Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 112685 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #60 på: Fr.,26,Januar,2007,17,12 »
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Amund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 70
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #61 på: Ti.,30,Januar,2007,20,30 »
Kan hende du blir litt skuffa når du åpner pakka med 4,3-liter chevy 'v8' oppi....  ;D

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #62 på: Ti.,30,Januar,2007,20,52 »
Kan hende du blir litt skuffa når du åpner pakka med 4,3-liter chevy 'v8' oppi....  ;D

Nope.
Nå har vel Stein allerede kontroll på det eksemplaret han skal ha, men til alle andre:

L99 (4.3L)
A 4.3 L version of the LT1, designated the L99, was introduced in 1994 for the Chevrolet Caprice. It was externally identical to the LT1, but the bore was reduced to 3.736" and the stroke to 3.00" (similar to the late sixties Chevrolet 302 used in the first-generation Camaro Z28s). The pistons used in the L99 were the same as the ones used in the Vortec 5000 with the use of 5.94" connecting rods.

Like the LT1, it features sequential fuel injection, reverse cooling, and an optical crank position sensor. Output is 200 hp and 245 ft.lbf.

Due to its smaller displacement, it provides better fuel economy over the 5.7L LT1.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #63 på: Ma., 5,Februar,2007,08,24 »
Sitat
Kan hende du blir litt skuffa når du åpner pakka med 4,3-liter chevy 'v8' oppi.... 

Tja, tror egentlig ikke det men... Hva skulle skuffe meg egentlig? Det er en V8 med mer enn nok pudder i!

Det eneste som skuffer meg er vell vår herlige stats innsats på å flå ærlige mennesker som meg og mange andre....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget uffe

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 171
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #64 på: Ma., 5,Februar,2007,13,36 »
Jag er litt avundsjuk på dej ! Ikke fordi du får V8 men for du har ett sånt flott sted att stå på !!!!!

Jeg har 5 st v8er en AMC 304, 3 FORD 302, og en CHEVY 350 og det klør i fingra etter att få skru bil i ett varmt garage !!! :'( :'( :'(
Early BRONCO V8
Cj 7 -1980 V8

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #65 på: Ma.,12,Februar,2007,11,30 »
Sitat
Jag er litt avundsjuk på dej !

Du skal få lov til å være det  ;D Men selv jeg sliter med plassen.... Har en 2,5t 2 søylet verkstedbukk, som jeg ikke får satt opp. Så jeg er på utkikk etter et skikkelig verksted...

Girkassa er på plass, skal telle over splinsene på mainshaften i t-kassa ikveld for endelig bestilling hos Novak adapters...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #66 på: Ma.,12,Februar,2007,22,49 »
Tellingen av splines gikk veldig bra  ;D 21 splines var det magiske tallet etter at jeg talte over den gamle fremre delene av t-kasse huset.

Så nå har jeg sendt av gårde en nydelig smørbrødliste til Novak Adapters....

- Adapter mellom gir og transfer ( TH 350 mot NP 231 )
- Diverse braketter for motor og girkasse
- Radiator, 2 rader a 1 1/4" med innebygget oljekjøler
- 2800CFM vifte, elektrisk med termostat for ovenfor nevnte radiator
- + litt snacks...

Adapteret til Novak er 1,1" kontra Advance Adapter sitt på nesten 4". Dvs at jeg flytter hele drivlinje 2-3" forover og kan forlenge mellomakselen bak. Vet enda ikke om jeg må forlenge bak og korte inn foran, eller om slip yoken klarer å fange opp dette..... Time will show :D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #67 på: To.,15,Februar,2007,19,26 »
Er Warm bakfangeren din klargjort for Tire Carrier? Ser at du ikke har reservehjul på bildene, har du ikke tenkt å ha med det?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #68 på: Fr.,16,Februar,2007,07,57 »
Sitat
Er Warm bakfangeren din klargjort for Tire Carrier?

Jeg, ville ikke ha det. Den er for sped selv for 33" og 36" ville knela den på et blunk. Har laget meg en skikkelig Swing Away med kraftig dobble fester rundt hjørne på bilen og festet på døra slik at den følger døra når jeg åpner den. Slipper å vri opp holdern og så åpne døra. Allt i et kan du si. Og i tillegg skal den tåle 100kg kontra 20 kg!
« Siste redigering: Fr.,16,Februar,2007,09,57 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #69 på: Fr.,16,Februar,2007,09,29 »
Den er for sped selv for 33" og 36" ville knela den på et blunk.

