Skrevet av Emne: YJ heldører  (Lest 2626 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
YJ heldører
« på: Lø.,17,Februar,2007,23,59 »
Har problemer med låsmekanismen.
Er det noen som vet hvem som forhandler div. deler.
Jeg har sjekket med 4wd, jeepsareus, rockauto, men ingen av disse har delene som trengs.
Det er noe stag greier som trengs.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: YJ heldører
« Svar #1 på: Sø.,18,Februar,2007,01,09 »
Disse delene tror jeg du må krype til korset å bestille fra Jeep :-[

Om du ikke er heldig å finner en brukte dørdeler til salgs da......
« Siste redigering: Sø.,18,Februar,2007,16,10 av sten_morten »
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Rune77

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 62
Sv: YJ heldører
« Svar #2 på: To.,15,Mars,2007,21,17 »
Hva er det som er problemet?
Hadde problem med min lås også, fikk ikke låst opp låsen, men kunne låse den. Ikke noe problem å vri om nøkkelen, og låsen beveget seg, men manglet litt for å "komme i mål"
Jeg åpnet bare opp, bøyde litt på et stag og vips så var det mulig å låse den opp. Kan sikker sende deg et bilde hvis det er samme problem du har ;D

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Sv: YJ heldører
« Svar #3 på: To.,15,Mars,2007,22,03 »
Problemet er når jeg skal åpne fra innsiden, må lirke for å åpne døra.
Det hadde vært fint om du sendte bilde til frank@lovett.no
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

ellen

  • Gjest
Sv: YJ heldører
« Svar #4 på: Fr.,16,Mars,2007,10,46 »
Jeg sliter med å låse dørene på min Wrangler også, så det er bare å sette inn bilde.. Dørlåsen på førerdøren er utrolig treg, og passasjerdøren kan dun låses innenfra.. Det hjelper vel ikke å blåse alt reint med trykkluft og så smøre det oppigjen?? ??? her må vel alt demonteres regner jeg med..

Ellen

Utlogget Rune77

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 62
Sv: YJ heldører
« Svar #5 på: Lø.,17,Mars,2007,18,08 »
Har ikke kameraet hjemme for øyeblikket, men vil anbefale at dere bare tar av dørtrekket og ser hvordan tingene fungerer.(spesielt siden vi ikke har samme problem)
Skru av "dørhåndtaket", vindussveiven - så er det bare klipse av trekket. Det er også et deksel over selve dørlåsen, med fem-seks skruer.
Alt er veldig enkelt laget, så det skal ikke så mye fantasi for å finne ut hva som er feil ;D
Vil vel tro at det er et stag som er litt slitt. Jeg valgte den enkle løsningen - justerte/bøyde litt på en av stagene, og så var alt ok. Tror jeg brukte i underkant av 30 min, så det er fort gjort.

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: YJ heldører
« Svar #6 på: Lø.,17,Mars,2007,18,33 »
Frank, jeg hadde samme problem engeng tror jeg...og da var det "pendelen" på låssylinderen som var løsnet. Bakerst på låssylinderen sitter det en pendel som drar i et stag. Den er festet på en sånn måte at den blir slarkete etterhvert, og da må man lirke for å få låst opp. Det kjennes ut som den glipper liksom...og det er vel det den gjør og.  8) Som Rune77 sier, så er det ganske enkelt når man tar av dørtrekket og ser. Jeg kjøpte ny låssylinder hos Bergskaug så var det i orden.
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: YJ heldører
« Svar #7 på: To.,28,Juni,2007,18,20 »
Ellers så er det bare litt god smøring som skal til!! funka toppers hos meg. hadde det problemet. ble låst ute på senter også videre. Skrudde opp og smørte litt så kom døra seg igjen! ikke hatt ett eneste låseproblem i ettertid  ;D