Skrevet av Emne: import av combicamp  (Lest 5133 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
import av combicamp
« på: Ma.,16,August,2010,22,10 »
Hei!

Jeg driver å vurderer veldig sterkt å hente en kombicamp fra statene. En Quicksilver 6.0, og tilpasse den yjen min.
blei veldig fristet etter å ha sett linken til denne under "tilhengere" ;D
må bare finne ut hvor mye det vil koste :P

Jeg har lest mye bra her om Larry, og tenkte kanskje å bruke han til hjelpe meg.
Så lurte jeg på hvor han driver fra i USA?? ::)

Er det noen som skal ha en container over vannet snart? som det kanskje er mulig og kaste seg på??

På forhånd Tusen takk :D
medl nr 797

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: import av combicamp
« Svar #1 på: Ti.,17,August,2010,09,55 »
Larry holder til i Ohio.
Du kan sende ham en mail og spørre om du får leie ham til å hjelpe deg. www.mad4wd.com
Om han sier nei er det ikke av uvilje, men pga at han har mye å styre med.
Om ikke det er noen som melder seg med containerplass, bør du få den som du kjøper hos eller noen annen til å bygge deg en kasse (crate). Det er billigere og tryggere å sende innpakket enn om den står på hjula og ikke er mulig å stable.
Min er i Norge om ca 2-3 uker. Blir spennende..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget abjornsen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 201
Re: import av combicamp
« Svar #2 på: Ti.,17,August,2010,14,10 »
Hei, disse kan anbefales. Har brukt dem flere ganger og de snakker norsk :)
http://www.norusonline.com/

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: import av combicamp
« Svar #3 på: To.,19,August,2010,09,53 »
Jeg sjekket Norusonline i forhold til den kassa som jeg holder på med nå. Det tok to dager og to mailer å få prisen.
Fraktprisen ble akkurat det samme som Jetcarrier, bortsett fra at jeg ikke fikk opplyst gebyrene som kommer til i Norge.
Da må jeg sende enda en mail til en kar i Norge for å få vite de..
Mitt inntrykk er dermed at de har et mindre strømlinjeformet opplegg og det er mer komplisert å få priset frakten.
Utover det vil jeg tro det kommer mye an på hva du betaler for innenlandsfrakten til TN kontra NJ ...
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Re: import av combicamp
« Svar #4 på: Sø.,22,August,2010,20,37 »
jeg har sjekket med norusonline. De skulle ha 8000 for frakten av combicampen til norge! det finnes en butikk rett ved siden av lageret deres, hvor det selger quicksilveren, så det blir ikke mye frakt der.
De skulle ha 200$ for hver felg og dekk. Jeg fikk ingen opplysninger om gebyrer her i norge! :P

Går det ann å spørre hvor mye du må ut med for kassa de, Frode??
medl nr 797

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: import av combicamp
« Svar #5 på: Sø.,22,August,2010,23,03 »
Prisen var ca det samme som du har fått opplyst. Nå er min pakket i en stor trekasse med en del ekstra deler inni.
Min står også på 35", så den er forholdsvis høy.

Jeg begynner å få litt erfaring med å frakte kasser over dammen, og har til nå ikke kommet over noe bedre alternativ enn Jetcarrier. Mange er like i pris, men opplegget er strømlinjeformet og ryddig, du får oppgitt en pris og den er inkludert Norsk mva og du får ingen dustete gebyrer på toppen når du skal hente ut varen. Faktura kommer samlet fra ett sted.
En ting jeg la merke til med Norus var at sendetiden er 5 uker fra Cut-off. Hos Jet carrier tar dette 3 uker.

Men siden prisene er rimelig like, og man passer på å inkludere mva og andre gebyrer så er det vel nærhet til stedet du kjøper varen som kan avgjøre hvem du velger...
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: import av combicamp
« Svar #6 på: Ti.,14,September,2010,13,06 »
Hengeren min er nå på plass i garasjen, og jeg har begynt arbeidet med å få den godkjent.
Det viser seg at de ikke bruker vognkort til så små hengere i USA. Dermed er det best å få teknisk data fra produsent. Tentrax vil ha $195 for å utarbeide et slikt dokument.
BT vil ha tillatt totalvekt, tillatt akselvekt, Lengde, bredde, høyde og dekkdimensjon (35x12.5 15 ;D). Vanligvis må man også bytte selve dragkoblingen, for å få et godkjent drag etter Europeisk norm.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten