Skrevet av Emne: Lagringsstativ for hardtop  (Lest 2702 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget abjornsen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 201
Lagringsstativ for hardtop
« på: Fr., 4,Juni,2010,21,01 »
Fikk bygget meg et stativ til min TJ hardtop. Fungerte veldig bra og kan anbefales:) Top står stødig og bra på stativet.


Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #1 på: Ma., 7,Juni,2010,13,33 »
Jeg planlegger en opphengslønsing for hardtoppen min som gjør at jeg kan heise denne opp fra bilen uten hjelp fra andre og henge den opp under taket i garasjen og parkere bilen "inni"/under toppen når cruisingen er ferdig for dagen. Jeg husker jeg så en slik løsning enten her eller på jeepforum for noen år tilbake. Noen som husker å ha sett denne? Lurer litt på hvilken heisemekanisme som kan være gunstig å bruke her.
-97 TJ

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #2 på: Ma., 7,Juni,2010,13,48 »
Der var visst en mengde tråder med slike på jeepforum. her f.eks: http://www.jeepforum.com/forum/f9/hardtop-storage-738114/
-97 TJ

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #3 på: Ma., 7,Juni,2010,20,37 »
Lurer litt på hvilken heisemekanisme som kan være gunstig å bruke her.

Anordning på bildet nederst  er veldig praktisk.  

Men i mangel av traktor så har jeg skrudd 4 små taljer fast i to takbjelker på låven, og rygger Jeepen inn under dem.  Så legger jeg bare 2 stk 2x4 under HT'en foran og bak og heiser opp.
« Siste redigering: Ma., 7,Juni,2010,20,40 av simon »
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #4 på: Sø.,25,Juli,2010,23,48 »
På min gamle TJ skrudde jeg opp en 2x4" bakerst på garasjeveggen, målte ut høyden slik at når jeg satte bak kanten av hardtoppen inn på 2x4" så hadde jeg 5 cm klaring til taket. så laget jeg bare en enkel krok som hang ned i front av hardtoppen og holdt den delen. Toppen er nemlig veldig lett forran, men tung bak. Da fikk jeg til og med rygget konebilen inn under hardtoppen min  ;D

Gikk greit å ta av hardtoppen alene, bære den inn i garasjen, sette den oppå 2x4 og så huke på kroken forran.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #5 på: Ma.,26,Juli,2010,02,08 »
Hardtop?????
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #6 på: Ma.,26,Juli,2010,18,16 »
Det er noen av oss som kjører Jeep hele året og som ikke har garasje.. :)
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #7 på: Ma.,26,Juli,2010,20,57 »
Har da kjørt Jeep som daglig bil i 6 år uten garasje OG uten Hardtop....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #8 på: Ma.,26,Juli,2010,23,04 »
Men du verden så deilig det er med hardtop på vintern. mindre støy, tåler 1 meter snø og is på taket  ;D varmetråder i bakruta, bakrutepusser også slipper soft toppen å bli så veldig fort slitt. Var også fint å slippe alt veisaltet på soft toppen igjennom vintern. slipper problemet med tørre glidelåser, sømmer som rakner pga snø på taket, glidelåser som spjærer, vinduer som blir sprø og matte samt en soft top som blir strekt og dermed slapp i fisken pga snø på taket. (jeg veit snø kan måkes, men det er ikke alltid man er parat til å ta fillene med en gang de lander).

Om man først skal diskutere topper her inne, så bør man heller diskutere top eller ikke top. For Jeep skal vel egentlig nytes UTEN tak av noe slag.  ;D Og det er det vel ingen av dere som kan skryte på dere, å ha en daglig bil (jeep) uten tak som brukes hele året  ;D ;D (sier han som skaffet seg "handlevogn" hehe.)
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #9 på: Ma.,26,Juli,2010,23,35 »
Ok, ikke for å dra inn suzuki her men den gangen for mange år siden da jeg hadde suzuki "jeep" så kjørte jeg en liten periode om viteren uten toppen. Gjør det ikke igjen...!!  Det var på en måte litt gøy i starten men på ingen måte hverken urt eller praktisk. Ble sjuk ja.. 

Men når det er sagt.. Med varmen på full fres i ansiktet kan man kjenne ett snev av lunk selv om vinteren.  Det hadde jeg ikke mulighet til da jeg kjørte moped. for det gjørde jeg hele året med kjetting fra jernia surra rundt bakhjulet.

Galskap. 
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Lagringsstativ for hardtop
« Svar #10 på: Ti.,27,Juli,2010,00,51 »
Har da kjørt Jeep som daglig bil i 6 år uten garasje OG uten Hardtop....

Good for you..
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009