Er den ? Da har sikkert min knela nå, tror du ikke ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #70 på: Fr.,16,Februar,2007,09,57 »
Sitat
Er den ? Da har sikkert min knela nå, tror du ikke ?

Det har den jo og da.... Du må jo løfte den 3cm opp for å få den i låsehakket sitt!

Jeg skal også i tillegg til 36" ha på Hi Liften og PR antenna, så da er den bare å glemme.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #71 på: Lø.,17,Februar,2007,23,13 »
Nyttig informasjon. Var på vei til å bestille warn bakfanger med swing arm, men da dropper jeg det i og med at jeg skal ha 35" på bilen.. Rart dette ikke kommer klarere frem (men da hadde vel ingen kjøpt det...).

Forresten, dette står om Warm fangeren:

Perfect for the oversize tires that serious off-roader's require. The Warn tire carrier is built to withstand the abuse hard-core trails can deliver. Sold with a Warn Rock Crawler Bumper, the new Warn Tire Carrier is designed to carry heavier tires (up to 36"). It pivots on a beefy 1-1/2" solid steel shaft pin, which comes up from within the bumper into the frame of the Tire Carrier. Structural welds (t-joints vs. corner welds) hold up in the long run. Period. Polyurethane pad reduces rattling.
Limited Lifetime Warranty.
« Siste redigering: Lø.,17,Februar,2007,23,20 av Jan-Erik »
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #72 på: Sø.,18,Februar,2007,14,07 »
Det har den jo og da.... Du må jo løfte den 3cm opp for å få den i låsehakket sitt!

Den skal være sånn. Bolten den svinger på har jo ikke bøyd seg akkurat, den er jo king-size.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #73 på: Sø.,18,Februar,2007,21,04 »
På den "gamle" fangeren med hjul holder stod det opp til 33". Vet ingenting om en evnt ny en...

Simon, det kan godt hende at det bare er polyforingen i huset på swing awayen som er utslitt, og at ved å bytte denne så vil den bli bedre igjen (rettere).

Har vel aldri hørt om noen som har knekt av eller vraka Warn sin Tire Carrier / Swing away, men jeg synes den ser slaskete ut når den lukkes opp, noe du må gjøre for å få opp bakluka. Den jeg har laget er glidehengslet på bakdøra, så når du åpner bakdøra, følger holderen med. Og i tillegg, så står den som en påle med full vekt på. Det finnes mange forskjellige reservehjulsholdere, men de fleste er anbefalt opptil 33". Dog er det en del som tåler større enn det også.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #74 på: Sø.,18,Februar,2007,22,30 »
På den "gamle" fangeren med hjul holder stod det opp til 33". Vet ingenting om en evnt ny en...

Simon, det kan godt hende at det bare er polyforingen i huset på swing awayen som er utslitt, og at ved å bytte denne så vil den bli bedre igjen (rettere).

Har vel aldri hørt om noen som har knekt av eller vraka Warn sin Tire Carrier / Swing away, men jeg synes den ser slaskete ut når den lukkes opp, noe du må gjøre for å få opp bakluka. Den jeg har laget er glidehengslet på bakdøra, så når du åpner bakdøra, følger holderen med. Og i tillegg, så står den som en påle med full vekt på. Det finnes mange forskjellige reservehjulsholdere, men de fleste er anbefalt opptil 33". Dog er det en del som tåler større enn det også.

Jeg har vurdert å sveise min egen bakfanger og har fundert mye på det med reservehjulsholder.
Jeg fant en akseltapp som jeg tror vil funke utmerket til "swing-a-way" reservehjulsholder:

http://www.jula.se/Butik/assets/product_images/stora/320005_c.jpg?OrderId=833693214&

Koster 149,- svenske (de har vinsjtrekk til 79,- også).

Den er 40 mm i selve tappen og skal tåle 750 kg brukt i tilhenger.
Spenne opp delen med de 4 boltene i dreibenken & dreie den delen vekk
Demontere den & sveise på passende 4-kant rør til den roterende delen.
Selve tappen ned i fangeren, sveise på både over og undersiden.
Burde bli solid, eller ... ?

En annen ting:
Jeg vurderer faktisk å bygge om baklemmen på TJ'en - til CJ baklem.
Selve baklemmen passer, men jeg må inn balja bak for å få sveiset på festene / forsterkningene til hengslene.
Hvorfor ?  Jo for da funker det bedre med CJ Hardtoppen.
Og da trenger jeg reservehjulsholder ala CJ...