Skrevet av Emne: Anbefalt overflatebehandling ramme  (Lest 2024 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeepfewer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 62
Anbefalt overflatebehandling ramme
« på: Ti., 7,Desember,2010,12,59 »
Siste rest av planlegging før total demontering sår for tur.

Er litt i tvil om jeg skal syredyppe eller sandblåse ramma, tror jeg går for dupping.
Men, etterat den er helt ren, hva bør jeg overflatebehandle den med..? Galvanisering kan sprekke opp ved bevegelse, det samme med pulverlakkering. Så da heller jeg litt mot epoksygrunning og "vanlig" billakk, med samme glans som som de nye fjærene. :D Regner med aksler og andre komponenter får samme behandling, ev. pulverlakkering av disse.

Brennlakkering, er det samme metode som pulverlakkering..? ???

Noen tips/ erfaringer/ synspunkter...?

Tectyl er ikke et alternativ, holder meg til med voksing inni hulrom. :)
-92 YJ rådiamant, utstyr for bearbeiding på vei.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Anbefalt overflatebehandling ramme
« Svar #1 på: Ti., 7,Desember,2010,16,29 »
Jeg leverte ramma mi til: http://www.bs-teknikk.no/ Veldig fornøyd.  Da får du renset skikkelig i dybden og inni ramma.

Jeg gavaniserte (kosta 1500.- svenske i sverige).  Tror dette skal bli bra. Lakkerte med oljelakk utenpå og sausa inn med tynnstoff inni.



se min garasje: http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,3459.0.html


Lykke till!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Anbefalt overflatebehandling ramme
« Svar #2 på: Ti., 7,Desember,2010,20,20 »
Jeg brukte zinkgrunning og egen lakk for lastebilrammer oppå.  Har holdt bra i 10 år, men har valgt å legge et tynt lag med Fluid Film oppå (og inni) ramma i tillegg denne vinteren.  Det har blitt noen avskallinger på lakken der jeg har vært borti noe, men det holder seg tilnærmet rustfritt p.g.a. zinken.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139