Skrevet av Emne: Dana30 YJ vs TJ  (Lest 4175 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Dana30 YJ vs TJ
« på: Ma., 9,Oktober,2006,13,08 »
Vil innmat / utveksling fra en TJ Dana30 passe på en YJ Dana30?
Mener og ha lest noe om høy og lav pinjong eller noe slikt...
Får vel ta google runde...
« Siste redigering: Ma., 9,Oktober,2006,13,17 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Dana30 YJ vs TJ
« Svar #1 på: Ma., 9,Oktober,2006,13,19 »
På de første utgavene av YJ var det 2 delt stikkaksling som et slags "frihjulsnav" er ikke sikker på når de gikk vekk ifra denne fantastiske ;) løsningen,men rundt 90 + -.Men ellers er vel klokken med tilbehør ganske like.Hvis du har en 4wd katalog foran deg er jo det bare å studere delenr.på de respektive akslingene.Du ser fort der om det er forskjeller...

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Dana30 YJ vs TJ
« Svar #2 på: Ma., 9,Oktober,2006,13,22 »
På de første utgavene av YJ var det 2 delt stikkaksling som et slags "frihjulsnav" er ikke sikker på når de gikk vekk ifra denne fantastiske ;) løsningen,men rundt 90 + -.

DE gikk aldrif bort fra dette på YJ.    Og ja, der er forskjeller i akselene.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Dana30 YJ vs TJ
« Svar #3 på: Ma., 9,Oktober,2006,14,55 »
Gikk aldri vekk i fra det.Har de det i 96 modellen og.??
Sjekket med 4wd katalogen.eneste de har felles er klokken.De hadde samme delenr.
Ellers blir det vel bare surr og tull å bytte om deler.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Dana30 YJ vs TJ
« Svar #4 på: Ma., 9,Oktober,2006,15,49 »
Neida, men 96 er ikke YJ  (ærtaberta osvosv...)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Dana30 YJ vs TJ
« Svar #5 på: Ma., 9,Oktober,2006,16,30 »
Dana 30 på YJ og XJ er Hi Pinion utgaver, og er ca 30% sterkere enn "vanlig" D30 når du kjører fremover.
Disse passer rett på TJ, og er et meget enkelt swap som gir deg sterkere aksling og mellomaksling som sitter 2-3" høyere opp. Og velger du en aksling fra XJ som er nyere enn 92(tror jeg det var), så slipper du unna vacum disconnect som YJ har. Alt er bolt on på en TJ bortsett ifra........utvekslingen! Dvs TJ har vanlig drevsett, mens Hi Pinion utgavene har reverse cut drev, og disse går ikke om hverandre.

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Dana30 YJ vs TJ
« Svar #6 på: Ma., 9,Oktober,2006,22,28 »
Alt er bolt on på en TJ bortsett ifra........utvekslingen! Dvs TJ har vanlig drevsett, mens Hi Pinion utgavene har reverse cut drev, og disse går ikke om hverandre.
Mao. Dette bekrefter da at man ikke kan bruke inmaten(pinion&gear) fra TJ dana30 på en YJ dana30.
Takker for alle svar  :)
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen