Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 114148 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #300 på: Ti.,10,Februar,2009,16,09 »
Dersom det er en fordel å ha den orginale hjernen skaffer vel Larry en slik..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #301 på: Ti.,10,Februar,2009,19,01 »
Har løst situasjonen nå tror vi....

Bytter jeg hjerne, må jeg bytte ledningsnettet også. Så jeg håper å slippe dette!! I tillegg, så sitter det egentelig en 4L60E kasse bak denne motoren og hjernen vil da få problemer med TH 350 kassa som igjen påvirker motorstyringen. Tidligere eier gjorde dette av en grunn og fikk den til å gå meget bra. Så jeg tror vi er i boks nå...

Uansett så setter jeg meg på toget imorgen tidlig og blir på Stange til bilen er klar og da drar det rett på Grava!!! ( Såfremt det ikke dukker opp radikale problemer som medfører at avreisen må utsettes en dag eller to eller mange...... )
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Per Lys

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 200
  • 350 Ramjet
    • Per`s Jeep side
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #302 på: On.,11,Februar,2009,15,19 »
Hei Stein.
Har du regna noe på den nye utvekslinga og
hastiheter i for eks i 80 og 100 km.


Per L.


 

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #303 på: To.,12,Februar,2009,10,43 »
Sitat
Har du regna noe på den nye utvekslinga og

Ja, har det. Og det ble ikke mye feil i forhold til hva som gikk for seg på E6 sydover igår kveld..... ;D

80 km/t uten Lock Up var 2050RPM
Det blir Ca 1850RPM ved 80 km/t med Lock Up inne. Jeg hadde estimert ca 1750RPM.....

Kvelden ble veldig lang og lengre enn håpet. Fikk problemer med å sette Atlasen i gir. Vi fikk den i Lav på bakakselen og fikk kranglet den inn i LAV på forakselen. Men høy serien uteble med høye kneløft !!! Fant ikke helt ut av hva problemet var, men da vi endelig fikk den i Høy bak, så dro jeg avgårde. Får finne ut av det senere....

Guttungen ble passet av svigers denne kvelden og han fikk ganske høy feber ved 18 tiden. Klokken 19.00 ringte de febrilsk! Da hadde han fått skikkelige feberkramper med oppkast. Og jeg stod på Stange med en bil uten gir.... Var litt plagsomt!!

Bilen gikk som en drøm nedover E6 og hadde "litt" mer power en standard maskinisten.....  :o Lyden var det heller ingenting å klage over ;D Motoren ble fin og varm og hadde ingen problemer. Den brukte ikke vifta og radiatoren forholdt seg kald. Kan ha noe med 25 blå å gjøre.... Fikk imorges noen små lekkasjer ved slangeklemma i bunn av radiatoren. Trenger bare litt etterstramming! Utover det, så er allt som det skal.

Ting vi ikke rakk å fikse:
- Lock Up`n slår ikke inn
- Nytt speilfeste rundt snorkelen
- Kalibrere bensintank måleren
- smt feste noen småting som jeg gjør selv her hjemme

Så neste onsdag.... Da skal jeg på Grava!!!

Legger ut noen bilder i kveld!
« Siste redigering: Fr.,13,Februar,2009,12,39 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #304 på: To.,12,Februar,2009,11,14 »
Gratulerer Stein  8)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #305 på: To.,12,Februar,2009,11,31 »
Fint at det løste seg, det så jo litt mørkt ut ved 21.30 tiden.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #306 på: To.,12,Februar,2009,13,47 »
Gratulere Stein, du skal få et diskre 16V merke av meg (fra Golf)
Nå gjennstår vel bare den tunge turen til Kristin Halvorsen hvis du vil ha dette i vognkortet

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #307 på: To.,12,Februar,2009,21,51 »
Noen bilder....:













Sitat
Gratulere Stein, du skal få et diskre 16V merke av meg (fra Golf)

Har nå tilgang til folieskjæremaskin, så det dukker nok opp et lite "V8" emblem på bilen etterhvert  ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #308 på: To.,12,Februar,2009,22,16 »
Jørsj da Stein!
Nå har vi jo snakket sammen hver dag de siste ukene, men dette var gøy å se!!!

hvor happy er du nå på en skala 1 til 62?

