Skrevet av Emne: Trenger innspill til feilsøking cherokee som ikke vil starte  (Lest 4943 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Trenger innspill til feilsøking cherokee som ikke vil starte
« Svar #15 på: To., 3,Februar,2011,14,50 »
Har hatt lignende problem på en Sierra en gang.. Hehe.. Det er da en bensinmotor så prinsippene kan vel være de samme.. Problemet på den var "kaldstartsensor" eller automatisk choke som var veldig treg å peisa på med bensin.. Det gjorde bilen tungstarta, måtte kinne i lang tid før den hosta seg i gang og gikk forferdelig dårlig en stund.. Kjørte jeg den varm, stoppet og startet igjen så gikk den normalt.. Stoppet jeg etter kort tid etter kaldstart måtte jeg vente til den ble kald igjen, helt umulig å få start på igjen..
Veit ikke hvordan Cherokee`n løser kaldstart, automatchoke, eller hva det er, men er det noe sånt vil jeg sjekke det, smøre eventuelle spjeld og kabler osv.. :)
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Re: Trenger innspill til feilsøking cherokee som ikke vil starte
« Svar #16 på: Lø., 5,Februar,2011,20,22 »
Fikk tips fra Naxja-forumet om å sjekke camshaft sensoren. Den kunne visstnok forårsake slike symptomer. Kommer tilbake...
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output

Utlogget terje pedersen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 52
Re: Trenger innspill til feilsøking cherokee som ikke vil starte
« Svar #17 på: Ma., 7,Februar,2011,11,44 »
Jeg holder fortsatt på med å gå over elektriske koblinger. Er mye dårlige kontakter på Jeepen har jeg oppdaget.  Jordingspunktene er ofte på lakkerte deler uten sprengskiver som biter seg gjennom malingen. Oppdaget at + koblingene fra batteriet til sikringsboks i motorrom var også korrodert og litt løse, ledningene inn i batteripolene var korrroderte og ga litt dårligere kontakt osv.

Mye halvdårlige koblinger må gi problemer på sikt da signalene som skal til motorstyingen ikke er spesielt kraftige. Litt svekkelse her og der vil naturlig kunne lage  hikke.

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Re: Trenger innspill til feilsøking cherokee som ikke vil starte
« Svar #18 på: Ti., 8,Februar,2011,07,37 »
Mye halvdårlige koblinger må gi problemer på sikt da signalene som skal til motorstyingen ikke er spesielt kraftige. Litt svekkelse her og der vil naturlig kunne lage  hikke.
Enig. Kunne egentlig tenkt meg å bytte ut ledningsnettet i motorrommet med et nytt og bedre. Cherokee og gremlins i det elektriske er jo nesten synonymt...
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output