Skrevet av Emne: Heving av WJ.  (Lest 17728 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Heving av WJ.
« Svar #90 på: To.,24,Januar,2019,06,30 »
Siden det ikke er noen egen tråd for senkesett så kan vi jo ta det her. Blir vel ikke så mye diskusjons rundt emnet uansett kanskje  :P

Bestilte Eibach senkefjærsett her til kun kr 2691 inkl. mva, frakt og alt mulig. Så det er billigere enn overalt ellers ettersom jeg kan se.

https://eibachnorge.no/produkt/eibach-pro-kit-e2837-540

Eibach har kun et sett til WJ, og pussig nok står ikke 3,1TD oppført på lista (men alle de andre motorene).
Men det kan jo ikke være noe problem. 2,7CRD veier jo 45 kg mere (og har tilsvarende lavere nyttelast). Og V8 er 50 kg lettere enn 3,1TD.
Disse fjærene skal senke 30 mm, men det vil jo nødvendigvis variere litt med bilens egenvekt og vektfordeling.

Tenkte jeg skulle prøve det til våren, forandring fryder. Har kjørt med 50mm heveklosser i snart 7 år, så da blir det ca 80 mm ned.
Trenger ikke offroad-egenskaper vanligvis, men bedre kjøreegenskaper, kanskje lavere forbruk, lettere innstigning, bedre geometri for henger osv. kan jo være kjekt.
Og det er jo fort gjort å slenge på heveklossene på høsten hvis man skulle få behov.
Må kanskje ha nye dempere også, iallefall bak, for de originale ble kassert av en eller annen grunn. Har jo dempere for 2" heving nå, så usikker på om de blir for lange.
« Siste redigering: To.,24,Januar,2019,09,05 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Heving av WJ.
« Svar #91 på: To.,24,Januar,2019,08,46 »
Kjørte med senkefjører fra ground zero en sommer, dette i kombinasjon med stab stag forran og bak fra eibach, bilen gikk som på skinner, mener at de var 2'', husker ikke helt sikkert, de ble montert sammen med støtdempere fra bilstein som var litt kortere, det ble litt i laveste laget for min del da jeg savnet muligheten for å ta bilen av veien :) kanskje 30 mm fungerer bedre. Men er noen interessert i å prøve å senke 2'' så har jeg fjærene. Nå er vel ikke dette rette stedet for kjøp og salg, skal se om jeg får lagt inn deler der etterhvert, har litt forskjellig jeg ikke trenger lenger både fra iron rock og andre leverandører.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Heving av WJ.
« Svar #92 på: To.,24,Januar,2019,09,16 »
Ser at H&R har fjærsett med 2" senking. Men så for meg at det kunne bli i meste laget, og evt. problematikk med å finne korte nok dempere.
Såvidt jeg fant ut en gang i tiden så har biler med originalt hengerfeste (tow package) også stivere fjærer bak, muligens såkalte overland eller up-country fjærer.
Så da blir det vel noe mere senking bak i forhold til dette.
« Siste redigering: To.,24,Januar,2019,09,20 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Heving av WJ.
« Svar #93 på: To.,14,Februar,2019,05,39 »
Senkesett og dempere ankommet.
Med typisk uflaks så virker det som om den ene frontdemperen ikke funker som tilsiktet.
Den er lettere å komprimere og spretter kjapt ut igjen. I motsetning til den andre, samt bakdemperne.
Kanskje Monroe OE Spectrum ikke er noe bra, til tross for lav pris  :P

Fikk dem fra autodeler.co.no og den dagen jeg bestilte var de ekstra billige av en eller annen grunn.
Tror de sjonglerer prisene opp og ned med jevne mellomrom.

Se video av problemet:

https://www.youtube.com/watch?v=2zKHpbQRC6w
« Siste redigering: To.,14,Februar,2019,09,51 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget 04 Grand Cherokee

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Heving av WJ.
« Svar #94 på: To.,14,Februar,2019,09,05 »
Hvordan gjør du det med gummi stopperen foran, mener der er bare 30-40 mm til den på original fjærer?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Heving av WJ.
« Svar #95 på: To.,14,Februar,2019,09,49 »
Ja må nok høvle av den litt vil jeg tro. Men får måle og se først.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.