Skrevet av Emne: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...  (Lest 3880 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #15 på: To., 4,November,2010,08,25 »
Jeg kjøpte en sånn en; http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBDII-OBD-OBD2-Can-Bus-car-Diagnostic-Scan-tool-Scanner-/290494497338?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item43a2d2423a#ht_3069wt_954

Har ikke testa om den fungerer ennå, men det vil jeg tro den gjør. Krever at du har bærbar PC - utover det som står om at det står krav til Windows XP, 2000 og 98(!!) tror jeg er bare tull - jeg har prøvd å starte programmene som følger med under både Linux og Windows 7, og man får ihvertfall kjørt de helt fint.

Kan prøve å koble til i kveld og poste resultatet her hvis det er interesse for det.
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget kristianha

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #16 på: To., 4,November,2010,11,38 »
Veldig interessert i om diagnoseverktøyet fungerer. Er det 2.7 crd du skal teste på?
2003 Grand Cherokee Overland 2.7 CRD

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #17 på: To., 4,November,2010,12,00 »
Jeg kjører 4-litern, men det burde vel ikke være noen forskjell? Skal se om jeg får testa i ettermiddag.
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Chryslercrap

  • Gjest
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #18 på: To., 4,November,2010,20,15 »
Er langt i fra alle feilkoder som kommer opp, selv om du slår av og på tenninga osv. På min 01 WJ sto det "done" etter å ha slått tenninga av og på, men på Chrysler forhandleren fikk dem ut "P0725" som er relatert til engine speed sensor på 3,1 (veivsensoren) Har du for eksempel en WJ 4,7 så er denne koden relatert til transmission speed sensor, ser ut til at de har brukt samme kodene på alle modeller, men de har forskjellig betydning alt etter type motor/automat.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #19 på: Fr., 5,November,2010,19,21 »
Hvordan går det madcap? Fikk du prøvd scanneren? Venter i spenning her..

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #20 på: Ma., 8,November,2010,08,35 »
Beklager men det ble plutselig vinter i Trøndelag! Bilen har stått fullstendig nedsnødd hele helga. Jeg driver å pusser opp gammelt hus, og har nesten ikke vært utenfor døra (kun for å hente ved).

I dag derimot er det håp - har med bilen på jobb og nå står den godt å varmt å tiner i p-kjellern her. Får se om jeg finner kabler og bærbar PC i ettermiddag. Den som venter får se...  :P
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #21 på: Ti., 9,November,2010,08,20 »
Fikk testa OBDII-lesern i går, det vil si - fikk ikke testa. Har for tiden kun bærbar som kjører Linux, og den medfølgende softwaren fungerte ikke så godt der. Det er USB-grensesnitt, og fulgte kun med drivere til Windows.

Har ingen Windows-bærbar tilgjengelig for tiden, så da får jeg ikke testet på en stund dessverre...
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #22 på: Ti., 9,November,2010,13,13 »
Har ingen Windows-bærbar tilgjengelig for tiden

Vel, da har du ihvertfall et problem mindre å tenke på..  men kan du ikke kjøre VMware på boksen, og så fyre en windows derfra ? Det gjør vi visstnok her i huset, og det  fungerer greit.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #23 på: Ti., 9,November,2010,13,28 »
Hehe, jau - litt off-topic kanskje det her da  ::)

Har en acer netbook av den noe beskjedne typen serru, den er litt blodfattig når det kommer til ytelse så jeg kjører Crunchbang Linux på den. Eneste som funker tålig bra, har kjørt både XP og Win7 Starter, samt utallige linuxdistroer før jeg havnet på dagens løsning som har fungert smertefritt et halvt års tid.

Gidder ikke å begynne å legge inn win på den dessverre (ikke dual boot heller). får se om jeg låner meg en bærbar i test-øyemed en gang.
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget Snowman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 22
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #24 på: Lø.,13,November,2010,10,10 »
Hei, jeg har kjøpt en obdII scanner fra http://www.autoenginuity.com/ med enhanced Chrysler pack.
Den tar alle Chrysler og Jeep modeller, men ikke de som er produsert i Europa.
Jeg får tatt alle feilkoder i bilen, stereo, aircondition, bremser og gudene vet hva, men når det kommer til motor og gir kasse så får jeg ingenting opp. Jeg får opp noen få standard verdier motor temp, turtall osv. Ingen feilkoder. Jeg tror at det kommer av at på denne 2,7 crd så er motor og girkasse basert på canbus. Mens resten av bilen er basert på ISO standarden. Jeep har bundlet canbus en inn i iso standarden på et eller annet vis.
Jeg har vært hos et Bosch verksted og de får heller ingen ting ut av denne bilen. De har prøvd med å "lure" diagnosen til å tro at det var en Mercedes bil. Det hjalp ikke det heller.

Når Jeep verkstedene skal ta diagnose på denne bilen så tror jeg at de må sette inn et spesielt kort i DRBIII scanneren sin for at den skal fungere. Ser på nettet at den må gjøres på flere av mopar bilene fra samme tidsrom. I 2005 og utover så konverterte Mopar til Starscan og canbus. Da ble det meste mer enkelt.
Alle Jeepene med bensin motor vil fungere med en uoriginal scanner, men jeg har ikke funnet en som tar diesel variantene. Bare den orginale.



Utlogget Melhus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 34
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #25 på: To.,18,November,2010,01,15 »
Nå som kulda setter inn, har ikke Grand C'n veldig lyst til å starte...

Ja hvordan gikk det? Funnet ut av problemet?
99' WJ 3,1 Limited 265/65-17

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: 270 CRD har ikke lyst til å ut på tur i kulda...
« Svar #26 på: To.,19,April,2012,17,50 »
Hei. Hvor sitter veivsensoren? Kunne tenke meg å bytte i hvertfall ut den, fordi det høres ikke ut som noen dyre del og sikkert mye rimeligere en hvilken som helst scanner. Kanskje der mitt problem ligger.