Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 114524 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #315 på: Ma.,16,Februar,2009,03,39 »
Jeg må få tak i en ny ekspansjonstank som er liggende, høy og tynn, evnt kvadratisk og ikke så høy. Den orginale satt på siden av radiatoren, men det er ikke plass til denne lenger ( Pr idag er den orginale stripset fast, men ingen god permanent løsning ...).

Har surfet rundt på diverse kjente og kjære steder, men finner ingenting. De kan nok ha det, men ligger ikke på nettet. Fant noen over dammen som lager på bestilling, men det har jeg ikke tid til!

Det skal være en "ikke" trykk tank utgave. Noen som har tips om hvor man kan finne dette ?

Tips:
Jeg dro til min lokale høgger, han hadde 3 digre pappesker fulle av tanker.  Rota rundt oppi der, og fant en som passet perfekt på innerskjermen til CJ'en.  Husker ikke hvilken bil den kom fra.

Tips herved oversendt...

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #316 på: Ti.,17,Februar,2009,00,21 »
Der radiatoren din kommer fra har de jo slike.
Jeg bestilte med en som jeg skal bruke, ligger på lageret...
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #317 på: Ti.,17,Februar,2009,11,42 »
Pony Parts hadde en helt grei og fin en på lager. Den blir hentet på Grava imorgen.

Se link fra Summit Racing.

De tok faktisk ikke så galt påslag på denne heller. Så jeg kommer nok til å handle igjennom de senere også!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #318 på: Fr., 6,Mars,2009,21,09 »
Var innom garasjen til Stein i kveld og lånte bort et par hender. Kveldens quiz: Hva har skjedd med bilen hans?




med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #319 på: Fr., 6,Mars,2009,21,23 »
Blitt blåere eller? ;)
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #320 på: Fr., 6,Mars,2009,21,31 »
Ja, da var epoken over med sølv bil. Den falmet hen og ble blå gitt...... Tok litt tid å få av folien igjen. Har vel brukt opp mot 12 timer på det. Nesten det samme som å få den på :-\

Gjorde et tappert forsøk på å justere spaken til forakselen til Atlasen. Men det ga jeg opp. Det er litt for trangt oppi der til å utføre arbeidet uten at den henger i bukk. Får lissom ikke vridd og holdt seg oppe i riktig posisjon når bilen står på gulvet..... :-\
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #321 på: Fr., 6,Mars,2009,22,20 »
Nesten så den ble finere, nå..
Virker Atlasen som den skal bortsett fra justering av spaken? Hvor lang tid greier du å bruke på 100 meteren? :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #322 på: Lø., 7,Mars,2009,11,28 »
Den virker faktisk litt større som blå... Er vel kanskje slik at mørk bil virker større enn lys bil ??? Mener jeg mente det samme når bilen ble sølv også... Hmmm.

Atlasen funker som bare juling den! Bortsett fra at jeg ikke får forakselen i høy serie da spaken stanger i spaken for bakakselen. Detet staget sitter med siegringer som er relativ utilgjengelig... Men får jeg bilen på bukk så er det mulig!

Tid på 100m aner jeg ikke... Dog vesentlig kjappere enn før ;D Men bytte til 3.73 gjorde at bilen ble litt daffere enn ønsket, men absolutt helt OK! Kan nok leve med det noen år, før nytt angrep i hodet sier at det en 5,7L som må sitte under panseret. TIME WILL SHOW!!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #323 på: Lø., 7,Mars,2009,14,09 »
Jeg lurte mest på hvor LANG tid du greier å bruke med laveste gir innkoblet?? ;)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #324 på: Lø., 7,Mars,2009,20,15 »
Det har jeg foreløpig ikke hat tålmodighet til å teste! Tredje giret slår inn på 4km/t....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #325 på: Sø., 8,Mars,2009,22,38 »
Så fett at du har fått motoren i bilen Stein :), men hvordan går det med motoren i vognkortet ? Er jo en vesentlig del av det sånt prosjekt, værtfall på timelistene, sånn som det er blitt nå.
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #326 på: On.,11,Mars,2009,10,47 »
Og da er det duket for fortvilelse hos BT nok en gang... Da jeg snakket med dem sist ( 14 dager siden ) så var det bare å ringe for bestilling av ny time den påfølgende uken. Jeg ringte idag og fikk beskjed om at første ledige time for meg på Risløkka var 15 mai......!  Drammen kunne jeg få time i slutten av april.....!  På Gjøvik kunne jeg få time hvilken dag som helst, bortsett fra Torsdag 19 mars.....!

Men det stopper ikke der! "Har du søkt om motorbytte ? " For det må du jo!!!! Nei, svarte jeg. Jeg har snakket med sjefen for om- og oppbygging på Risløkka og siden det er snakk om små økninger i volum og hk kontra typegodkjenning på bilen, så måtte jeg bare holde meg innenfor CO og vekt samt betale avgift. "Ok, men da er det greit! " var svaret. Så da får vi se.....

Tør jeg vise bilen min på Gjøvik??? Det er det store spørsmålet !?!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #327 på: On.,11,Mars,2009,12,38 »
Hvilken effekt lander du på med din nye doble motor, skumleste tråden din hær, men den begynner å bli farlig lang nå  ;D
Jeg fikk forespeilet maks 225hk av BT, da jeg hørte etter her!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #328 på: On.,11,Mars,2009,12,50 »
Motoren yter orginalt ca 200hk i følge Bergheim og Wikipedia.

TJ med 4.0L har jo 184 til 190 hk, så det er jo ikke rare økningen.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #329 på: On.,11,Mars,2009,13,03 »
 ;D ;D Ikke for oss nei, men BT er ikke alltig like fornuftige!
Jeg har luktet litt på 4,7L mopar motoren, og den er jo både mere økonomisk og mere moderne en f.eks 5,2 motoren på 225hk. BT syntes likevel at de 10hk ekstra som 4,7 motoren hadde(235hk) ble for mye. Skjønner jo at de må sette en grense også da, men har mye mere lyst på den 4,7L kontra den eldre5,2 motoren, og ikke pga den ekstra effekten akkurat!

Har i det senere mere og mere tenkt tanken på 4L, for å gjøre det litt enklere dog!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280