Skrevet av Emne: bytte drivknute kryss  (Lest 3493 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: bytte drivknute kryss
« Svar #15 på: Fr.,27,Mai,2011,20,53 »
Du har presset koppene skikkelig sammen før måling? det er ikke så mye å velge i til denne Jeepen så jeg mener det er det riktige krysset.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget almera1

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Re: bytte drivknute kryss
« Svar #16 på: Fr.,27,Mai,2011,22,53 »
Jeg vil si det kommer an på hvor den ekstra milimeteren på kryssene befinner seg, er det en ekstra milimeter tykkelse i bunn av hver lagerskål så er jo det en fordel, og skal heller ikke skape noe problem ved montering, men hvis det derimot er lengden på skålen som gir det ekstra målet så kan det skape problem.

Mener å huske at det var og 371 på min uten abs, og jeg monterte mine uten problem da sporene til clips var noe større for å kompansere for den ene milimeteren på hver side, men det ble litt trangt å få inn ene clipset, men har ikke skapt problemer i etterkant.

Husk å rengjøre allt skikkelig grundig og så prøvemonter ett hvis du synes du har råd med evt å måtte kaste det ene hvis det ikke passer i det hele tatt.

Utlogget Raptor

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Re: bytte drivknute kryss
« Svar #17 på: On., 1,Juni,2011,22,52 »
Fikk klemt sammen koppene ordentilg sammen og målt på nytt, målte da på en litt annen måte enn tidligere som seff blei mer riktig.
Det stemte heldigvis som dere andre har skrevet at krysset er riktig.
Så i dag etter jobb fikk jeg omsider ånden over meg (og ikke minst at det endenlig var vær til å stå ute og mekke igjen) og fikk satt igang med å prøve på denna jobben :)

Hadde litt dårlig med "riktig" verktøy for å få ut krysset, men det ordna seg med alternativ B også.

Overaskende nok så var det ikke noe pes å få løsnet de 3 boltene som holder spindelen på plass, som vanligvis kan være en "pain in the ass" har jeg skjønt, men opplevde mer problemer med å få løs selve spindelen, den satt godt selv uten bolter på plass gitt  :P
Og så var det litt pes å få ut et par av koppene da, men det ordna seg det også.

Så nå er jeg en lykkelig mann som har fått bytta et kryss som definitivt hadde sett sine bedre dager  ;D

Neste prosjekt nå blir å bytte demperene bak og det andre krysset seinere en gang.

Takk for den hjelpa jeg fikk, den var nyttig.