Skrevet av Emne: Forskjell på batterier i XJ?  (Lest 1839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Mussa

• 304 CID
  • **
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Forskjell på batterier i XJ?
« på: To., 9,Desember,2010,21,41 »
Var å kjøpte nytt batteri til bilen idag, kom en ansatt i denne butikken jeg ikke skal nevne som jeg med en gang fikk en følelse ikke hadde noe som helst interesse av annet enn å cashe inn lønna en gang i måneden.. Greit nok.. Han spurte om reg. nr, det fikk han klart å tydelig, aha, du kjører Caravelle??
Ehm, neeeei, jeep.. Han hadde tasta inn feil reg. nr... Greit nok..
Jeg rettet opp feiltrykka og sa jeg kjørte Jeep Cherokee..
Så gikk han på lageret og kom med et batteri han sa var feil, så forsvant han igjen.. Greeeeit nok..
Så kom han med et batteri som i første øyekast så riktig ut, ikke så stort..
Da var dette spikra tenkte jeg å betalte..
Så kom jeg hjem, første jeg ser er at polene er motsatt i forhold til batteriet som sitter i nå..
Greeeeeeeit nooook, kanskje det skulle stå andre veien eller noe da det batteriet som sitter i ikke er orginalt tenkte jeg..
Så tok jeg ut det som sto i og så da at det nye batteriet er jo minst 3 cm høyere enn det gamle..
Prøvde allikevel å sette i det nye, men det er absolutt ikke "ment to be"! Totalt feil..
Argh, da får`n prøve igjen i morgen og bytte det, håper det er en som faktisk klarer å åpne øya mer enn 40% som står der..

Spørsmålet blir da, er det forskjeller i batteriene i xj? Burde jo ikke være mulig å få feil når han taster inn reg.nr da??
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget xjrebel

• 360 CID
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Forskjell på batterier i XJ?
« Svar #1 på: To., 9,Desember,2010,22,33 »
Auda,har en følelse at jeg har vært i samme butikken som deg ;)tror kanskje at det ikke er noe forskjell på batteristørrelse og polplassering på bensinbilene,men at det er annerledes til diesel.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Mussa

• 304 CID
  • **
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
« Svar #2 på: Fr.,10,Desember,2010,00,03 »
Hehe.. Ikke umulig.. :) Nå har jeg jo tatt ut det gamle batteriet, og jeg forlater ikke den butikken før jeg har et tilsvarende batteri med meg ut..  ;D
1995 XJ 4.0HO Limited

Utlogget Mussa

• 304 CID
  • **
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
« Svar #3 på: Fr.,10,Desember,2010,21,27 »
Jess da, de hadde ikke batteri som passet.. Var en litt mer våken fyr der i dag.. Fikk igjen pengene og dro til Torshov bilrek. på Gulskogen og fikk et Varta batteri som passet perfekt.. Skal si det ble forskjell når jeg skulle starte bilen ja!  ;D
1995 XJ 4.0HO Limited

Utlogget 85cj

• 360 CID
« Svar #4 på: Lø.,11,Desember,2010,03,27 »
Om dette er av interesse.

Biltema 80-2703
funker utmerket.

Vet ikke hvorfor dette synes å være det dyreste batteriet i katalogen.....?
Medlem 005

Utlogget Mussa

• 304 CID
  • **
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
« Svar #5 på: Sø.,12,Desember,2010,01,11 »
Hehe.. Var Biltema jeg var på i utgangspunktet.. De hadde ikke et eneste batteri inne som var i nærheten av å passe når jeg var der.. Var et fritidsbatteri og et bilbatteri som hadde fysisk passet i bilen, men polene var plassert motsatt, så da ble det Varta istedet.. :)
1995 XJ 4.0HO Limited

Utlogget mhjo

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Fr.,17,Desember,2010,11,15 »
Varta funker bra
Jeep Cherokee Sport 2000 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 62mm TB, K/N filter, 12-hull dyser, Viper Mod.

Utlogget Mussa

• 304 CID
  • **
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
« Svar #7 på: Lø.,18,Desember,2010,01,33 »
Ja, veldig fornøyd med det hittill, masse power så starting osv går som en lek! :) Veldig bra passform også! Anbefales!
1995 XJ 4.0HO Limited

Utlogget store indianer

• 304 CID
  • **
« Svar #8 på: Lø.,18,Desember,2010,09,20 »
Bytt ut alle kabelene med noen som har større tverrsnitt og ha litt ekstra lengde på dem så kan du sette inn det batteriet som faller deg inn.  ;D ;D ;D
Og med større tverrsnitt får du mere strøm ned til starteren 8). de orginale er egentlig lampettledninger tror jeg ;D ;D ;D ;D.
92 YJ  4.0 HO. Laredo (aka. Svanhild). 4" Trailmaster. 33x12.5
56 Willys prosjekt (Til salgs)
JCN medlem nr 587