Skrevet av Emne: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell  (Lest 4590 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« på: Fr., 9,Mars,2007,21,35 »
Prøver igjen på og få meg en Wrangler til Våren,er ute etter en strøken Jeep fra 1999-2001 2,5 eller 4 Sahara fra 1995 og oppover med lav km stand Bilen kan gjerne ha større hjul og lettere modifiseringer.Håper noen her på forumet klubben kan hjelpe da dere kjenner miljøet og vet hva biler som er ute i markedet.Har følt med på hva som har vært for salg i eit halvt år men det er mye dårlige eldre biler har jeg funne ut, og de få som er for salg av bedre årgang er priset over all fornuft.Tar i mot alle tips med glede kan treffes på mail andre-skadal@hotmail.com Mobil 41578462 frem til den 14 april da jeg er på jobb i Afrika.Går faktisk noen wranglere her nede trengst er skogsvei inne i byen her i Nigeria ;) Håper på mange tilbakemeldinger så jeg får cab til sommeren.


Andre
« Siste redigering: Fr., 9,Mars,2007,21,56 av laloba »

Utlogget wrangler 98

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #1 på: Lø.,10,Mars,2007,13,57 »
Prøver igjen på og få meg en Wrangler til Våren,er ute etter en strøken Jeep fra 1999-2001 2,5 eller 4 Sahara fra 1995 og oppover med lav km stand Bilen kan gjerne ha større hjul og lettere modifiseringer.Håper noen her på forumet klubben kan hjelpe da dere kjenner miljøet og vet hva biler som er ute i markedet.Har følt med på hva som har vært for salg i eit halvt år men det er mye dårlige eldre biler har jeg funne ut, og de få som er for salg av bedre årgang er priset over all fornuft.Tar i mot alle tips med glede kan treffes på mail andre-skadal@hotmail.com Mobil 41578462 frem til den 14 april da jeg er på jobb i Afrika.Går faktisk noen wranglere her nede trengst er skogsvei inne i byen her i Nigeria ;) Håper på mange tilbakemeldinger så jeg får cab til sommeren.


Andre
[/quote


Du sier du vil ha Wrangler  99-2001.
Hva er så galt med 97-98 mod ,? De er jo helt like teknisk ,med noen små forandringer på 2000 mod.
Det litt spesielle med disse bilene er at det kun finnes et gitt antall ev dem i Norge.
Og da forandrer prisen seg etter etterspørselen.
Har sjekket litt med hva det koster a "importere" en 2,5 tj eller en4,0 Sahara fra eks Tyskland.
Da du ikke lenger får importere dem som varebil,må du betale avgift som personbil.
I utlandet er det ikke store forskjellen på om det er en 2,5 eller en4,0 l motor i den.
En normalt pent kjørt bil  ca 7-9 år ligger på ca 7500-10000 €.
Fortoller du henholdsvis en 2.5l og en 4,0l vil totalprisen overaskende nok ligge på ca 150-170 tusenfor 2,5literen
og mellem 210-225 tusen for 4,0 literen.
Dette har seg nemlig slik at biler tyngre en 1300 kg og motorvolum over 2000ccm blir uforholdsmessig dyre i Norge.
Så intill dette forandrer seg (skjer nok aldrig) må du nok velge blant de bilene som allerede finnes i gamlelandet,og
til de prisene markedet forlanger.
Skal du ha en billig bil,og ikke en kultbil så er det jo mange Suzukier og Pajeroer til til salgs.

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #2 på: Lø.,10,Mars,2007,16,39 »
Kalesje løsningen er bedre på 2001 samt interiør er forandret, hardtop innfestning er bedre.Totalt en bedre sammen skrudd bil.Har som du skriver vurdert import men jeg synest det blir dyrt regnet på en 1999 og en 2000 Sahara det tok helt av.Tror det kom på 260-270 ferdig på veg i Norge.Men jeg har god tid så dukker nok opp en bra bil til slutt....Men er open for eldre enn 1999 men da må det vær Sahara ;)

renegade

  • Gjest
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #3 på: Lø.,10,Mars,2007,17,37 »
Kalesje løsningen er bedre på 2001 samt interiør er forandret, hardtop innfestning er bedre.Totalt en bedre sammen skrudd bil.Har som du skriver vurdert import men jeg synest det blir dyrt regnet på en 1999 og en 2000 Sahara det tok helt av.Tror det kom på 260-270 ferdig på veg i Norge.Men jeg har god tid så dukker nok opp en bra bil til slutt....Men er open for eldre enn 1999 men da må det vær Sahara ;)

