Skrevet av Emne: Tor's garage  (Lest 13377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Sv: Tor's garage
« Svar #45 på: On.,20,Februar,2008,13,24 »
Har stor tro på "finetuning" og "fornøydklassen", det kombinert med en dose egenprodusertte pryler gjør noe med godfølelsen ;)
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Tor's garage
« Svar #46 på: On.,20,Februar,2008,14,34 »
Og i fornøyd-klassen, som jeg og bilen er i ferd med å havne i igjen, trives jeg veldig godt.

Det var her utfordringene offroad dukket opp. "Alle" klarer jo å klore seg frem med 35" eller større, mens det med 31" er litt mer gøy... - kan man si ....på en måte...

Skal bli artig å prøve 7,5R16 i snø haha......:-)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Tor's garage
« Svar #47 på: To., 9,Februar,2012,08,22 »
Denne virtuelle garasjen har vært lukket lenge, men nå har det dukket opp noe jeg virkelig føler behov for å skrive om.
Jeg skal flytte tilhengerkontakten min, da den av en eller annen grunn blir ødelagt hele tiden.
Det medførte at jeg tok av bakfangeren og så tenkte jeg like godt jeg kunne ta ned tanken for å rengjøre og ha på rustmaling/tektyl på utsatte steder.
De fremre skruene til tankskid'en var rustet og jeg måtte kappe alle 3.
Så nå har jeg vært i flere isenkramforretninger og etterspurt skruer med tilhørende TÜV godkjenning og papirer.
Jeg har jo lest mange innlegg her på forumet og funnet ut at det er veldig viktig med TÜV papirer.
Hvis noen også vet hvor jeg kan kjøpe vindusviskerblader med TÜV papirer ville jeg blitt veldig glad.
Det går fort mot sommer og jeg kjenner jeg begynner å få litt panikk.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Mel

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
    • Jeepfabrikken
Re: Tor's garage
« Svar #48 på: To., 9,Februar,2012,11,32 »
Ikke glem TUV godkjent sommerluft til dekkene :-)
1942 MB, 1942 GPW, 1963 M38A1, 1976 CJ-7, 2002 WJ 2,7 CRD

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Tor's garage
« Svar #49 på: To., 9,Februar,2012,12,04 »
Ikke glem TUV godkjent sommerluft til dekkene :-)
Enda en ting jeg ikke har papirer på......(hvor er pillene mine)
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Tor's garage
« Svar #50 på: To., 9,Februar,2012,12,47 »
Ikke tull med TUV godkjente skruer!  Du får faktisk tak i dette, regner med at du må betale 250 kroner pr. skrue, men du får med en ringperm med dokumentasjon på kjøpet.  Noe å ha i hylla i garasjen!
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Tor's garage
« Svar #51 på: To.,21,Juni,2012,09,58 »
Ja, nå jobbes det flittig for å bli "ferdig" til SOA.
Det blir jeg selvfølgelig ikke, men jammen er mye gjort.
Det har vært turer både til Dr. Jeep og Atle for fellesskap, inspirasjon og en hjelpende hånd.
Turhengeren er ikke helt i mål, men gassdempere til lokket (er ikke så sterk i armene lenger) er under montering. I tillegg, glideskinner til kjøleskap og batteri i kasse slik at ølet er lett tilgjengelig og holder seg kaldt selv om hengeren er frakoblet.
Jeepen har blitt stivbent foran og jeg observerer at det er "gilde" farger som gjelder "nedentil" i år. Det har kommet både røde, gule og blå ting under Jeepen foran. Dessuten har Jeepen tatt konsekvensen av at den hadde hengemage og har etter våren fått betydelig strammere "mageskinn". Passet samtidig på å la Tom Woods få "en neve dollars", de trenger jo pengene "over there".
På kommunikasjonsfronten har "Convoy-radioen" havnet på hylla. Moderne radio er på plass, og det funker.
Atle og jeg hadde funksjonstesting i går. 10 km i luftlinje med 1W effekt.
Gleder meg til SOA ;D

PS. Bilder er oppskrytt, bruk fantasien.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Tor's garage
« Svar #52 på: Ma.,21,Januar,2013,17,37 »
Ute er det kaldt som f... og da er det greit å drive med PC, etter at jeg har lagt i oven.
I jula ble det tid til å starte opp med litt jobbing i garasjen, som fortsetter......

Har du tatt opp vinsjen din i det siste, evt. noen gang...
Det kan muligens være lurt.
Min var full av stivnet fett, noe tørket myr og fuktighet, særlig i motoren
Alt er gjort rent og trommelen er helsveist da Dr. Jeep var ikke særlig imponert over sveisingen.
Det er flere T-max vinsjer som har revnet med bruk av tau.
Forhåpentligvis vil ikke min gjøre det heretter.
I tillegg var låsepinnen for inn/ut velgeren bøyd. Den er erstattet av en i hardt materiale 8)
« Siste redigering: Ma.,21,Januar,2013,18,31 av Jeep »
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Tor's garage
« Svar #53 på: Ma.,21,Januar,2013,17,48 »
...da jeg var i SOA i fjor var det en som fikk lekkasje i en styreservoslange og da tenkte jeg at nye slanger er sikkert ikke dumt å ha i en Jeep som "brukes" litt.
Som sagt så gjort. Nye servoslanger er på plass og den gamle trykkslangen legges i delekassa.
Styresnekka ble samtidig strammet opp, og nå er styringen tight som ei....... nå er det ikke noe slark nei, men dog ikke for tight.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Tor's garage
« Svar #54 på: Ma.,21,Januar,2013,18,10 »
.....sist vår hadde det satt seg en kopp i det ene framakselkrysset.
Svinging ble litt interessant, men med litt dypping i myr og vann er det vel som forventet.
Jeg hadde et kryss liggende som ble satt inn. Dog var begge kryssene uten smøring.
Jeg kjøpte derfor nye kryss med smøring på hver kopp samt "hele" låseringer, det skal være en stor forbedring.
Problemet er at ytterdelen ikke er maskinert for hele låseringer så de er levert til maskinering.
Når akslingene likevel måtte ut passet jeg på å smøre nedre bærekuler.
Dette blir nok bra.

Edit:
Fjernet det med Alloy axle tube seals. Jeg fant ut (the hard way) at de ikke passer til YJ / XJ med originale aksler.
« Siste redigering: Ma., 4,Mars,2013,09,55 av Jeep »
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Tor's garage
« Svar #55 på: Ma.,21,Januar,2013,18,28 »
....og så tenkte jeg å ta av den blanke grillen for å se hvordan Jeepen ble seende ut uten.
Uffda,...salt har jobbet bak den skinnende fasaden og da så det slik ut.
I tillegg var det borret 2 hull i grillen for ekstralys.
I tillegg hadde bolten til det enekarosserifestet knekt så da passet jeg på å få ut den.
Da var det bare å montere av, sveise hull, sause inn med ovatrol i alle falser og levere til lakkering.
Nå blir sikkert grillen så fin at jeg må sveise igjen alle hullene i framskjermene og lakke de også. :-\
« Siste redigering: Ma.,21,Januar,2013,18,35 av Jeep »
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Tor's garage
« Svar #56 på: To., 9,Oktober,2014,10,42 »
Det ble ikke noe sveising av hull i framskjermene. Det ble vinkelsliper i stedet. ::)
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark