Skrevet av Emne: Generelt diverse forskjeller på Wrangler..  (Lest 1772 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Galetruls

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Generelt diverse forskjeller på Wrangler..
« på: Sø.,20,Mars,2011,19,01 »
Hei :)

Ny på forumet her, og relativt ny på Jeepfronten.. Har fått litt intr av Wrangler og ønsker litt bistand med tanke på motorvalg, typer, gir, spiral kontra blad osv..

Tanken om evnt bil er lett løft og litt større hjul for bruk både langs vei o lett off-road og seff godkjent  ;)


Lars


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Generelt diverse forskjeller på Wrangler..
« Svar #1 på: Ma.,21,Mars,2011,14,09 »
Du kan jo starte med å lese litt her.

Og så kan du lese litt mer her.

Forskjellene på CJ, YJ og TJ er jo primært årsmodellene, men også motorer og fjæringen.

CJ var først ute, noen modeller med åtter, seksere osv. Den har bladfjærer.

YJ var neste generasjon, men har kun rekkesekser ( 4,2 og 4,0L ) samt en 2,5L firer. Også kun med bladfjærer. Kjennetegnes best på firkantede lykter!

TJ kom så i -96 med samme 4,0L seksern og 2,5L firer. Dog har denne som første Wrangler spiral fjæring.
« Siste redigering: Ma.,21,Mars,2011,14,12 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Galetruls

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Re: Generelt diverse forskjeller på Wrangler..
« Svar #2 på: Lø.,26,Mars,2011,09,46 »
Hvordan er populæriteten rundt 4liter manuell? Ser det ligger en på Finn om dagen..
Egentlig kunne jeg tenkt meg automat hvis jeg skal ha 4liter'n  ;D  Det jeg er mest usikker på er hvor lett 4liter'n evnt er å selge igjen med manuell  ::)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Generelt diverse forskjeller på Wrangler..
« Svar #3 på: Lø.,26,Mars,2011,16,25 »
Lett!

4L uansett girkasse selges som regel fryktelig fort.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Generelt diverse forskjeller på Wrangler..
« Svar #4 på: Lø.,26,Mars,2011,17,02 »
Men det er vel først og fremst tj, dette er vel snakk om en yj?? Den skulle la seg selge likevell.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Galetruls

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Re: Generelt diverse forskjeller på Wrangler..
« Svar #5 på: Sø.,27,Mars,2011,14,25 »
Den påtenkte i denne runden var en Vj ja  ;)

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Generelt diverse forskjeller på Wrangler..
« Svar #6 på: Ma.,28,Mars,2011,15,03 »
Manuell er best  ;D. Har aldrig snurret rundt i en rundkjøring (som mange klager over er et problem med YJ/ TJ.) Men jeg har måttet bruke cluch'en for å balansere bakenden mange ganger i rundkjøringer, ( også med en henger en vinterdag!). De fleste sverger nok til automat, men i bilen min (TJ) syntes jeg det er morsomere med manuell på vinterveier med 2WD inne og 4wd i bakhodet, da blir det aktiv kjøring, da, he-he 8)

TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)