Skrevet av Emne: Valg av hovedlykter til GC 1998  (Lest 1660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget JEG67

• 304 CID
  • **
Valg av hovedlykter til GC 1998
« på: Ti.,17,August,2010,09,40 »
Ene hovedlykta er kommet vann i. Tenkte å skifte begge. Vært på diverse nettbutikker, men trenger hjelp til å velge riktige lykter.

Bilen er flyttegodsimportert 1999, men har nok originallyktene. Plastglass og elendig lys. Bør vel kjøpe lyktene i glass med asymmetrisk lys.

Hos Morris 4x4 Center har de 4 alternative lykter:
http://www.jeep4x4center.com/jeep-lighting-parts/grand-cherokee.htm#1

Regner med at jeg skal ha ECE eller Germany. Noen som kjenner forskjellen og kan gi råd om hvilke jeg bør velge?

Prisene på USA-lyktene er jo den halve, men jeg skjønner ikke hvordan tidligere eiere har kjørt rundt i over 10 år med de lyktene på norske veier... Forklaringen er vel at bilen for det meste har gått i Oslo. På forhånd takk for hjelpen!
PT uten Jeep, men fortsatt klubbmedlem

Utlogget JEG67

• 304 CID
  • **
Re: Valg av hovedlykter til GC 1998
« Svar #1 på: On.,18,August,2010,12,51 »
Sjekket med Morris 4x4 Center. Skal være ECE.

Utlogget bambus

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: On.,18,August,2010,21,01 »
Hei Jeepers!
Jeg kjøpte nylig E9-merkede lykter på ebay fra Tyskland for 92 euro pr stykk pluss frakt.
"EU"-lykter er det eneste lovlige som duger til ZJ/ZG. I tillegg monterte jeg "lysforsterkere", dvs egen relestyrt strømforsyning direkte til lyktene.
Nå har jeg bra lys.
Mvh bambus
Bambus

Utlogget JEG67

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: On.,18,August,2010,23,44 »
Takk! Nå bestilte jeg ECE-lyktene fra Morris i dag. Prisen var omtrent den samme som de du kjøpte via eBay. Men om de er E9-merket vet jeg ikke.

Er min første handel av bildeler på nett. Frakta synes jeg ble dyr. Bare 2 lykter og noen vindusviskerblad i pakken. Totalpris for innholdet 280 USD, frakt 120 USD. Så blir det vel norsk moms og da kan jeg likegodt kjøpe lyktene i Norge.

Valgte å prøve sending til min adresse i Norge. Kanskje det er billigere med mailboxløsning i USA (har registrert meg hos Jetcarrier). Jeg er ellers anbefalt å bruke USPS fra USA, men Morris har lagt opp til Fedex, men bruker også USPS. Står i utg.pkt. at kunden ikke kan velge transportør, men vet ikke hvor strikse de er på det. Vurderer å be om alternativ pris med USPS evt. la bestillingen gå ut på dato.

Morris virker jo meget seriøse. Svarte på spørsmål på e-post ila minutter og rask behandling av bestillingen.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #4 på: Fr.,13,Mai,2011,17,58 »
Morris er nok seriøse, men jeg fikk frakt med Fedex fra dem. $200 for en pakke med mye rart i men ingen voluminøse ting egentlig.
UPS og USPS er nok billigere så hvorfor de absolutt bruker Fedex vet jeg ikke.

Jeg betalte $57 i frakt med USPS for en hel bagasjeromssullegardin fra www.justforjeeps.com.
Og $150 i frakt med UPS for et lift kit med dempere samt diverse andre ting fra www.teamgrandcherokee.com.
De glemte å sende med et gummimattesett jeg bestilte så det kom fraktfritt ettersendt  :D
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget JEG67

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Fr.,13,Mai,2011,22,18 »
av Nå ble det slik at jeg avbestilte lyktene fra Morris pga fraktprisen. Fikk tilbud på $ 120. Endte med å kjøpe det billigste jeg fant på eBay til $ 40 for lyktene, fri frakt til JetCarrier i USA og minste flyfrakt kr 165 derfra til nærmeste post i butikk.

Hvordan USA-firmaene pakker sakene de sender er jo et tema her. Mine erfaringer etter ca. 10 pakker i fjor høst er positive. Ikke noe av emballasjen var overdimensjonert, så jeg var heldig.

Emballeringen av lyktene var meget enkel. Lyktene er jo i solid plastmateriale. Originalpakningene som var akkurat slik at lykta gikk inn var tapet sammen, og det var pakken.

Om det var et godt kjøp? Nja. Skal en ha nye lykter til et minimum av penger går det an. Men det er elendige lykter. Trafikkfarlige i norsk vintermørke uten gatelys. Dvs. at de må byttes innen vinteren. Tror jeg satser på settet som kan kjøpes fra Tyskland på eBay: http://viewitem.eim.ebay.no/Scheinwerfer-Headlight-links-Jeep-Grand-Cherokee-9298/370435780137/item

Handlet denne http://viewitem.eim.ebay.no/Scheinwerfer-Headlight-links-Jeep-Grand-Cherokee-9298/370435780137/item hos de i høst og var fornøyd med handelen.

Ellers har jeg etterhvert orientert meg litt blant norske firmaer som driver med amerikanske bildeler. Går nok an å få mye til fornuftige priser herfra, men nettbutikkene deres henger stort sett ikke med sammenlignet med det en ser i USA + eBay. Handlet litt fra Sarpsborg Motor nylig. Måtte spørre for å få riktig del, men god service inkl rask levering og 23 % rabatt til medlemmer av American Car Club of Norway.

Utlogget egile

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Lø.,14,Mai,2011,00,13 »
Høyre lykteglass falt av i fjor og kjøpte nytt på e-bay fra Tyskland. Måtte imidlertid modifisere det ene festet. Jeg vet ikke om dette skyldes at det er en ørliten forskjell i fronten på '95 og '96 modellen, jeg har '95, eller om forskjellen skyldes elektrisk høydejustering av lys. Jeg har ikke dette på min.

Lyset på den nye er bedre enn det som satt på originalt. Imidlertid spres lyset mer.

Utlogget JEG67

• 304 CID
  • **
« Svar #7 på: Lø.,14,Mai,2011,14,45 »
Kan være med og uten el. lyktejustering som er forskjellen. De jeg har linket er uten.