Skrevet av Emne: Stein-K`s garasje, TJ  (Lest 114723 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

renegade

  • Gjest
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #150 på: Ma.,24,Desember,2007,22,09 »
Kjøp STAK, det er bra saker. Snakka litt med gutta på SEMA... lite firma, men flinke folk. Sjekk pirate4x4.com for erfaringer med dem, har bare lest gode ting.. .men det er en stund siden jeg sjekka riktignok.

Hvis en "bare" trenger en 2-trinns transfer, så har STAK en artig sak:
De har frest ut et hus som er bolt-on som en 231, men du fyller den med innmaten fra en D300...
Brukte D300 får en for noen få 100 $, i tillegg må en nok ha et overhalingskit (lager + pakninge).
Da er en kvitt kjedet, SYE, osv, osv.


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #151 på: Fr.,18,Januar,2008,20,09 »
Etter fadesen med direkte handel hos AA, så endte jeg opp med å bestille den fra www.mad4wd.com etter gode tips fra Frode. Har ikke snakket med han personlig, men han responderer kjapt og skikkelig på mail. Hjemmesiden hans er helt på tur, men den skal visstnok komme opp for full drift iløpet av Januar.

Så da er ATLAS 4S med følgende giring bestilt  1:1,  2.0:1,  2.7:1,  og 5,3:1 bestillt ;D Og siden jeg syntes synd på meg selv for å bruke så mye penger på dette, så bestilte jeg like godt også Vancho front disc conversion som plaster på såret  :-X

Så da er det bare å vente i spenning en god måned før det blir levert på døra......

Felgene jeg bestilte for et år siden blir det ikkenoe av da leverandøren min ikke klarte å skaffe de jeg ville ha ( faktisk ikke i det hele tatt...), så da må den delen i tenkeboksen igjen!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #152 på: Fr.,18,Januar,2008,21,18 »
Hehe.. Larry lurer på hvilken parfyme kona mi bruker. ;D
Han er tydeligvis fornøyd med kveldens ordre..

Må si jeg er litt misunnelig på den kassa, Stein. Men den kan jo heldigvis ettermonteres...
I garasjen min tror jeg det er bilde av bremsesettet du har bestilt. Bækken monterte på TJ'en til en kompis (Kristian) av meg samtidig som han monterte giring/ARB og Ford 8.8 aksling.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #153 på: Fr.,18,Januar,2008,21,33 »
Her er sluttresultatet av bremsesett monteringen:

JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #154 på: Fr., 8,Februar,2008,21,58 »
Har hatt en kjedelig og lang uke.... Håper jeg slipper gjentakelse!!!

Har jo to nydelige barn.... En Jeep og lille Kristoffer på 20mnd.

Uken startet med at lille Kristoffer fikk feber mellom 39 og 41 grader. Søndagen toppet det seg med kraftige feberkramper og han fikk seg en tur med disse gule bilene med blå saftblandere på. Nå er jo ikke feberkramper direkte farlige i seg selv annet enn at det ser jævlig ut for mor og far, men legen mente det var fornuftig med besøk da det var første gang. Utover uken ble han bare mer og mer fjern og ny tur til legen resulterte i 2 dager i isolat på Riksen. 10m2 og du får ikke gå rundt på sykehuset. Skal du ha deg en kaffe må du ringe på pleieren og hun kommer med den! Bra service da ;D Han er nå på bedringens vei og vi er hjemme igjen. Men legene venter på resultatene av prøvene og vet vel ikke helt hva det var / er.....

På vei hjem fra Riksen, så fant mitt andre hjertebarn ut at han ville kvitte seg med eksosen, så da løsnet like greit hele driten seg rett bak Cat`en og jeg fikk litt smak på en V8 lyd. Masse bråk og liten futt ble det.

