Skrevet av Emne: Strømfeil Jeep Cherokee  (Lest 1147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Haeggis

• 258 CID
  • *
Strømfeil Jeep Cherokee
« på: Fr.,24,September,2010,18,42 »
Hei, alle sammen. Jeg er ny med Jeep, og ny på forumet.
...og trenger sårt hjelp :s

Nå har jeg fikset og ordnet litt av hvert, og alt fungerer på Cherry.
Hun er en '95 Jeep Cherokee.  :D
Det gjenstår ETT problem, og det er naturligvis et stort problem; etter full service på klimaanlegg og totalrenovering av viftemotoren, fungerte alt helt prima fra Frexta til Grimstad. NÅ har "noe" skjedd...
Vifta går, klimajustering og alt er topp så lenge motoren ikke går?!
Altså; alt er helt topp til jeg vrir nøkkelen videre og motoren (bilmotoren, ikke viftemotoren) starter. DA ryker sikringen..?
Jeg skjønner ikke en dritt. Hvorfor i alle dager virket det 35 mil, og så "pløtslich"- full stopp.  >:(

Noen som har stålkontroll på elsystemer?

Utlogget Haeggis

• 258 CID
  • *
Re: Strømfeil Jeep Cherokee
« Svar #1 på: Fr.,24,September,2010,19,45 »
Et forslag fra en bekjent er testet.
Med strøm til kompressor koblet fra, kan jeg gjøre ha jeg vil, og ingen sikringer ryker.
Jeg antar det det da er en jordingsfeil på kompressoren.
Vet noen om det kan fikses?

Utlogget Jan1991

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: Lø.,25,September,2010,05,16 »
legg opp en provisorisk jording fra kompressorn til gods.

Utlogget jeeppo

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: Ma.,27,September,2010,22,37 »
Heisann, - faktisk HELT identisk problem jeg har, men jeg fikk forklart at i A/C-compressoren sitter en clutch og en tilnærmet Coil. Er denne clutch'n gåen, fikk jeg forklart at compressoren trekker for mye strøm slik at sikringen går. Har egentlig ikke fått noe mer og klarere fornuftig årsaksforklaring enn dette. Jeg er derfor på "jakt etter" A/C-compressor men det sies at det er så mange typer så jeg må oppgi riktig typebetegnelse. Den typebetegnelsen klarer jeg ikke å finne at står noe sted på compressor'n, så.................. heldig vis kaldere ute !

Jeeppo