Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 112648 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #135 på: Fr., 2,November,2007,12,07 »
Hardtoppen har tålt varmen, men det jeg ikke så før jeg tok den ned, var at et lysstoff armatur som hang over, har smeltet og rent ned på taket, så her blir det flikking og full lakking.

Omfanget av skadene bare fortsetter å bre seg utover. Har snart passert 15 mill og det dukker opp ting hele tiden.......
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #136 på: Sø.,11,November,2007,11,24 »
Ser du har montert den samme kufangeren som meg. Hvordan fikk du den godkjent? ???
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #137 på: Sø.,11,November,2007,16,01 »
Hmm, litt tve-egget det spørsmålet! Den er "godkjent" men ikke skrevet inn i vognkortet. Dette fordi det er en "Winchguard" og ikke en fanger...... Så den går som arbeidsredskap. Dog tror jeg at jeg vil få problemer med dette nå etter innskjerpelsen.

Bilen er vist og godkjent BT med denne fangeren 3 ganger og hver gang har jeg tatt det opp med dem, hvorpå de sier at denne typen ikke trengs godkjenning fordi det er i sammenheng med winsjen.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #138 på: Sø.,11,November,2007,18,18 »
Jeg rakk å registrere at jeg hadde "frontal beskyttelse" før deadlinen gikk ut i mai. Så det skulle ikke herske noen tvil om at den har sittet på bilen siden den var omtrent ny  :P

Og slik jeg har forstått det, så er vinsjen ikke en kufanger fordi den er montert bak støtfangeren, og som du sier et arbeidsredskap. Selvom jeg ikke er sikker på at "arbeidsredskap" er godkjent lenger. Hvilken trafikkstasjon er det du har snakket med? Kanskje jeg kunne ringt dem og forhørt meg litt, før jeg tok meg bryet å skru den på.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #139 på: Ma.,12,November,2007,07,54 »
BT på Drammen. Men som sagt, så antar jeg at det blir problemer neste gang bilen vises..... Jævelig synd. for den er jo godkjent, men de ville ikke skrive det i vognkortet!!! Og jeg har ingen bevis på dette, så det blir ord mot ord ( Goliat vs David ).
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #140 på: Ma.,12,November,2007,09,24 »
Hei, karer. Sjekk med BT igjen. Det er da ikke blitt slutt på "arbeidsredskap" selv om det er kommet et generelt direktiv som regulerer jålebøyler. Det er alt for mange tjenester som trenger frontmontert utstyt til at dette kan fjernes med et pennestrøk. Diverse aggregater, kraftuttak, pumper, brøyteutstyr o.l. for både lette og tunge kjøretøy må da fremdeles være tillatt. Bønder, anleggsvirksomhet, E-verk, redningsselskaper, brannvesen er noen av tjenestene som trenger slikt utstyr. Brukerne er dermed så mange at det er behov for en generell bestemmelse og ikke et kløneri med unntak hver gang.
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #141 på: Ma.,12,November,2007,15,29 »
Sendte BT en mail i går. Men de har ikke svart. Skal ringe og forhøre meg litt.
Jeg har brukt vinsjen på jobb flere ganger selv, jeg klarer meg uten, men nå som jeg har blitt vant til det, har vinsjen blitt et verdifult verktøy når det trengs som verst.

Men selvom det har kommet nye regler i år, så har det jo til nå blitt montert mange warn kufangere på jeeper både med og uten vinsj. BGNor må vel ha hatt noen papirer på dette, ellers burde de jo si ifra at den ikke éégentlig er godkjent til bil.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #142 på: Lø.,24,November,2007,10,14 »
Sitat
Men selvom det har kommet nye regler i år, så har det jo til nå blitt montert mange warn kufangere på jeeper både med og uten vinsj. BGNor må vel ha hatt noen papirer på dette, ellers burde de jo si ifra at den ikke éégentlig er godkjent til bil.

Tror du blander med Cobra lyktebøyler nå. Det har Bg Nor papirer på. Og noen ytterst få erstatnings fangere for ZJ og XJ ( 1 eller 2 typer )

Men tror ikke det skal bli det helt store problemet, men sabla irriterende at de ikke har kunnet skrive den inn i vognkortet før når den var godkjent!

Advance adapters har slått seg vrange på frakten av Atlas kassa, så nå sjekker jeg ut sTaK adapters istedet. Den er noe billigere, men jeg har ikke hørt noe spess om de. Hverken på godt eller vondt. Så får vi se om de klarer å ordne frakt til en penge som ikke rakner hele kjøpet.