Tja, tror vel ikke du skal vektlegge kalesje løsning og HT innfestningen for mye, det er vel mer som detaljer.

Skal du ha TJ 4-liter, så er problemet det at pga avgiftsystemet som ble endret omtrent på det tidspunktet, så er de nesten som hønsetenner: omtrent ikke eksisterende.  Og de som har en 4-liter, de vet stort sett hva de har, og forlanger pris deretter.

Det er dog en løsning: Når en bil har vært registrert i Norge i 10 år, så er det ingen avgift ved motorbytte.
Så en 97 modell, evn. 98 modell registrert høsten 97 er nå iferd med å få 0 i avgift ved motorbytte.

OBS! Hver dog klar over at dette er en relativt omfattende operasjon, det er ikke bare å bytte motor, dette fordi det nåtildags er mye elektronikk som følger med...

Har selv en 96/97 TJ, og jeg vurderer sterkt et motorbytte i den (sammen med noen andre mindre forandringer).


Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #4 på: Lø.,10,Mars,2007,21,51 »
Sitat
Kalesje løsningen er bedre på 2001

Kan ikke huske at det er noen forskjell på 2000 og 2001 modellen, ei heller 1997 - 2000model... Min kalesje var lik Tomas sin 2001model og sitter nå på en 1997model uten å gjøre noen endringer. Hva er forskjellen ?? Det samme gjelder vel hardtopen?

Sitat
Totalt en bedre sammen skrudd bil

Den har akkurat de samme delene, med unntak av fargevalget på setetrekkene og kosmetiske ting på dashbordet. Hvorfor er den bedre sammenskrudd?

Men kan nesten være enig med deg i at 4.0L Sahara er å foretrekke. Den klarer seg litt bedre på motorvei og forbikjøring. Men allt under 60 km/t vil du slite å merke forskjell på 2,5 og 4L så lenge de rette endringene på begge utgavene er gjort. Dette takket være en ikke fullt så bra automat som sitter orginalt bak 4L. Kan vel bare huske en automatkasse som er mer ubrukelig og det er på Honda CRV 1997 - 2000mod!

I mine ( og de fleste andre som kjenner Wranglere godt ) øyne, så spiller ikke årsmodellen noen som helst rolle ( med unntak om du skal ha firkanta,YJ, eller runde lykter, TJ ). Det som er av interresse er tilstanden. km stand, bulker og riper samt generell slitasje. Du kan finne en 1997 model som er mye penere og i bedre stand enn en 2001 model. De prisene jeg har sett har vært ganske greie og edruelige. Ikke forvent at noen skal gi den fra seg for en slikk og ingenting selv om du venter. Men det dukker nok opp en som er midt i blinken hvis du tar tiden til hjelp.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Forandringer 2001 modell Wrangler
« Svar #5 på: Lø.,10,Mars,2007,22,16 »
2001
New Exterior Colors:
Sienna Pearl Coat
Steel Blue Pearl Coat
Amber Fire Pearl Coat
Discontinued Exterior Colors:
Medium Fern Green
Desert Sand

