Skrevet av Emne: Bakre kallipere WJ  (Lest 2375 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
Bakre kallipere WJ
« på: Ti.,10,Mai,2011,22,36 »
Jeg fikk nettopp nye kalipere bak fra USA. Raybestos #RC10986 og #RC10986.

Det som ikke fulgte med kan jeg se var braketten som bremseklossene står i. Er det meningen at man skal bruke den gamle braketten på den nye kalipperen? Det ser ut som også Rockauto selger de slik. Vil Raybestos passe med braketten til Tevez? På de fremre kalipperene har jeg Akebono, og med de fikk jeg inkludert braketten. Det er rart hvis de ikke sender med braketten om den er nødvendig? 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RAYBESTOS-RC10986-Rear-Brake-Caliper-/170637542970?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27baca463a

http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1381430,parttype,1704

Innspill mottas med takk:)

Utlogget sandviper

• 401 CID
Re: Bakre kallipere WJ
« Svar #1 på: On.,11,Mai,2011,09,35 »
Raybestos er vel et merke som lager bremse deler bla. Sikkert like teves calliperene
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget madcap1973

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Ti., 8,November,2011,19,30 »
Fant du ut av problematikken din ift om du måtte ha flere deler, eller var det bare plug and play med de der? Flyttet du over noen deler fra de gamle?

Skjønner ikke mye av Rockauto sin side - hva er forskjellen på Loaded, Unloaded og Semi-Loaded? Finnes det ikke et ferdig kit som har det som trengs med pakninger, bremseklosser osv?

« Siste redigering: On.,25,Januar,2012,07,38 av madcap1973 »
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #3 på: Ti., 8,November,2011,19,56 »
Skjønner ikke mye av Rockauto sin side - hva er forskjellen på Loaded, Unloaded og Semi-Loaded? Finnes det ikke et ferdig kit som har det som trengs med pakninger, bremseklosser osv?

Og så var det det med at det haster litt - hvor lang levering har de som regel på Rockauto?
Takk for tips!

Loaded betyr vel "med alt", da er jo forhåpentligvis alt nødvendig inkludert.

Tar som regel 7-10 dager fra jeg bestiller til varene kommer på døra, bruker da billigste forsendelsesmåte, fraktpris kommer opp når du legger inn navn, adresse etc..

Utlogget madcap1973

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: On., 9,November,2011,00,04 »
Hm, ja det var drøy pris på frakt, men det blir vel noen kilo...
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #5 på: On., 9,November,2011,21,21 »
Er nok lurt å finne ut om det er stempelet i caliperen som går tregt, eller om det er glidepinnene mellom caliper og festebrakett som går tregt, er det sistnevnte så trenger du caliper bracket og caliper guide pin, blir en del billigere.

Utlogget Hans Chr

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Lø.,12,November,2011,00,20 »
Er jo og mulig å bestillt fra England. Jeg kjøpte overhalingssett til kaliptrene (med nye stempel), bremseklosser og sko til handbrekk, skiver foran og bak fra JeepChryslerParts.co.uk. Bra produkter, god service og ikke så gale priser. Fikk veldig gode bremser etterpå...

Men OBS ikke la reservoaret på bremsepumpa tømmes helt. Da må du lufte leeeeenge. (Egen erfaring)
« Siste redigering: Lø.,12,November,2011,00,25 av Hans Chr »

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Sv: Bakre kallipere WJ
« Svar #7 på: Ma.,24,September,2012,03,17 »
Har god erfaring med å suge bremsevæsken ut av kaliprene hvis man samtidig skal få ut mest mulig gammel væske eller om systemet er tomt (suger uten luftenipler, men med en passende plastnippel fra en biltema assortimentboks og en lang klar slange ikke for tynn).
Det går veldig kjapt, og lufta følger fort med i samme farta. Bare hold slangen høyt og hold beholderen full.
Om man suger litt ekstra så kan man jo evt. filtrere væsken og fylle den på igjen, men det gidder man jo ikke, den er jo så rimelig uansett.
Men ABS-luftinga er jo et annet kapittel...
« Siste redigering: Ma.,24,September,2012,03,27 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Asmy

• 258 CID
  • *
« Svar #8 på: To.,27,September,2012,21,43 »
Siden vi snakker om bakre calipere.. Nå har jeg tatt ut stempela på begge mine bakre calipere og pussa over dei ikke mindre enn 2 ganger, men etter en prøvetur på 1,5 mil utvikler det fremdeles varme. Har også pussa over boringane, selv om der ikke var noe rust. Vel og merke utvikler det mye mindre varme enn tidligere, og jeg merker ingenting på bilen at bremsene henger. Hvilke erfaringer har andre på dette området? Nå etter siste overhaling i kveld kunne jeg presse stempela heilt i bunn ved hjelp av tommelfingerane. Skulle tru dette var godt nok??? Har satt inn stempler og boring i caliperene med bremsefett før montering. Vil dette slite seg til / gå seg til eller må jeg demontere og pusse enda mer av stempela? Det står nye skiver og klosser på bak, så det er selvføgelig avhengig av at stempla går heilt inn...
Takker for alle tilbakemeldinger :P

Utlogget tigermagna

• 304 CID
  • **
« Svar #9 på: Fr.,28,September,2012,13,38 »
Sjekk bremsesko til parkeringsbrems, mulig de må finjusteres:

http://www.gianecri.it/WJ/1999%20WJ/ewj_5.pdf

Se side 5-32

Utlogget pwb

• 360 CID
« Svar #10 på: Fr.,28,September,2012,13,55 »
Pass på at boltene du har fått med er av riktig type. Fikk selv Raybesto hvor boltene på den ene bare var vanlige blanke bolter av dårlig kvalitet.