Skrevet av Emne: Motoreksperter, ta en kikk på disse bildene  (Lest 1305 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ironside

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Motoreksperter, ta en kikk på disse bildene
« på: Sø.,23,Mai,2010,23,20 »
Lurer litt på hva som har skjedd her. Dette er toppen fra en '95 Jeep YJ. Den ene ventilen på en av sylinderene, pluss pluggen i denne er rustfarget, samt et veldig grovkornet belegg på ventilen som også er rustfarget.
Symptomene på motoren er at den begynner å lugge når motoren blir gjennomvarm, etter ca. 10-15 minutters kjøring.
Noen som har noe tips om hva dette kan være......

Utlogget Rolf Von Ausfahrt

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 79
    • Min WranglerGarasje
Re: Motoreksperter, ta en kikk på disse bildene
« Svar #1 på: Ma.,24,Mai,2010,15,03 »
Ingen motorekspert her altså, men eier en YJ -87 og opplevde det samme nylig, men da med "rust" på samtlige plugger.

På forgassern' sitter det en "dings", hvit elektrisk styrt bryter av noe slag som har med aut-choken å gjøre, tror jeg. Denne hang seg opp og førte til at bilen oppførte seg som den hadde pusteproblemer og 30 hester når den fikk litt motstand. Varm motor på choke er jo ikke veldig sprekt.  Vi koblet av den elektriske ledningen som går inn på denne og fant ut at den da tillot bilen å gå på normal tomgang ( slapp gasspådraget helt tilbake ). Skiftet i tillegg plugger og voila, nå går den som den skal.

Imidlertid er jo ikke årsaken til problemet løst, men som en "kjør videre" mulighet kan det jo fungere.
Jeg blir muligens ertet nå, men prøver ihvertfall å gi deg en quickfix, som er gratis :-)
Spennende å se hva noen som har peiling kommenterer til ditt ( og mitt ) problem, samt et kvalifisert forslag til løsning.

Rolf