New 4-ply Soft Top that is more durable and quieter
Quarter-Turn Fuel Filler Cap
New Anti-Lock Brake System
Long Life 100,000-Mile Engine Coolant that is more Environmentally-friendly
Quick-Removal Side Steps
All-New steering wheel tilt mechanism provides reduced effort and an increased range of adjustment
Optional molded plastic Add-a-Trunk for reduced weight
Optional Amplified Sub-woofer
Re-designed Stereos
Mini Console with dual cup holders
Re-designed Full Console with rear seat cup holders
Sutton Vinyl Seat Material - Standard on SE and Sport Nomad Cloth Seat Material - Optional on SE and Sport
New wider inside rear-view mirror
New Multi-function Steering Column switch combines headlamp, fog lamp, turn signal and windshield wiper functions
Intermittent windshield wipers made standard
New Instrument cluster includes a fog lamp tell-tale light and provides Parade-Mode lighting, battery saver control of interior lighting and odometer display with door open
User-Ready Child Seat Anchorage System
The pull switch for the headlights moved from the dash to the blinker
Late Model:
New Fuel Tank Skid Plate with Added Reinforcement
60th Anniversary Edition
Available only in Black or Silverstone Metallic
Body-color wheel flares and rocker sills
Specially embroidered floor mats
Full Metal Doors
Canyon 30-inch Tire and Wheel Group
Fog Lamp and Tow Hook Group
Air Conditioning
AM/FM stereo readio with CD player, five speakers and subwoofer
Options: Speed control & Dual-Top

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
endringer
« Svar #6 på: Lø.,10,Mars,2007,22,25 »
Now, 2001 brings additional refinements, most notably a new soft top designed for better sound isolation and durability. Side windows are now deep-tinted in the best current fashion. The redesigned center console includes rear cupholders. There's an accessory locker available called Add-a-Trunk. Sahara models come with a CD player integrated into the radio, and a subwoofer option will help your neighbors appreciate that new top's sound insulation.

Underneath, the fuel-tank skid plate is thicker, too.


Wrangler models got standard intermittent windshield wipers, a revised center console, an optional subwoofer, and a plastic instead of metal Add-a-Trunk storage compartment for 2001.



Utlogget wrangler 98

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Sv: Forandringer 2001 modell Wrangler
« Svar #7 på: Sø.,11,Mars,2007,01,07 »
2001
New Exterior Colors:
Sienna Pearl Coat
Steel Blue Pearl Coat
Amber Fire Pearl Coat
Discontinued Exterior Colors:
Medium Fern Green
Desert Sand

New 4-ply Soft Top that is more durable and quieter
Quarter-Turn Fuel Filler Cap
New Anti-Lock Brake System
Long Life 100,000-Mile Engine Coolant that is more Environmentally-friendly
Quick-Removal Side Steps
All-New steering wheel tilt mechanism provides reduced effort and an increased range of adjustment
Optional molded plastic Add-a-Trunk for reduced weight
Optional Amplified Sub-woofer
Re-designed Stereos
Mini Console with dual cup holders
Re-designed Full Console with rear seat cup holders
Sutton Vinyl Seat Material - Standard on SE and Sport Nomad Cloth Seat Material - Optional on SE and Sport
New wider inside rear-view mirror
New Multi-function Steering Column switch combines headlamp, fog lamp, turn signal and windshield wiper functions
Intermittent windshield wipers made standard
New Instrument cluster includes a fog lamp tell-tale light and provides Parade-Mode lighting, battery saver control of interior lighting and odometer display with door open
User-Ready Child Seat Anchorage System
The pull switch for the headlights moved from the dash to the blinker
Late Model:
New Fuel Tank Skid Plate with Added Reinforcement
60th Anniversary Edition
Available only in Black or Silverstone Metallic
Body-color wheel flares and rocker sills
Specially embroidered floor mats
Full Metal Doors
Canyon 30-inch Tire and Wheel Group
Fog Lamp and Tow Hook Group
Air Conditioning
AM/FM stereo readio with CD player, five speakers and subwoofer
Options: Speed control & Dual-Top





Dette er jo verre enn prinsessen på erten.
ER DU SIKKER PÅ AT JEEP WRANGLER ER BILEN FOR DEG ??????
Som nevnt tidligere ,der er sikkert mange japsebiler med 4hjulsdrift med alt dette og mere til som standard til salgs. ( redisigned stereo-dual cup holders-wider view rear mirror-optional amplified sub woofer---)
.

