Skrevet av Emne: Speedo sync v/heving  (Lest 2579 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Speedo sync v/heving
« Svar #15 på: Lø.,25,Desember,2010,00,54 »
For å si det enkelt så må du kjøpe nye felger der du får med Tüv papirer.

Felgene du får da har et klistermerke med navn og nummer festet på dem, du får også med et dokument som forteller at nettopp denne felgtypen har blitt testet og at tüv garanterer at nettopp denne felgen er trygg i trafikken sammen med visse dekkstørelser.

Disse testene koster mye penger for produsenten. Disse pengene vil jo produsenten tjene inn igjen, og da med profitt. Derfor er det ikke mulig (så vidt jeg vet) å fa tak i et sånt papir uten at man også kjøper felgen.

Husker ikke helt hva det står i papirene til hevesettet, men har du OME eller procomp så trenger du ikke tenke så mye på det, så lenge du har felger med tüv (som du uansett må ha).   

Tror jeg hadde vist bilen med orginal dekk for å få mangellappen ut av verden. Man kan regne med at felger med tüv, omlegging av dekk og sjermbreddere som passer til kan komme opp i 15000 kr (i Norge)
i tilegg kommer drevet og speedo kontroll. Det er heller ikke sikkert at de har delen i butikken (kan da ta litt tid)
Uansett er det bare å stå på og smøre seg med myyyyyyyyyeeeeeeeeeeee tolmodighet.

God jul Jeep'ers! og spesielt til fellow Jeep'ers som også er på jobb julaften :)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Redcrown

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 28
Re: Speedo sync v/heving
« Svar #16 på: Ma.,27,Desember,2010,21,31 »
Takker så mye  for svar :)

Tror jeg viser den med orginal felg i første omgang .
Men hva gjør jeg med speedo kontrollen , er orginal drevet som er på ?
vil jeg ligge innenfor marginene med org felg/dekk og 2,5 heving ??





Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Speedo sync v/heving
« Svar #17 på: Ma.,27,Desember,2010,22,15 »
Jeg går utifra at det står på mangellappen at du har blitt stoppet fordi dekkene dine er større en orginalt dim. og at de stikker utenfor skjermene.

Da tror jeg ikke speedometeret har noe å si i denne saken. I og med at bilen er godkjent med orginal dekk og dermed orginal drev.

Det at den har heving (godkjent i vognkortet ) , spiller heller ikke noen rolle i denne saken

Dvs. at det er bare å sette på orginaldekkene, og stikke innom BT.

MEN har du bli stoppet fordi de påstår at speedometeret ditt viser feil i forhold til orginal dekkene er det en annen historie. Da må det vel stå at du må fremlegge speedometerkontroll hos BT, går jeg utifra. 

TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)