Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 112657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #465 på: To.,19,April,2012,22,24 »
samme sak på traktor nylig. Lading i 2 uker, og stor hjelpestarter, men til ingen nytte.   Puttet inn et lite, friskt reservebatteri og brum-brum med en gang..
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #466 på: Ti., 1,April,2014,17,59 »
Oi oi oi !! Historien gjentar seg... Siste post fra meg i min virtuelle garasje omhandler at Jeepen har stått for lenge og ikke starter. Det var dagen før avreise til Gol i 2012.... Nå er jeg jo noen uker tidligere med å prøvestarte stakkaren før avreise til Gol. Og jaggu nekter den å starte i år også......... Men i år er det ikke batteriet som er problemet. Håper at problemet er de morkne slangene til bensinen som lekker som en sil.

Vel vel, bilen er dratt opp på henger og tatt med til jobben hvor det venter noen dager med TLC i et håp om at hjertebarnet skal få rullet noen mil til Gol etter påske. Det blir full mekkehelg og noen lange kvelder før påsken, men det bør nå gå.....

Har et lite lass med deler på vei fra Sarpsborg motor og Klintberg & Way.

Diverse filtere og oljer
Ny guvernør til automaten
Ny Vakum regulator til automaten med justerbart trykk
Ny bunnpakning til Automaten
Ny pakninger til Headersene
Ny "Waterneck" til termostathuset
Nye bensin slanger
Nye vakumslanger
++++

STAY TUNED!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #467 på: Sø., 6,April,2014,20,53 »
Ja, da har store deler av helgen gått med til nesten ingenting....

Olje er byttet på motor og begge akslingene. Atlas 4S har fått seg litt ny olje også. Men så begynte jobben med å få den til å starte......

Fant en god info film om LT1 Optispark med grundige detaljer som hjalp litt: DELCO REMY Training movie

Var jo ganske overbevist om at det var bensin lekkasjen som gjorde at dysene ikke åpnet. Så da ble slanger byttet og testet. Pumpa sviver og fuel railen fylles, men det er ikke antydning til å fyre... Så da var det å sjekke om det var gnist på pluggene. Det var det jo ikke! Koblet opp rett fra coilen for å sjekke om den ga fra seg noe liv og det var dødt her også. Da er det neste "lette" steget å teste om det kommer tennings signal til coilen. Coilen får 12.7V ( LES# batteri V tilgjengelig ), men fikk ikke målt tennings signalet. Her virker det dødt også.

Så neste steg var å sjekke Coil modulen, så den ble forsøkt målt, men fant ikke noe godt signal / livstegn her, så da steg optimismen igjen  :D Runar har samme grisehjerte i sin sjuer, så han ble tilkalt for å være donor bil ( Han likte ikke den tanken helt, men snill som et lam lot han seg overtale  ;). Koblet opp Coil modulen i hans bil og den fyret med en gang......

Da var turen til fordeleren... Den er jo kjent for sin svakhet for fuktighet og den har jo sannsyneligvis den mest idiotiske plasseringen mulig i så måte!! Nede i front på motoren, rett under vannpumpa. Det tar sin tid å komme dit, ut med radiator, av med reima, ut med vannpumpa, strammehjul og dynamo. I god tro om å finne både Rena myr samt litt rester fra hølet på Svinndal, ble denne åpnet. Og rett som det var, fant vi litt av dette inne i fordelere sammen med litt irr på rotoren. Rengjorde allt, og satte sammen igjen. Koblet opp og forventningsfullt vridde om på starteren.                      -                         Ingenting nytt skjedde.....

Da datt motivasjonen og optimismen rett i dass, og det blir nok ingen blå TJ på 36" med åtter denne sommeren heller..... Kanskje jeg kan få skrudd litt til sommerferien, men da blir det nok heller stranda?? Har ikke en eneste frihelg etter påske og frem til sommerferien så å skru/feilsøke på dette er lite poeng å ha en time i ny og ned da bilen ikke kan stå på samme stedet dagtid.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #468 på: Ma., 7,April,2014,16,16 »
Noen bilder også....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #469 på: Ma., 7,April,2014,20,12 »
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #470 på: Ma., 7,April,2014,21,06 »
er utrolig tøff den bilen din..

håper du får orden på den fort..

Utlogget Bård Nerdalen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 122
  • XJ 4L Aut, 4,5" Trail Master on 33"
    • Min garasje
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #471 på: Sø.,13,April,2014,23,46 »
Hei Stein, har du sjekka at du får spenning ut fra tenningslåsen, det er jo ganske raskt å sjekke
Bård Nerdalen
98214028
JCM Medlem 351         / I  ,[____]            /__l_l_,\____\,___
YJ 4l aut 1994 (solgt)  I---YJ   -0III0-        l_---_XJ_l---[ ]llllll[ ]
M38A1 1952               ( )_) ( )_)--o-)_)     (  )_)    (  )_)--o-)_)
XJ 4l Aut 1995

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #472 på: Ti.,15,April,2014,18,22 »
Nei, ikke sjekket, men da skulle vel ikke starteren svivet heller ?? Er ikke verdensmester på bilelektro....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Bård Nerdalen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 122
  • XJ 4L Aut, 4,5" Trail Master on 33"
    • Min garasje
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #473 på: On.,16,April,2014,18,46 »
Nei, ikke sjekket, men da skulle vel ikke starteren svivet heller ?? Er ikke verdensmester på bilelektro....
Hei igjen, tenning og starter er to forskjellige kretser, så starten kan snu selv om du ikke får spenning til tenningen. Jeg har ikke verksted håndbok på TJ men du finner sikkert en hovedkontakt på rattstammen ett sted der du kan måle kanskje noen andre her på forumet som har bok og kan dele denne. Men TJ har jo start sperre, eller har du koblet den bort? BTG  her på forumet plundret med denne, mulig han har noe på tråden sin.
Bård Nerdalen
98214028
JCM Medlem 351         / I  ,[____]            /__l_l_,\____\,___
YJ 4l aut 1994 (solgt)  I---YJ   -0III0-        l_---_XJ_l---[ ]llllll[ ]
M38A1 1952               ( )_) ( )_)--o-)_)     (  )_)    (  )_)--o-)_)
XJ 4l Aut 1995

Utlogget Bård Nerdalen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 122
  • XJ 4L Aut, 4,5" Trail Master on 33"
    • Min garasje
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #474 på: On.,16,April,2014,21,27 »
Heisan Stein
Se vedlagt to sider, en med plassering av tenningslåskontakten og en med pin out. Da er det bare å fyre opp multimeteret, håper dette er til hjelp.
Sjekka forresten postinga til BTG der såg jeg du hadde vært inne også så da regner jeg med at du har full kontroll på startsperra;-)
Bård Nerdalen
98214028
JCM Medlem 351         / I  ,[____]            /__l_l_,\____\,___
YJ 4l aut 1994 (solgt)  I---YJ   -0III0-        l_---_XJ_l---[ ]llllll[ ]
M38A1 1952               ( )_) ( )_)--o-)_)     (  )_)    (  )_)--o-)_)
XJ 4l Aut 1995

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #475 på: To., 9,Juli,2015,22,20 »
Omsider etternoen år uten skilter har den endelig fått nye skilt.

Hvite og fine, samt at vognkortet har fått en ny linje tilført. V8
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #476 på: To., 9,Juli,2015,22,35 »
liker  ;D

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #477 på: To., 9,Juli,2015,22,48 »
Omsider etternoen år uten skilter har den endelig fått nye skilt.

Hvite og fine, samt at vognkortet har fått en ny linje tilført. V8

Grattis!!  ;D

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #478 på: Fr.,10,Juli,2015,11,02 »
Omsider etternoen år uten skilter har den endelig fått nye skilt.

Hvite og fine, samt at vognkortet har fått en ny linje tilført. V8
Gratulerer!
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #479 på: Ti.,14,Juli,2015,08,22 »
 ;D Gratulerer!!!!
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"