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #309 på: Fr.,13,Februar,2009,08,20 »
Sitat
hvor happy er du nå på en skala 1 til 62?

Overall ca 64,3. Men Atlas problemet drar godt ned.... Derimot lyden og funksjon på landevei  ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #310 på: Lø.,14,Februar,2009,17,16 »
Etter mailing med Advance Adapters, så fant jeg ut av transferkassa... Bil med automat SKAL stå i neutral. Og spakene skal smelles inn i gir, ikke mykt skyve den over, men smekkes over. Det er slik kassa er laget for at alle drevene og utvekslingene skal kunne fungere 100%. Dras den sakte og rolig over, vil synkroniseringen jobbe for livet og man får en gnaging på tannhjulene ( opptelling av tenner ). Prøvde smelle over metoden og da funket det med en gang. Tørte ikke så hardt oppe hos EB, da lyden ikke tilsa at det var riktig... Men det funker!!

Fant også det " siste" giret i lav serien.... 8) Det er jo 1 spak for bakakselen, 1 spak for forakselen og 1 siste spak for utvekslingen. Så det er duket for spak hysteri og giring til man ser mannen med ljåen.....

Setter jeg spak for bakhjuls drift i H. Da er det kun bakhjulsdrift. Sitter spak 3 i Høy serie, så har jeg 1:1, setter du spak 3 i Lav serie, har jeg 2:1 utveksling

Setter jeg spak for bakhjuls drift i lav. Har fortsatt kun bakhjuls drift. Setter så spak 3 i høy serie, så har jeg 2,73:1. Setter jeg spak 3 i lav serie, har jeg 5,46:1 utveksling.

Samme gjelder for forhjuls drift og firhjuls drift! Jeg kan ikke sette foran og bak i høy og lav individuelt. De må pares, eller settes i neutral. Kan jo være en fordel at det ikke går, så slipper man å bærsje i skuffen på tørt og fast underlag.... ;D

Spak 3 fungere med andre ord som 50/50 splitt!

Link til instruksjons video på Youtube.com
« Siste redigering: Lø.,14,Februar,2009,22,10 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #311 på: Lø.,14,Februar,2009,18,22 »
Detta ble rått Stein.. Blir morro å kikke litt nærmere på vogna på neste treff..

Imponerende åssen dere får dette til..
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #312 på: Lø.,14,Februar,2009,23,45 »
Ja gratulerer Stein, skal en tur i garasjen imorgen.
Har du tid kan du jo slenge innom.
Hører at du kommer nå tenker jeg ;D
« Siste redigering: Lø.,14,Februar,2009,23,51 av 77 golden eagle »
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #313 på: Sø.,15,Februar,2009,22,47 »
Jeg må få tak i en ny ekspansjonstank som er liggende, høy og tynn, evnt kvadratisk og ikke så høy. Den orginale satt på siden av radiatoren, men det er ikke plass til denne lenger ( Pr idag er den orginale stripset fast, men ingen god permanent løsning ...).

Har surfet rundt på diverse kjente og kjære steder, men finner ingenting. De kan nok ha det, men ligger ikke på nettet. Fant noen over dammen som lager på bestilling, men det har jeg ikke tid til!

Det skal være en "ikke" trykk tank utgave. Noen som har tips om hvor man kan finne dette ?
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #314 på: Ma.,16,Februar,2009,00,22 »
Går det med oval, liggende?? I såfal kan du se på de som kommer fra BMW, hvertfall E30 og E34
« Siste redigering: Ma.,16,Februar,2009,06,22 av Birkelandjeep »
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600