Skrevet av Emne: Wrangsters garasje  (Lest 14037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #15 på: On.,24,September,2008,09,26 »
Har fått gjort litt i det siste, selvom jeg ikke har vært så flink til å skrive om det her.. ;) Har fått laget motorfester, montert nye reimhjul og fått satt motoren på plass. Deilig å se den sitte der, det var ikke bare lett å få plassert den. Har også montert Hei-fordeleren og nye tennpluggkabler.





Måtte flytte styringa litt fra der jeg monterte den først, og fortsatt så går rattstammen bare et par millimeter fra eksosmanifolden så jeg er litt spent på hvordan det vil funke.
Nå står eksosannlegg for tur. Hadde et annlegg fra en full size Jeep, men det passa ikke. Mulig fordi det sto på en 360 og jeg prøvde å montere det på en 304, jeg trodde de skulle være like men det var de altså ikke. Grenrøret på høyre side er større diameter enn det venstre, og på min 304 ser det ut til at det skulle vært omvendt. At grenrøret på høyre side skulle vært litt mindre diameter enn det venstre. Noen som har hatt dette problemet før?
Har også begynt å prøve å starte motoren. Har ikke fått den til å gå ordentlig ennå, men jeg har hvertfall fått noen livstegn. Tenkte jeg skulle ordne eksos, kjøling, bensintilførsel og startrele før jeg prøver noe mer, det bråker ganske heftig i den lille garasjen min når 304'n går på fri eksos. :D

Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #16 på: Sø.,26,Oktober,2008,22,28 »
Nye framsteg i bua!! Har latt motoren vente litt og ferdiggjort litt andre greier istedet. Har nå montert ferdig dashbord, rattstamme, pedalsett, masterpumpa. Her er noen bilder:









Avstanden mellom eksosmanifold og rattstammen ble ikke så ille likevel, ca en cm. Karrosseriet sto ikke helt på plass sist jeg målte. 8)
Det følger ledningsnett med wrangler-dashbordet, så for tiden driver jeg å prøver å finne utav hvor alt skal. I tillegg har jeg påbegynt montering av YJ-fjærer fremme:





 :D



Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #17 på: Sø.,22,Mars,2009,12,38 »
Her kryper det seg sakte fremover, har fått tatt noen bilder:







Er så godt som ferdig med montering av YJ-fjærer foran og bak. Venter på fjærlabber til bakakselen og nye senterbolter i bakfjærene så er de også klare til montering. Alle festene er ferdig montert. Måtte få laget egne fjærfester foran for å få fjærene langt nok frem, bak brukte jeg fjærfester fra CJ-7.





Fikk tak i et par gromme og veldig billige Hedman headers fra en bil som måtte bygges om til original. Tenkte det skulle bli litt bedre plass rundt styringa, men det ble ikke fullt så enkelt som jeg hadde drømt om... ;D På førersiden går et rør inni styringa så det måtte kappes for i det hele tatt å få montert headeren. De to midt-rørene går litt for nære ramma og det ene også for nære styringa. På passagersiden så går midt-rørene for nære ramma. Vi prøvde oss her med flexi-rør fra biltema, men det ble ikke mye bedre enn det var før. Har nå snakket med en sveiser som skal komme å ta en titt på det, håper han kan få sveiset litt om på det for meg uten at det blir altfor dyrt. Har også fått skrudd av York komptressor/dynamo festet som Petter ville ha, så jeg håper han får ut fingeren og kommer og henter det snart. ;)







Er det noen som utifra disse dårlige bildene klarer å se om jeg har kort eller lang Dana 300? Og hvis jeg har lang, finnes det noe ombygnings-sett for å få gjort den kortere? Mellomakselen min bakover kommer til å bli fryktelig kort, så jeg må prøve å gjøre alt jeg kan for å øke avstanden mellom transfer og bakaksel. :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

renegade

  • Gjest
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #18 på: Sø.,22,Mars,2009,19,22 »
Her kryper det seg sakte fremover, har fått tatt noen bilder:



Er det noen som utifra disse dårlige bildene klarer å se om jeg har kort eller lang Dana 300? Og hvis jeg har lang, finnes det noe ombygnings-sett for å få gjort den kortere? Mellomakselen min bakover kommer til å bli fryktelig kort, så jeg må prøve å gjøre alt jeg kan for å øke avstanden mellom transfer og bakaksel. :)

Hva mener du med fryktelig kort ?
Jeg har 4" lift kit på 7ær'n min, og min mellomaksel er omtrent 55 cm.
Har byttet til CV-joint mellomaksel, og det løst mine vibrasjonsproblemer.
CV-jointet tåler brattere vinkler før det begynner å vibrere + at en må vinkle opp diff'en slik at den er på linje med mellomakselen.
Til sammen, så ble det vibrasjonsfritt.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #19 på: Sø.,22,Mars,2009,20,50 »

YJ dash i en femmer Tobias?


