Skrevet av Emne: Noen som har prøvd å sette inn en RB1 CD/GPS i en 99-01 Grand Cherokee?  (Lest 2229 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hans Chr

• 304 CID
  • **
Har lyst til å oppgradere til en litt mer moderne cd spiller.
Er jo rimelig bra lyd, men syns det er dårligere lyd på cd en på radio.
Ifølge mine ører så er det litt mindre diskant og stereovirking når jeg spiller cd.
Er betydelig bedre på radio.
Har lest at RB1 har bedre lyd.
Ser ut som man må kjøpe en adapterplugg for å få RB1 til å passe i en 99-01 modell.
En annen ting som jeg lurer på er om noen har en cd plate med kart av rimelig ny dato som jeg kan 'låne' eller kjøpe.
De fleste RB1 som er tilsalgs er jo i usa, og kartene som følger med er jo derfor for usa.

For de som ikke vet hva en RB1 er så: http://www.wjjeeps.com/nav_inst.htm

Utlogget Snowman

• 258 CID
  • *
Hei, du må huske på at radioer som er laget for det amerikanske markedet fungerer dårlig i Europa. Det har med steppene i FM bandet å gjøre. I USA bruker de andre step enn i Europa. Det betyr at du får rett og slett ikke inn mange radokanaler. Mange som har gjort den feilen å kjøpe amerikansk bilstereo på nettet fra USA også er radioen ubrukelig.

Utlogget Hans Chr

• 304 CID
  • **
Hva mener du med stepp?
Har sett flere 04 modeller til salgs med slik radio på finn.no så de er levert i Norge og.

Utlogget kristianha

• 258 CID
  • *
De du har sett i norske biler er nok ikke RB1 men RB3 som er produsert for det europeiske markedet.
http://www.wjjeeps.com/nav_rb4.htm#INTRO4
2003 Grand Cherokee Overland 2.7 CRD

Utlogget Hans Chr

• 304 CID
  • **
Du har nokk rett i det!

Utlogget Snowman

• 258 CID
  • *
Det jeg mener med step er at når du søker på radioen opp eller ned så går det i europa i step på 0,5. Eks nrk1 på fm 91,5.
Steppene i USA går på et annet vis, slik at radiokanaler kan være på 91,07.
Det betyr at du ikke kan tune inn på denne kanalen. Radioen treffer den rett og slett ikke. Og de kanalene som du treffer er rent lykke treff.

Men det finnes jo en variant for det europeiske markedet :)

Utlogget Snowman

• 258 CID
  • *

Utlogget Hans Chr

• 304 CID
  • **
Tror jeg har skrinlagt å bytte til rb3.  Kanskje det heller blir noe kina greier med dvd, gps,...

Utlogget jevlar

• 258 CID
  • *
kjøpte en spiller fra kenwood,med flip up skjerm,gps,blutooth, dvd å d hele,,7"skjerm,,ut med orginalspillern i 1.5 dins format,,bestillte overgangsramme fra bilradiospesialisten(1.5" til 1"),,195 nkr,,å vips,,,fantastisk :) :) :) :),,kjørte meg en tur i parken her,,så sin city på den mens kona okkuperte stua til fordel for en reality serie.

fikk i tilegg fra bilradiospesialisten en overgangsplugg til d elektriske,,så alt var "plug and play"
Jevlar

Utlogget Hans Chr

• 304 CID
  • **
Hei

Merket du noe forskjell på lyden? Tror at de orginale høytalerene er ganske dårlige. Veldig mye bass, men lite diskant og mellomtone.