Skrevet av Emne: Ny kar, XJ 4l. no power brakes !!!  (Lest 1467 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget dartsport

• 258 CID
  • *
Ny kar, XJ 4l. no power brakes !!!
« på: Ma.,20,Desember,2010,20,05 »
har nettopp fått ein XJ 1991 high output . alt virker kjempefint untatt bremsene , har myst på delene som ligger utover motor rommet , og kom frem til : HÆ ???
noen som har noen tips før eg forklare dette til døde ??

Utlogget xjrebel

• 360 CID
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Ny kar, XJ 4l. no power brakes !!!
« Svar #1 på: Ma.,20,Desember,2010,20,24 »
Du har vel powerbrakes,men du ser ikke noe vakuumbooster der de vanligvis har det.Det kommer vel av at du har ABS assisterte bremser og da sitter det ei bremsepumpe under et deksel på torpedoveggen på motsatt side. Men om den virker er noe usikkert..på min 91 mod hører jeg en gang i blandt at den pumpa durer litt når jeg har bremset mye(mange ganger)eller bilen har stått noen timer.Systemet fra 92 mod er visst mere til å stole på ang drifsikkerhet.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget dartsport

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Ma.,20,Desember,2010,20,31 »
Du har vel powerbrakes,men du ser ikke noe vakuumbooster der de vanligvis har det.Det kommer vel av at du har ABS assisterte bremser og da sitter det ei bremsepumpe under et deksel på torpedoveggen på motsatt side. Men om den virker er noe usikkert..på min 91 mod hører jeg en gang i blandt at den pumpa durer litt når jeg har bremset mye(mange ganger)eller bilen har stått noen timer.Systemet fra 92 mod er visst mere til å stole på ang drifsikkerhet.

ja , ser at d e sånn pumpe ... siden den har vakum slange så er den kansje styrt av vakum ...
bygger folk om til vanli bremser eller fikser denne typen som eg har ??

Utlogget xjrebel

• 360 CID
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
« Svar #3 på: Ma.,20,Desember,2010,21,12 »
Tror det er dyrt å reparere,men er den helt død så kan det være en sikring eller dårlig kontakt.Styringsboksen er montert under baksete puta på høyre side,sikringen er i boksen foran i motorrommet.Det beste ville vel vært å fjerne hele uniten å fått tak i systemet uten ABS.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget dartsport

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ti.,21,Desember,2010,14,41 »
Tror det er dyrt å reparere,men er den helt død så kan det være en sikring eller dårlig kontakt.Styringsboksen er montert under baksete puta på høyre side,sikringen er i boksen foran i motorrommet.Det beste ville vel vært å fjerne hele uniten å fått tak i systemet uten ABS.

skal sjekke strøm til pumpa , har noen eventuelt deler til å convertere til vaanlige bremser eller gjort dette før ???

Utlogget Mussa

• 304 CID
  • **
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
« Svar #5 på: Ti.,21,Desember,2010,16,47 »
Alle de bilene jeg prøvde nå i høst, som var produsert før 92 hadde problemer med den pumpa.. Problemet med de var at den gikk omtrent kontinuelig.. Når den fungerer som den skal så skal den pumpe en gang, så skal det holde til opptil 45-50 harde nedbremsinger før den pumper igjen..
Dette var hovedårsaken til at jeg valgte en litt nyere XJ, men skal da være mulig å fikse det, kan være dyrt har jeg hørt.. Har også søkt litt angående å bytte ut systemet til et nyere, men det virket som det var litt arbeid ja.. Prøv å søk på bendix, mener å huske det var det systemet het.. :)

Edit:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6679.0.html
« Siste redigering: Ti.,21,Desember,2010,16,50 av Mussa »
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition