Skrevet av Emne: Ønsker gjerne se litt bilder av montering av cb radio i wrangler  (Lest 5061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
sett litt på montering av cb radio. Tidligere hatt håndfri, men nå kjøpt en fastmontert.

Hvor anbefaler dere installasjon og hvordan henge opp mikrofon for at den ikke skal være i veien samtidig som en skal være lett å benytte.
« Siste redigering: On.,22,Oktober,2014,13,49 av CJ-7 »

Utlogget 85Renegade

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
  • Går det, så går det!
Sv: Ønsker gjerne se litt bilder av montering av cb radio i wrangler
« Svar #1 på: Fr.,17,Oktober,2014,20,17 »
Kommer radio i mine biler snart, har radioene, men har ikke bestemt meg for montering enda.
Kan legge ut noen bilder etter montering.
Har du gjort deg noen tanker om en god plassering?
85 CJ7 Renegade
87 YJ Wrangler
09 JK Wrangler

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Ønsker gjerne se litt bilder av montering av cb radio i wrangler
« Svar #2 på: Ma.,20,Oktober,2014,21,28 »
her er montering av slik jeg gjorde det nå.. så får heller se om jeg flytter om litt på den senere

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Ønsker gjerne se litt bilder av montering av cb radio i wrangler
« Svar #3 på: On., 3,Desember,2014,17,22 »
Jeg har montert min ca. på samme måte som "jope"
Men quadratec selger en braket som gjør at det blir mye enklere å bruke  radioen mens man sitter i førerstolen.
http://www.quadratec.com/products/96080_1200_07.htm
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: Ønsker gjerne se litt bilder av montering av cb radio i wrangler
« Svar #4 på: To.,11,Desember,2014,13,01 »
På min bil sitter CB'n under hanskerommet, så langt til venstre som mulig. Mik'en sitter på en MTU Dash Mount mobilholder på høyre side av luftdysene på midtkonsollet. Dash Mount'en kan settes på enten høyre eller venstre side. Jeg har på begge sider, mobilen står trygt der og tastaturet kan brukes med fingertuppene uten å flytte hånden fra rattet.

Da jeg er "gammel" mobilmontør er jeg litt opptatt av alt innen telefoni og samband i bil skal være trafikksikkert montert. Når man monterer CB bør man tenke litt på at selve radiodelen ikke skal kunne påføre personer skade hvis uhellet er ute. Tror det gjør vondt å få en CB plantet i kneskåla...?

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
I dag flyttet jeg CB'n til toppen av dashbordet. "Skåla" på toppen ventilasjonsdysene har løst innlegg som jeg fjernet. Braketten festet jeg med karosseriskruer og radiodelen ligger fjellstøtt. Strøm- og antennekabel fikk jeg lagt i sprekken mellom instrumentbordet og radio/ventilasjons-delen. Mik'en står fortsatt på dashmount. Det ble ryddig og praktisk.
Den dagen kjerra skal selges er det bare å skru ut CB'n og legge oppi innlegget i skåla. Intet vises.