Skrevet av Emne: Baksetespørsmål  (Lest 5009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Propellue

• 304 CID
  • **
Re: Baksetespørsmål
« Svar #15 på: Fr., 1,April,2011,18,10 »
Her er noen bilder av baksetet jeg har..  Noen som har gode forslag til hva slags bil det egentlig skal til?
Og ikke minst, hvordan får jeg enklest mulig tak i et nytt sete?  Tenkte å bestille endel snacks fra statene snart, vil det lønne seg å bestille sete i samme slengen? Har hørt at gutta på bakseter.no tar ganske stive priser, så planen var å unngå de.

Mange spørsmål her nå, men jeg ble plutselig ganske så rådvill.
Her er bildene hvertfall:

Setebenken

Festebraketten

- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget Redwrangler

• 304 CID
  • **
  • Jeep Wrangler TJ 1999
« Svar #16 på: Fr., 1,April,2011,18,41 »
Overhodet ikke slikt festeanordningen på mitt sete ser ut, men kan jo variere fra modell til modell. (Jeg har 99 mod.) Er det samme stoff som på førersetet? For om baksete er originalt, skal det være samme stoff. Tror nok det lønner seg å bestille fra USA, kompis av meg bestilte baksete fra USA og brukte båtfrakt med jetcarrier.no. Det fungerte bra, fraktprisen var heller ikke så gæærn. Lønner seg nok å bestille så mye som mulig om gangen, ihvertfall med jetcarrier.

M

Utlogget Geir G K

• 360 CID
« Svar #17 på: Fr., 1,April,2011,18,43 »
Har ikke peiling på hva slags bil det baksete er til,  så ikke ut som Suki sete heller,  når det gjelder baksete,  prøv baksete.no,  de har org belter og evnt festebrakketter også.
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget Propellue

• 304 CID
  • **
« Svar #18 på: Fr., 1,April,2011,19,20 »
Jaja, da blir det nytt sete fra statene da. :P
Skal bestille uansett, så da kan jeg like gjerne ta med et sete også. I og med at dollarn såvidt er verdt papiret den er printet på nå, så tviler jeg må at noen her på berget klarer å levere det billigere. Men skal ta en telefon til bakseter.no før jeg sender bestillinga selvfølgelig, bare for å være sikker.
Det var jo en liten strek i regninga, men skitt au.

Forslag til hva slags bil setet passer i mottas fortsatt med stor takk. Kan jo prøve å selge det. :)
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #19 på: Fr., 1,April,2011,19,58 »
Synes det ser akkurat likt ut til mitt, dvs YJ.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Skyjacker

• 360 CID
  • JK-09
« Svar #20 på: Fr., 1,April,2011,22,19 »
Det er et YJ sete
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Propellue

• 304 CID
  • **
« Svar #21 på: Ma., 4,April,2011,13,36 »
Jaja, da fant man nå ut av det... :P

Plutselig ble personbilombygginga utsatt på ubestemt tid. Bestillinga til statene blir gjort iløpet av uka, så blir det spennende å se hvor lang leveringstida er.
Takk for hjelpa alle sammen!  :)
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget karlson@epost.no

• 304 CID
  • **
« Svar #22 på: Ma., 4,April,2011,20,31 »
Du har vel de to brakettene som skal skrues fast i gulvet?
Selve setet sitter jo bare festet i et hull i hver brakett i fronten av setet. Låst med en "hårnålspinne" på hver side.
Skal jo være enkelt å ta ut i en fart  8)
TJ 4.0 Sahara 2000 mod. Fortsatt original!

Utlogget sten_morten

• Global moderator
  • Get a life!!
« Svar #23 på: Ma., 4,April,2011,21,08 »
Bestillinga til statene blir gjort iløpet av uka, så blir det spennende å se hvor lang leveringstida er.

Jeg skal også ta hjem ett baksetet fra USA. Hvor i landet bor du? Bor du i Oslo området og du vil, kan vi dele på frakten. Er det er på lager pleier det å ta 4 virkedager.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Propellue

• 304 CID
  • **
« Svar #24 på: Ti., 5,April,2011,14,50 »
Bor i Trondheim, men jeg skal ha massevis av annet drit også, så det er mulig det blir litt upraktisk.
Noen som har noen formening om det lønner seg å bruke deres fraktsystem, eller om det er billigere å la jetcarrier ta seg av det?
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget sten_morten

• Global moderator
  • Get a life!!
« Svar #25 på: Ti., 5,April,2011,16,03 »
Da blir det upraktisk å dele på frakten.

Jeg kommer ikke til å bruke jetcarrier eller lignende...
Bare bestiller og får setet levert hjemme. Det enkleste og like billig. Ett baksete kommer på ca 3000,- inkl frakt og mva.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Propellue

• 304 CID
  • **
« Svar #26 på: Ti., 5,April,2011,16,38 »
Ja, tenkte jeg bare skulle la de ta seg av frakten jeg også.
Har bestillt stæsj for ca. 1200$, så normen er vel å gange med ca. 10 for å få totalprisen  levert på døra.
Blir nok oversize så det holder, men tror det er stærsj for over 20k kjøpt her på berget, så det lønner seg vel likevel.

Og forresten, Karlson:
Nei, jeg har ikke de brakettene.  Hele setet er anderledes, så jeg hadde ikke kunnet feste det på tj-braketter sånn helt uten videre.
Skitt au.

Noen som vil kjøpe et YJ-sete?  :P
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."