Skrevet av Emne: Liten oljelekkasje 98 4.0  (Lest 1394 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 98xj4.0

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Liten oljelekkasje 98 4.0
« på: Fr., 5,November,2010,16,35 »
Det er et lite merke i alfalten som ligger midt under bilen sett forfra og rett bak fremhjulene sett fra siden. Når jeg kikker under så ser det ut som det blir rett bak bunnpannen eller bakdel av bunnpannen. Hehe vet dette er meget lite å gå ut i fra, men er det noen som har hatt samme tilfelle, og hva var da feilen? Håper det er noe enkelt å fikse, men er frykter voldsomt at det er en tettering som kan medføre ett dyrt verkstedbesøk.

Utlogget 98xj4.0

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Re: Liten oljelekkasje 98 4.0
« Svar #1 på: Fr., 5,November,2010,20,38 »
Har nå vært under bilen og ser nesten ut som om det lekker eller svetter mye rundt bunnpannen som gjør at det drypper innimellom. Dette er vel en grei reperasjon? I tillegg er det ene krysset slitt. Hva tror dere det koster å få byttet krysset på verksted?

Utlogget 512TR

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 48
Re: Liten oljelekkasje 98 4.0
« Svar #2 på: Lø., 6,November,2010,09,11 »
Det er vanlig at den to-delte pakningen rundt veivakslingen (som går mot gearkassen) lekker, da drypper det helt i bakkant av bunpanna.

Her er en link som beskriver jobben.
http://jeepin.com/features/rearmain

Å bytte kryss er også litt jobb, kommer ann på om du har skruvd mye før (du trenger en god stor skrustikke):)
Vet ikke hva et verksted tar for jobben, men vil anta du må betale et par timer pluss kryss ca 250,-
512TR

"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari

Utlogget Dalton

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 155
  • Cherokee Nation
Re: Liten oljelekkasje 98 4.0
« Svar #3 på: To.,11,November,2010,07,22 »
Angående bytte av kryss, så fikk jeg bytte av kryss, øvre og nedre bærekule på høyre side for 3800,-. Dette er for både arbeid og deler. Vet ikke om dette er billig eller dyrt, men det var det jeg måtte betale.
1994 Jeep Cherokee Limited 4ltr High Output