Skrevet av Emne: Div. spørsmål  (Lest 1137 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Moose

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 68
Div. spørsmål
« på: Sø.,11,Juli,2010,13,51 »
Hei. Som ny Wrangler eier (2000mod) har jeg noen spørsmål. Tror jeg har LSD i bakdiffen, men da jeg jekket opp et bakhjul så kunne jeg (med litt kraft) vri rundt hjulet når gearet sto i fri. Er lamellene helt utslitt, eller virker denne diffen på en annen måte enn en Toyotadiff?

I instruksjonsboka står det at girkassa skal ha API GL5 olje mens vedlikeholdsrådene her på forumet sier API GL4. Hva er rett?

Hardtoppen (sort) begynner å bli noe blass. Hva skal jeg bruke for å "freshe" den opp litt?

Trodde originaldimmen på dekka er 225/75-15, men i vognkortet står det 215/75-15. Er det dette som er rett?

Har mange flere spørsmål, men de får komme senere
Mvh Erik

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Div. spørsmål
« Svar #1 på: Sø.,11,Juli,2010,15,33 »
Diff bremsen i di bakaksel ( DANA 35C ) skal i teorien virke som alle andre diff bremser. Men av erfaring så virker denne ikke spesielt godt....

Det holder helt fint med GL 4 og oppover. Men skal diffbremsen i det hele tatt virke, så bør den inneholde LS tilsetning.

Hardtoppen kan vel brushes opp litt med en polish. Evnt lakkering.

Orginal dimmensjonen i vognkortet har forskjeller ettersom hvem av de to firmaene som importerte bilen ( BOS eller L&S-F )

Bare å komme med spørsmål, så skal de fleste bli besvart!

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Moose

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 68
Re: Div. spørsmål
« Svar #2 på: Ma.,12,Juli,2010,20,33 »
Takk for svar. Kjøpte en sprayflaske med Autolym vinyl & rubber care og etter en runde med den ser hardtopen ut som ny. Det spørs bare hvor lenge det varer.
ToyotaLSDen kunne shimses for bedre virkning, noen som har shimset JeepLSDen og eventuelt hvor mye? Synes det er rart at den er utslitt etter 90000km.
Bilen virker veldig "lealaus" bak. Regner med at den ikke skal være slik, og at det er demperne som har tatt kvelden. Tips til type og hvor de er å få tak i "billig"?
Hvilket lufttrykk brukes ved standard dekkdim.?
I bilen satt en CD skifter jeg ikke har bruk for. Noen som har bruk for den?