Skrevet av Emne: 94mod 4.0HO XJ stopper under kjøring  (Lest 1248 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget stianhansen

• 258 CID
  • *
94mod 4.0HO XJ stopper under kjøring
« på: Ti.,19,Oktober,2010,08,34 »
Min 94mod 4.0HO XJ stopper under kjøring. Jeg kan kjøre en god stund også plutselig kutter motoren ut tvert. Når den da stopper så mangler jeg gnist på pluggene. Så kan den stå en liten stund, varierer fra 5min til 30min så kan jeg starte den igjen. Jeg får heller ikke noe gnist rett ut fra coilen så fordelere er vel sannsynligvis utelukket. Jeg har nå bestilt meg ny coil og CPS fra rockauto i håp om at det skal hjelpe. Noen som har en eller flere ideer om hva dette kan skyldes?

Utlogget Geir G K

• 360 CID
Re: 94mod 4.0HO XJ stopper under kjøring
« Svar #1 på: Ti.,19,Oktober,2010,16,17 »
Crank position sensor,  kronglete plasert ved svinghjulet!
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget terje pedersen

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: To.,21,Oktober,2010,19,00 »
Sliter med det samme selv. Har byttet tps og cps uten bedring. Fikk ut feilkoder i dag og det ser ut til map sensor og eller oxygen sensor har tatt kvelden. Ta ut diagnose. Cps er lett å bytte. Ha mange forlengere på liten skralle. 11 mm pipe i enden. Tok 20 min .

Utlogget stianhansen

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: On.,27,Oktober,2010,08,31 »
Da er problemene mine løst, og siden jeg selv hater forumtråder som vi aldri får vite hva som skjedde til slutt, skal jeg fortelle hva problemet mitt endte med å være. Jeg byttet igår CPS og coil, men det var nok ikke disse som var problemet. Jordingen til coilen derimot. Jeep har gjort et dårlig valg når det kommer til jording av coilen på denne bilen. Braketten som coilen er skrudd fast i, og som forøvrig jorder batteriet til motoren er dekket med tykk pulverlakk, noe som hindrer det aller meste av kontakt med både coil og batteri. Etter å ha studert braketten iltt så er jeg overrasket over at bilen har fungert i det hele tatt. Så nå har jeg slipt av lakken og montert alt sammen igjen. Jeg byttet som sagt CPS og coil også, så disse kan jo også ha hjulpet på, men hovedsaklig tror jeg problemet lå i dårlig jording.