Skrevet av Emne: HJELP med 95 mod 4,0!!!!!!!!!  (Lest 1478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Henning

• 258 CID
  • *
  • Gliset!!
HJELP med 95 mod 4,0!!!!!!!!!
« på: Lø.,28,August,2010,23,01 »
Jeg trenger sårt noen tips om hva som kan være problemet med min cherokee 4,0 liter. Bilen går fint på tomgang både når kald og varm. Ingen antydnig til fusking overhodet og bensinforbruket er helt normalt. Men plutselig stopper bilen. Noen ganger er det bare å starte igjen, men andre ganger må jeg vente i noen minutter. Jeg fikk opp feilkode 11. Jeg har derfor byttet CPS sensor, men problemet er det samme. Byttet samtidig TPS,plugger og luftfilter. Noen som har peiling på hva jeg bør sjekke?? Jeg har søkt på forumet men det er stort sett CPS som er synder, men tydligvis ikke i mitt tilfelle. Tar imot alle tips med STOR takk.
Cherokee 4,0HO 1995:-) Commander 3,0CRD 2007:-)

Utlogget 85cj

• 360 CID
Re: HJELP med 95 mod 4,0!!!!!!!!!
« Svar #1 på: Sø.,29,August,2010,01,15 »
Lambdasonden(e) kanskje?

Min stoppet plutelig, men gikk dårlig på tomgang innimellom også så ikke helt samme symptomer.
Etter bytte av den første lambdasonden (finnes to på noen modeller), forsvant problemet.

Antar at det ikke er noen feilkoder å se heller?
Medlem 005

Utlogget Henning

• 258 CID
  • *
  • Gliset!!
« Svar #2 på: Sø.,29,August,2010,09,50 »

Ok, og hvilke modeller har 2 lamdasonder? Hvor sitter eventuelt nr 2? Og det er det samme som oxsygen sensor eller tar jeg feil der?

Jeg var ute å leste av feilkoder pånytt i dag og nå kommer kode 11 opp igjen. Det er CPS signal som er borte, men sensoren ble kjøpt ny og byttet i går.
Begynner å tro det er brudd/dårlig kontakt i ledningsnettet ett eller annet sted. oii oii oii....

Hadde det vært lamdasonden hadde det vel kommet opp en feilkode for det vil jeg tro....
Cherokee 4,0HO 1995:-) Commander 3,0CRD 2007:-)

Utlogget 85cj

• 360 CID
« Svar #3 på: Sø.,29,August,2010,19,52 »
Hei,
ja, du burde fått en feilkode om den er gåen.

Vet ikke hvilke som har to sonder. Den bakerste brukes som en form for kontroll av den første.

Ellers har jeg problemer med at bilen ikke går på tomgang dersom batteriet har for lav spenning.
Har et dårlig batteri, og når batteriet er dårlig ladet stopper den på tomgang.

Bør nok bytte batteriet før vinteren....
Medlem 005

Utlogget Jan1991

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Sø., 5,September,2010,23,54 »
sjekk bensin pumpe relè ditt, har vært borti lingnende symtomer på mange forskjellige biler og det har vært feilen.

Utlogget SailACat

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Ma., 6,September,2010,15,32 »
Min 92 XJ hadde samme problem.

Null problem når den var kald og varm men når den var i området mellom kaldt og varmt fusket/stoppet den. Feilen ble funnet til et brudd i en av de fire ledningene som kommer fra sensoren som sitter i eksosmanifolden.

Rolf