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #8 på: Sø.,11,Mars,2007,11,28 »
Du får virkelig unnskylde disse gutta, Laloba...  ;D De er visst litt redde for at du skal få finere bil enn de..!  :P
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #9 på: Sø.,11,Mars,2007,13,04 »
Ja virker som det ja...tar det med eit Stort smil.Finner jeg ikke det jeg leter etter her hjemme så er det bare og grave dypere i Peng boka og hente seg en SAHARA da blir vel det ennå mer surmuling her på forumet av enkelte surpumper.

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #10 på: Sø.,11,Mars,2007,14,14 »
Det med soft top'en er et bedre argument enn nydesignet cup holder!
De nye TJ'ene har soft top av et materiale som kalles sail cloth. Dette stoffet skal gjøre soft top'en mye stillere når man er ute å kjører. Har sett rapporter på at støynivået skal nærme seg hard top nivået.
Når det er sagt, så har Best Top sail cloth topper til salgs, som kan brukes på 97 modeller og nyere.

Utlogget wrangler 98

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #11 på: Sø.,11,Mars,2007,14,38 »
Ja virker som det ja...tar det med eit Stort smil.Finner jeg ikke det jeg leter etter her hjemme så er det bare og grave dypere i Peng boka og hente seg en SAHARA da blir vel det ennå mer surmuling her på forumet av enkelte surpumper.




Neida.  Er ingen surpomp.
Ønsker deg all lykke og hell med å finne en strøken Jeep.
Syntes bare jeg måtte dempe forutsetningene dine litt slik at skuffelsen ikke ville bli for stor.
Jeep Wrangler er og blir Jeep Weangler,med alle dens unoter og lyter.
det meste du forventer av komfort i en "moderne"bil er fraverende i en Wrangler.
Derfor er kanskje vi som trykker den til vårt bryst kanskje litt spesielle.
Tok meg faktisk enogtyve år før jeg tok spranget og kjøpte meg en etter at kona la ned veto mot en for enogtyve år siden.
Vel ,vel Ønsker deg lykke til.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #12 på: Sø.,11,Mars,2007,15,36 »
Sitat
Tok meg faktisk enogtyve år før jeg tok spranget og kjøpte meg en etter at kona la ned veto mot en for enogtyve år siden.

Hehe

Da har du kommet hjem med feil Jeep ;D
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget wrangler 98

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 53
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #13 på: Sø.,11,Mars,2007,15,49 »
Sitat
Tok meg faktisk enogtyve år før jeg tok spranget og kjøpte meg en etter at kona la ned veto mot en for enogtyve år siden.

Hehe

Da har du kommet hjem med feil Jeep ;D

Setter du deg fra en Mercedes e 220 cdi og over i Wrangleren så er det som natt og dag

renegade

  • Gjest
Sv: Kjøper strøken Jeep Wrangler 99-01 modell
« Svar #14 på: Sø.,11,Mars,2007,20,37 »
Det med soft top'en er et bedre argument enn nydesignet cup holder!
De nye TJ'ene har soft top av et materiale som kalles sail cloth. Dette stoffet skal gjøre soft top'en mye stillere når man er ute å kjører. Har sett rapporter på at støynivået skal nærme seg hard top nivået.
Når det er sagt, så har Best Top sail cloth topper til salgs, som kan brukes på 97 modeller og nyere.

På TJ'en har jeg bare ST, og det funker faktisk veldig greit.
Vurderte sterkt om jeg skulle kjøpe en HT i fjor høst, men utsatte det.
Min erfaring er at ned til ca. 10 kuldegrader, så er det helt greit med ST, blir det kaldere enn det, så bør en kanskje bytte til HT.
Men hvor mage dager er det under 10 her i Vestfold ?  Ikke mange nok til at jeg gidder å kjøpe en HT.
I tillegg har jeg faktisk funnet ut at en kan bruke HT fra YJ/CJ (med noen mindre modifikasjoner) på TJ'en.

Når det gjelder støy, så er det helt greit til ca. 90-100, kjører du fortere enn det, så begynner det å støye litt.  Men det ville det antageligvis også gjort med HT'en...

Det nye stoffet (er det enda et nytt stoff på disse ?) er noe helt annet enn den Supertopen jeg har på CJ'en.