje med land som Sverige og England.
Derfor gav Samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa i juni i 2010 marsjordre til Samferdselsdepartementet for å starte en utredning med sikte på å skape en slik amatørbyggeordning.
Les mer om saken på NMCU sin side.
http://nmcu.org/p-vei-mot-et-amat-rbyggeregelverk-i-norge