Siden jeg må overlate "skruing" av det ene barnet til litt mer kyndige folk, så får jeg trøste meg med å skru litt på det største barnet. Det var på tide at det røyk noe igjen.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #155 på: Fr., 8,Februar,2008,22,35 »
Var Kristoffer en av de på isolat som det stod om i avisene for noen dager siden? Eller forresten, det var muligens i Bodø?
Håper den gamle eksosen lot seg lappe på. Kjipt å bruke dollars rett før du skal skifte til V8.
Snakket med Larry for en stund siden, transferen din er under bygging og er hos ham om ca en uke.
Mine varer gikk derfra i dag, jeg kommer ikke videre uten stikkakslingene så jeg hadde ikke tolmodighet til å vente ;D
« Siste redigering: Fr., 8,Februar,2008,22,40 av Frode »
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #156 på: Fr., 8,Februar,2008,22,39 »
Nei heldigvis så var ikke det oss. Tror det var på annen kant av landet...??

Fett, Han må sende meg en dato han regner med at den er i New York, så jeg får samshippet den med noen felger og stæsh til en Corvette jeg holder litt på med!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #157 på: Fr., 8,Februar,2008,22,41 »
Jeg snakker med ham nesten daglig. Han gir nok beskjed før han trekker kortet ditt uansett..

Eller forresten, det har han vel allerede gjort, ja.. Men han sier helt sikkert fra uansett. :)
« Siste redigering: Fr., 8,Februar,2008,22,44 av Frode »
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #158 på: Fr., 8,Februar,2008,22,47 »
Masse penger er borte fra kortet mitt ;-)  Men jeg trenger noen dager på å organiser og han har ikke fått korrekt merking av forsendelsen enda....

Kan du sjekke med han om han har sett på Headers som kan matche motoren og bilen neste gang du chatter med han??
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #159 på: Fr., 8,Februar,2008,23,06 »
Da har jeg spurt ham, men jeg tror han holder på å legge varmerør i gulvet til den nye delen av verkstedet.
Han svarer nok ikke før senere i natt.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #160 på: Lø., 9,Februar,2008,22,13 »
Har forøvrig også handlet inn komplette Teraflex justerbare kontroll armer til forakselen også. Så nå blir the bedre flex og mindre knekte foringer.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #161 på: Lø., 9,Februar,2008,23,27 »
Øvre og nedre armer? Hvor mye kom det på?

Hvordan ligger du ann med V8 bytte? Begynner å bli sugen på 4:1 ;)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #162 på: Lø., 9,Februar,2008,23,37 »
Armene kom på ca 4000,-

V8 bytte....... Nå får jeg mye deler de neste 3 ukene, så skal jeg ha noe offroadkurs i mars, så påske, så 10 dager i Chile, så 3 dager på Gol ( vintertreffet ) og da var sommeren her allerede :-(

Jeg kan bygge om kassa di hvis du kjøper delene. Det rekker jeg innen kort tid, men det ser ikke ut som om det ble et vinterprosjekt iår heller å sette inn åttern. Meld fra!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #163 på: Sø.,10,Februar,2008,21,02 »
Dersom han er kjapp og kjøper delene fra mad4wd kan de jo sendes sammen med kassa di, Stein?
Bare et tips..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Stein-K`s garasje, TJ
« Svar #164 på: Ti.,19,Februar,2008,07,58 »
Jeg skal på en liten jobbtur til Chile i mnd skifte mars/april. 10 dager der nede på jobbens regning, men skal kun jobbe dag nr 2 og dag nr 9, så jeg får bra med tid til å kose meg der nede  ;D

I den anledningen har jeg trålet nettet etter klubber osv som har med 4x4 å gjøre og kom i kontakt med en hyggelig fyr som bor i den lille byen jeg skal bo i. Han heter Rafael Gaete og kjører rundt i en litt modda Kaiser M715. Han skal prøve å sette sammen en tre dagers tur innover, men må ha med seg minst 2 biler til. Og da dette er i en arbeidsuke, så var han ikke helt sikker. Men han lovte å få til noe.



Jeg gleder meg bra allerede  ;D ;D

Kommer hjem igjen tirsdagen noen dager før Gol treffet, så jeg får vel en god dose offroad i denne perioden....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!