Skrevet av Emne: Rar lyd..  (Lest 1158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget fox

• 304 CID
  • **
Rar lyd..
« på: On.,27,Oktober,2010,08,50 »
Hei. Her om dagen når jeg kjørte med vinduet åpent kom det en rar rullelyd. Lyden oppstår ved 30km/t  og oppover. Høres nesten ut som en syk gås/bade and. Svak skvike lyd som er litt avhengig av farten. Den er ikke konstant og påvirkes ikke når jeg bremser eller ruller med bilen i N. Forslag?? Kom gjerne med spørsmål.

Utlogget crazym

• 304 CID
  • **
Re: Rar lyd..
« Svar #1 på: On.,27,Oktober,2010,10,43 »
Rullelyd.. Betyr det at du hører den kun når du trykker inn clutchen? Er lyden sterkere om du svinger til en av sidene?

Utlogget fox

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: On.,27,Oktober,2010,10,58 »
Sorry, det er en 4.0L med automat. Lyden forandrer seg ikke ved sving, brems eller og jeg setter bilen i N.
Den er per dags dato ganske lav og kommer helst når jeg har kjørt en liten bit og da oppstår den ved 30-40km/t og er sterkest da. Ved høye hastigheter er jeg litt usikker for da bråker det i vind og alt annet. Men den blir i hvertfall ikke høyere ved høy fart.

Utlogget almera1

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: On.,27,Oktober,2010,16,28 »
Hadde noe lignende av lyd i min før "kuleleddet" som sitter mellom de to kryssene nærmest fordelingskassen røk to ganger.
Tenkt over eller prøvd om lyden blir værre med 4wd innkoblet?

Utlogget fox

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: To.,28,Oktober,2010,15,45 »
Det skal jeg teste i dag på vei hjem fra jobben, så skal jeg fortelle om resultatet  ;D