??
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #20 på: Sø.,22,Mars,2009,21,41 »
Vet ikke helt ennå akkurat hvor kort den blir, men jeg er redd jeg havner på under 40 cm. Har skaffet en mellomaksel med CV ledd som jeg skal korte inn. Er klar over at man skal vinkle akselen opp mot CV-leddet ja, men med lav pinjong som det er på AMC 20 akselen så gjør jo det at man vrir akselen opp egentlig at det blir enda kortere mellom aksel og transfer.
YJ-dash blir så fint atte. Jeg savner YJ'en min så fælt så jeg tenkte jeg skulle ha noe å mimre med. ;) Neida, det var noe jeg hadde liggende, også passer det rett inn så da ble det sånn. Det skal lakkes i sort matt da, men dette prosjektet er i største laget for meg. Så jeg konser mest på å få bilen kjørbar igjen nå, så får pynting på alt mulig rart komme i etterkant.  :)
« Siste redigering: Sø.,22,Mars,2009,22,02 av Wrangster »
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #21 på: Ti.,24,Mars,2009,21,12 »
Da er headersene levert til sveiseren, han mente det skulle gå ganske greit å sveise litt om på de. Mere deler er på vei fra statene, U-bolter og fjærlabber til bakaksel, senterbolter til bakfjærene, kon-hylser for å bygge om til high-steer og startrele til 304'n. Skulle gjerne hatt svar på det Dana 300-spørsmålet jeg luftet lengre opp på siden. Noen som klarer å se om jeg har den korte eller lange bakstussen?
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Wrangsters garasje
« Svar #22 på: Sø., 3,Mai,2009,18,08 »
Da har jeg fått tilbake headersene fra sveiseren. Det ble ikke spesielt billig, men det ble bra hvertfall. :)









Venter fortsatt på deler fra statene til bakakselen, så den står bare å venter på å få komme på. Ellers så har jeg fått lagd litt nye bremserør, fått inn varmeapparat og laget noen braketter til styring og sidepipes. Så det snirkler seg sakte fremover... :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Wrangsters garasje
« Svar #23 på: Ti., 9,Februar,2010,00,21 »
Tjohei, da har det begynt å skje litt i min garasje igjen også. Prosjektet er inne i sitt tredje år nå, så pågangsmotet har en tendens til å¨komme og gå littegrann. :) Er inne i en god fase nå...ting begynner å snirkle seg sakte men sikkert sammen.
Bakakselen er festet for lengst, måtte bruke det fremste av de 3 hullene i fjærlabbene for å i det hele tatt ha noen vandring på mellomakselen. Mellomakselen i seg selv er så kort at når den er sammentrykt så står "splinehuset" helt inntil cv-leddet.  :o
Har fått gjort ferdig alt av bremser og de ser ut til å funke overalt. Vet ikke hvor bra de funker da, de må vel kanskje overhales etter å ha ligget i mange år. Menmen, har fått de sammen hvertfall.
Ellers har vi fått satt på Wrangler bensintank også. Den kan vel knapt kalles bolt-on, men vi klarte å få trøkka den på plass med mye strev. Mangler den ene påfyllingsslangen, lufteslanger og å koble tankmåleren så er den ferdig.
Det elektriske er så godt som ferdig, mangler vindusviskerne og noen småting som tankmåler, horn, ryggelys, 4wd-lys og litt sånt. :)
Idag fikk vi på fronten igjen og det ble som en liten milepæl for meg, sinnsykt deilig å se bilen sin hel igjen. :) Fikk bare tatt et dårlig mobilbilde, men det holder for meg til bli blank i øya.  8)



Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Wrangsters garasje
« Svar #24 på: Ti., 9,Februar,2010,09,15 »
Jeep interessert er du iallefall ;D
Har inntrykk av at du har skrudd mer enn du har kjørt siden 2001.
Den sorte Wrangleren skulle du beholdt, den så jo grei ut.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Wrangsters garasje
« Svar #25 på: Ti., 9,Februar,2010,09,37 »
Haha, ja du har nok ganske rett i det.  ;D Jeg er vel en prosjekt-freak og synes livet blir litt stusselig når jeg ikke har noe å skru på lenger. I tillegg blir jeg alltid fristet av pengene jeg kan få for ting når de er ferdige. Akkurat sånn var det med den Wrangleren, du kan tro jeg har savna den noen ganger. :) Den bilen jeg har nå har jeg planer om å beholde da, og helst også bli litt mer aktiv med på kjøre-fronten. Har hjelp av en kompis til å skru, og han har sagt tydelig fra at han blir litt snurt hvis jeg bare selger den når den er ferdig. Dessuten så er dette drømme-modellen for meg å ha, en jeep med riktige fronten som er fra før EU-kontrollers og typegodkjenningers tid. Jeep-interessert er jeg ja...helt skrullete!!  ;D
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Wrangsters garasje
« Svar #26 på: Lø.,20,Februar,2010,12,14 »
Kamelsvelging pågår............!  8) Mer info kommer.
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Wrangsters garasje
« Svar #27 på: Lø.,20,Februar,2010,20,30 »
Kamelen er ferdig fordøyd, og etter litt raping og gulping så kom denne ut i andre enden.  :o Har dere sett noe så nusselig?  ;D Buick 231 V6 "Odd fire"!
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Wrangsters garasje
« Svar #28 på: Sø.,21,Februar,2010,02,19 »
Oi....! Glemte visst å legge ved bildet ja.  ;D

Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Wrangsters garasje
« Svar #29 på: Sø.,21,Februar,2010,16,50 »
Hvorfor??
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten