Skrevet av Emne: Heving og TrackBar  (Lest 2243 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Heving og TrackBar
« på: To.,28,Oktober,2010,11,15 »
Jeg har 2,5" OME heving,  Har det da i det heletatt noe for seg å kjøpe justerbare trackbars (forran og bak) eller vil ikke 2.5" heving gjøre noe forsyvning av akselene?  

Vil være mye enklere for meg å montere det nå som balja er av enn å ta det senene. Men det koster jo 2-3000 da.

Erfaringer?
« Siste redigering: To.,28,Oktober,2010,11,18 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Heving og TrackBar
« Svar #1 på: To.,28,Oktober,2010,11,32 »
Settet ble montert av merkeforhandler før jeg kjøpte bilen og det er ikke noe brakett på den, men ser det er å få kjøpt til $17.- så det er muligens den beste løsningen.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #2 på: To.,28,Oktober,2010,12,32 »
Nå som tråden med trackbars er tatt opp...
Jeg har selv OME løft dette settet, her har jeg både braketen og justerbar track bar. Lurer på om det er noen meninger om jeg bør fjerne braketten.
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #3 på: To.,28,Oktober,2010,17,18 »
For guds skyld ikke monter braketten, men kjøp en justerbar trackbar!!!! Det er knot å feste braketten og gjør du ikke det, så blir den slarkete. Og etter en stund, så angrer du.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #4 på: To.,28,Oktober,2010,20,43 »
Er dette med trackBar noe BT bryr seg om?

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #5 på: To.,28,Oktober,2010,21,54 »
For guds skyld ikke monter braketten, men kjøp en justerbar trackbar!!!! Det er knot å feste braketten og gjør du ikke det, så blir den slarkete. Og etter en stund, så angrer du.
Her gikk det litt fort når jeg skrev... Jeg monterte den justerbare trackbaren en stund etter at jeg hadde montert settet. Det jeg gjorde var å montere den justerbare trackbaren i braketten.

Det gjorde jeg for å få bedre geometri / mindre vinkel.

Men nå tenker jeg at denne vinkelen ikke er så nøye, plus at jeg syntes å merke litt slakk i braketten.

Så det jeg lurte på; skal jeg hive braketten på havet og motere den justerbare trackbaren tilbake til orginalfeste på akselen.
Er dette med trackBar noe BT bryr seg om? :-\
De bryr seg om så mye rart, men de har ikke sagt noe på min ihverfall :-\
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #6 på: Fr.,29,Oktober,2010,00,41 »
Problemet med heving og justerbar trackbar ( når vinkelen begynner å bli "bratt" ) Er at hvis du får en skikkelig kompresjon ( så ikke fartsdumpa osv... ) Så skyves akselen mer til siden enn en bil med orginal geometri. Dog holder jeg fast med at monteringen av braketten er såpass knot og et "faremoment" mtp slark etter noen år. Jeg har prøvd begge deler og jeg setter ikke på braketten igjen!

Min garasje

Webredaksjon JCN

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #7 på: Fr.,29,Oktober,2010,09,39 »
Den ser jeg..  Altså dette med "hvor lenger TrackBar jo jener forsyvning"  Men da snakker vi vel om de som har 4" heving og oppover osv.
For min del er det bare snakk om 2,5". Men dette skulle vel la seg regne ut ganske greit. 

Har hvertfall strøket tankene om brakett. Siden flere sier det fort blir slarkete..

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #8 på: Fr.,29,Oktober,2010,23,13 »
Så kommer det store spørsmålet:::::::::::       Hvilke merke kjøper man?????????  JKS?????

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #9 på: Lø.,30,Oktober,2010,20,20 »
Kjøp den fra teraflex som jeg har. Uten tvil den beste oppgraderingen du gjør både for av og på veien!!!!! Koster litt ekstra, men en soleklar anbefaling fra meg.
Min garasje

Webredaksjon JCN

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #10 på: Lø.,30,Oktober,2010,23,31 »
Kjøp den fra teraflex som jeg har. Uten tvil den beste oppgraderingen du gjør både for av og på veien!!!!! Koster litt ekstra, men en soleklar anbefaling fra meg.
Har også teraflex sin både forran og bak, veldig fornøyd med dem :D
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

• 360 CID
  • TJ`n min pr. høst 07
« Svar #11 på: Lø.,30,Oktober,2010,23,32 »
Om det er denne du mener: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14626 , så er jeg redd den blir for lang da den skal passe for 3" lift og opp.

Men den har ett bra justeringssystem.
« Siste redigering: Ma., 1,November,2010,20,24 av provib@gmail.com »

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #12 på: Ma., 1,November,2010,15,24 »
Om det er denne du mener:http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=14626 , så er jeg redd den blir for lang da den skal passe for 3" lift og opp.

Men den har ett bra justeringssystem.
Yes.
Det er nok den jeg har. Jeg har OME 2,5" løft og de passer faktisk  :-\ på bilen min :)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)