Skrevet av Emne: Da var det min tur, topp pakning og simmeringer  (Lest 17265 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Da var det min tur, topp pakning og simmeringer
« Svar #60 på: Fr., 3,August,2012,03,46 »
Noen som ikke har sett denne eminente franske snutten vedr. topplokksjobb ? http://www.youtube.com/watch?v=M5GDroNbs00&feature=related
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Da var det min tur, topp pakning og simmeringer
« Svar #61 på: On.,31,Oktober,2012,18,55 »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Da var det min tur, topp pakning og simmeringer
« Svar #62 på: Sø.,27,Desember,2015,04,58 »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Da var det min tur, topp pakning og simmeringer
« Svar #63 på: Sø.,27,Desember,2015,08,00 »
Ifølge google translate vedr. ovenevnte video:

Motorolje i kjølekretsen. Slipp på makten.
Kjølevæske overoppheting. Stridshoder skadet.
Bevæpnet med tålmodighet og litt sunn bevisstløshet du begynner å demontere.

Det pussige er jo at det er AMC topper han bytter ut med nye AMC topper...
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Re: Da var det min tur, topp pakning og simmeringer
« Svar #64 på: On.,13,Januar,2016,21,48 »
vel, jeg tror den har gått på original olje. men ingenting er sikkert.
Selv har jeg fylt den røde olja på biltema, 5-40 syntetisk.

Svogern min som er mekaniker sa at vippearmene var bra, så de har vi ikke byttet. kun støtstengene. men de nye støtstengene hadde kuler på endene og var noe lengre, de gamle var bare avrundet på endene og var noe kortere.

Jeg skal ta av og sette på kontaktene og se om det hjelper.
Fikk også tips om å prøve å bytte om på kontaktene på 3 og 4, for å se om det gir noe forandring.
Hvordan var symptomene på gåen veiv sensor på din? Min går ofte veldig ujevnt og opp og ned i turtall en del før den får stabilisert seg når den er kald. Kan det være den sensoren tro?
vel, jeg tror den har gått på original olje. men ingenting er sikkert.
Selv har jeg fylt den røde olja på biltema, 5-40 syntetisk.

Svogern min som er mekaniker sa at vippearmene var bra, så de har vi ikke byttet. kun støtstengene. men de nye støtstengene hadde kuler på endene og var noe lengre, de gamle var bare avrundet på endene og var noe kortere.

Jeg skal ta av og sette på kontaktene og se om det hjelper.
Fikk også tips om å prøve å bytte om på kontaktene på 3 og 4, for å se om det gir noe forandring.

Du kan jo prøve med en dusj CRC i kontaktene.
Jeg har også prøvd å bytte om på ledningene mellom temp. sensorene, men kabel til sensor 4 var for kort til å rekke bort til sensor 3.
Feilen lå i veiv-sensoren på bilen min, hadde ujevn gange ved kaldstart, men den gikk som normalt ved kick-down o.s.v.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.