Skrevet av Emne: Heving av WJ.  (Lest 17908 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av WJ.
« Svar #30 på: On., 9,Februar,2011,13,07 »
Hmm, du får nesten gå inn på IronRockOffroad.com og se litt på mellomakslingene, jeg er så dårlig på å klippe ut bilder og legge inn  :-[
Men kom til å tenke på en ting, du kjører vel på 265/65-17 General (samme som meg) og det blir dårlig med plass mellom dekkskulder og støtdemper bak, OME-demperene er mye kraftigere enn de originale, jeg løste dette med 5mm spacer fra Biltema, men det er fremdeles ganske liten klaring mellom dekk og demper.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: Heving av WJ.
« Svar #31 på: On., 9,Februar,2011,13,26 »
Ville du egentlig hatt ca 1 cm da i stedet?
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Heving av WJ.
« Svar #32 på: On., 9,Februar,2011,15,27 »
bare å legge seg under å se så får du se to typer
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Heving av WJ.
« Svar #33 på: On., 9,Februar,2011,22,08 »
Mener bestemt at plasthylsa på de "nye OME Sport" demperne er mindre i diameter enn de gamle i stål.
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Heving av WJ.
« Svar #34 på: To.,10,Februar,2011,00,07 »
med noen sett følger det med brakett for å flytte bakdemperne litt innover.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av WJ.
« Svar #35 på: To.,10,Februar,2011,03,10 »
med noen sett følger det med brakett for å flytte bakdemperne litt innover.

Har du en link til disse ?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Heving av WJ.
« Svar #36 på: To.,10,Februar,2011,03,38 »
Ja se photo 11 på side 7 http://www.roughcountry.com/install/639p.pdf

Riktignok et 4" kit da men men... http://www.roughcountry.com/jeep_wj_4.html

1" transfer case drop kit.. er vel greit å lage selv også. 10x140 mm bolter og noen spacere http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-WTCDK

20 mm drop burde vel rekke for 2" lift.
« Siste redigering: To.,10,Februar,2011,04,55 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Re: Heving av WJ.
« Svar #37 på: To.,10,Februar,2011,08,00 »
Hmm, du får nesten gå inn på IronRockOffroad.com og se litt på mellomakslingene, jeg er så dårlig på å klippe ut bilder og legge inn  :-[
Men kom til å tenke på en ting, du kjører vel på 265/65-17 General (samme som meg) og det blir dårlig med plass mellom dekkskulder og støtdemper bak, OME-demperene er mye kraftigere enn de originale, jeg løste dette med 5mm spacer fra Biltema, men det er fremdeles ganske liten klaring mellom dekk og demper.

Hva har du i innpress på felgene dine? har 25 på mine, og det ser ut som jeg har ca 3-5cm klaring fra dekk til demper nå.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Heving av WJ.
« Svar #38 på: To.,10,Februar,2011,09,11 »
Med fare for å tråkke noen på tærne her: Transfer senkesett og Spacer bak felger.....?? ::)
Dette er nødløsninger som ikke noe å satse på.
En 5mm løs spacer er vel ingen krise, men tjukkere skiver tar bort mye gjenger av hjulboltene og er definitivt ikke lov. Selv de skrudde spacerne gir i mange tilfeller ubalanse i hjula og det er for gæærnt på en gild bil som WJ,en.

Anbefales på det sterkeste å skifte ut fremre Rezeppa mellomaksel til en med doble cv joints mot kassa, det blir en permanent løsning som en blir fornøyd med i årevis!

http://www.4xshaft.com/
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Heving av WJ.
« Svar #39 på: To.,10,Februar,2011,13,15 »
Ja enig i at den beste løsningen er den beste.
Men 50 mm heving med ca 20 mm transfer drop er jo ikke så ille siden det er relativt gratis i forhold til å bytte aksling(er), hvis det nå funker da.
Det er vel iallefall helt nødvendig å gjøre en av delene?
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av WJ.
« Svar #40 på: To.,10,Februar,2011,13,38 »
Ja se photo 11 på side 7 http://www.roughcountry.com/install/639p.pdf

Riktignok et 4" kit da men men... http://www.roughcountry.com/jeep_wj_4.html

1" transfer case drop kit.. er vel greit å lage selv også. 10x140 mm bolter og noen spacere http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-WTCDK

20 mm drop burde vel rekke for 2" lift.

Se der ja! Takker  :)
Er nok enig i at spacer bak felgene er en "nødløsning", skal få laget braketter lik de i roughcountry settet  :)
Trenger ikke å bli så dyrt å bytte mellomaksling fram Teerex, jeg kjøpte yoke 05019514AA til transfer-kassa fra Chrysler/Jeep i Sverige, kostet i underkant av 1000 SEK, den er "bolt-on" på 247 kassa. Da gjenstår det bare å finne en passende mellomaksling, mulig en fra ZJ 4.0 har passende lengde? Såfremt den har doble kryss i ene enden da, eller ta fra en 04 WJ, ligger ihvertfall en hos hugger i Sverige med rett type kryss, men lengden stemmer sikkert ikke.

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Heving av WJ.
« Svar #41 på: To.,10,Februar,2011,17,04 »
Tror alle ZJ 4,0 har rette akslingen, min 94`laredo hadde ihvertfall det. Om lengden er riktig skal være usagt, men dette kan ordnes til en billig penge hos Unikardang etc.
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Heving av WJ.
« Svar #42 på: Lø.,12,Februar,2011,12,14 »
De skulle ha 3000 sek for fremre mellomaksel fra 04 WJ på Osby skroten, alt for dyrt  :o
Det går heller ikke å flytte OME demperene bak med brakett, da kommer stab-staget i veien  >:(

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Heving av WJ.
« Svar #43 på: Lø.,12,Februar,2011,14,55 »
Heving, offroadmodding er alltid et kompromiss, du fjerner veiegenskaper og tilfører offroadegenskaper, sånn er det bare!
Skal du ha en offroader er det å fjerne bakre stabstag noe av det første, får å få pendel på bakaksel. XJ,er med orginalt UC-oppsett kommer uten fra fabrikk.
Bilen får høyere tyngdepunkt, og selv med et moderat løft merker man at bilen "ruller" over i sving.
Men det er et valg man tar ved å bygge offroadbil, man får ta det gode med det onde :).
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Heving av WJ.
« Svar #44 på: Lø.,12,Februar,2011,15,07 »
Quick disconnects er stort sett bare for å montere foran, og ikke bak?
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.