På Grand Wagoneeren vår (kompisen min og meg sin) er det montert anlegg for LPG, med en svær og sjenerende tank i bagasjerommet som ikke minst gjør det litt vanskelig for oss når vi snart skal legge nytt gulvteppe i bilen. Nå viser det seg at nærmest LPG-stasjon ca 30km unna har lagt ned utenom turistsesongen, så vi kommer ikke til å fylle LPG med mindre vi er på langtur. Hvis anlegget sjelden brukes, vil jeg tro at endel pakninger og slikt blir tørre og utette på sikt, eller er ikke det noen fare?
Hvis vi skal demontere anlegget, er det lett å gjøre slik at forgasser etc. fungerer som før? Såvidt jeg kan se, er det vel egentlig bare noen slanger fra fordamper som er festet på luftfilter, og kanskje noe for å stoppe strøm til bensinpumpe? Noe en bør passe på her?
Motoren på bilen er en AMC 360 5.9l med forgasser fra 1987.