Jeg har da bedt om med følgende innhold:

3.75:1, 2.05:1, og 1:1 giringer
TJ style gulv skifter, 3 spaker
Park brems på utgåend aksel bak

Så nå får vi se om nissen er snill iår ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #143 på: Lø.,24,November,2007,18,29 »
Sitat
Men selvom det har kommet nye regler i år, så har det jo til nå blitt montert mange warn kufangere på jeeper både med og uten vinsj. BGNor må vel ha hatt noen papirer på dette, ellers burde de jo si ifra at den ikke éégentlig er godkjent til bil.

Tror du blander med Cobra lyktebøyler nå. Det har Bg Nor papirer på. Og noen ytterst få erstatnings fangere for ZJ og XJ ( 1 eller 2 typer )

Men tror ikke det skal bli det helt store problemet, men sabla irriterende at de ikke har kunnet skrive den inn i vognkortet før når den var godkjent!

Advance adapters har slått seg vrange på frakten av Atlas kassa, så nå sjekker jeg ut sTaK adapters istedet. Den er noe billigere, men jeg har ikke hørt noe spess om de. Hverken på godt eller vondt. Så får vi se om de klarer å ordne frakt til en penge som ikke rakner hele kjøpet.

Jeg har da bedt om med følgende innhold:

3.75:1, 2.05:1, og 1:1 giringer
TJ style gulv skifter, 3 spaker
Park brems på utgåend aksel bak

Så nå får vi se om nissen er snill iår ;D

Hvis det ikke haster allverden, kan du ikke sende den atlas'en med jetcarrier sjøfrakt ?

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #144 på: Lø.,24,November,2007,20,40 »
Sitat
Hvis det ikke haster allverden, kan du ikke sende den atlas'en med jetcarrier sjøfrakt ?

Joda, og det her faktisk her moroa med Advance Adapters virkelig begynte.... Jeg spurte om de hadde fraktfritt i USA ( pleier å få det når jeg handler over et par tusen $ de andre stedene jeg har handlet ). Og da fikk jeg klar melding om dette var prisen de skulle ha for å gidde å sende det til meg i det hele tatt.

Jeg mener jeg stilte et helt greit ja/nei spørsmål uten å fornærme noen, men han tok det ille opp!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #145 på: Lø.,24,November,2007,23,59 »
Sitat
Hvis det ikke haster allverden, kan du ikke sende den atlas'en med jetcarrier sjøfrakt ?

Joda, og det her faktisk her moroa med Advance Adapters virkelig begynte.... Jeg spurte om de hadde fraktfritt i USA ( pleier å få det når jeg handler over et par tusen $ de andre stedene jeg har handlet ). Og da fikk jeg klar melding om dette var prisen de skulle ha for å gidde å sende det til meg i det hele tatt.

Jeg mener jeg stilte et helt greit ja/nei spørsmål uten å fornærme noen, men han tok det ille opp!

Hmmmm,
men du trenger vel egentlig ikke å kjøpe den direkte fra AA, har ikke de en rekke forhandlere rundt omkring ?

Et kjapt søk på ebay ga følgende:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CUSTOM-ATLAS-TRANSFER-CASE_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33615QQihZ020QQitemZ300007861915QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Atlas-II-Transfer-Case-4-3-1-Jeep-21-or-23-Spline_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ46104QQihZ002QQitemZ8000498518QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Bare for å nevne 2 på ebay.

Hvis du sjekker www.pirate4x4.com sin "vendor" seksjon, så vil f.eks. finne følgende:

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=629221

Zachy , har fulgt en tråd med han som deltager, virker ikke som om noen har noe vondt å si om han...

Osv, osv, osv
« Siste redigering: Sø.,25,November,2007,00,07 av renegade »

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #146 på: Ti.,11,Desember,2007,09,50 »
Hallois, var det du, Stein, som blinka på meg på Bærumsveien i dag, i CRV'n?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #147 på: Ti.,11,Desember,2007,19,26 »
Sitat
Hallois, var det du, Stein, som blinka på meg på Bærumsveien i dag, i CRV'n?

Neppe! Den driten (riskokeren) kjører jeg minst mulig...... Nei, har vært på jobben i hele dag og brukt bilen ( ikke fremkomsmiddelet til frøkna ).
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #148 på: Ti.,11,Desember,2007,20,34 »
Hehe.. ok:)
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Amund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 70
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #149 på: Ma.,24,Desember,2007,16,46 »
Kjøp STAK, det er bra saker. Snakka litt med gutta på SEMA... lite firma, men flinke folk. Sjekk pirate4x4.com for erfaringer med dem, har bare lest gode ting.. .men det er en stund siden jeg sjekka riktignok.