Skrevet av Emne: Godkjenningsordning for amatørbygde kjøretøy  (Lest 5768 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Geir G K

• 360 CID
Re: Godkjenningsordning for amatørbygde kjøretøy
« Svar #15 på: To.,22,April,2010,08,27 »
Det er mulig jeg gjorde en feil konklusjon,  men det var vel timingen på underskriftkampanjen og tidpunktet for denne komiteen som gjorde min konklusjon. Skal være litt mer forsiktig med å ytre. ::)
Geir Grov Kristiansen
Wrangler TJ  modifisert
Medlemnr 783

Utlogget Kris

• 360 CID
« Svar #16 på: To.,22,April,2010,09,45 »
Det er mulig jeg gjorde en feil konklusjon,  men det var vel timingen på underskriftkampanjen og tidpunktet for denne komiteen som gjorde min konklusjon. Skal være litt mer forsiktig med å ytre. ::)
Nei,nei nei...kjør på med saklige ytringer ;). Forumet blir mer levende med bilpolitiske ytringer, i tillegg til tekniske innlegg osv. (Da mener jeg selvfølgelig IKKE partipolitiske ytringer).

TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget wrangler

• Get a life!!
« Svar #17 på: To.,22,April,2010,10,30 »

Flott at Kleppa vil nedsette en arbeidsgruppe!

Jeg har sittet i et par slike grupper før, og det er et tiltak som igangsettes
for å problematisere, diskutere og definere problemstillingene som omhandler et tema.
Vanligvis møtes en arbeidsgruppe 3-5 ganger (hele dager) avhengig av sak, men det
utvikles en saksliste gruppen skal igjennom og eniges om.

Nå trenger JCN mer enn noen gang at ledelsen i klubben tar et initiativ ovenfor AMCAR og
bidrar med å definere hva som er viktigst for oss. Oppfordrer derfor styret til å legge ut en e-post adresse der medlemmene kan komme med beskrivelser (kortfattet) av noen av de problemstillinger de har møtt på vedrørende godkjenninger av ombygging av bil.

Det er mange som ønsker plass i slike fora, så jo tydeligere vi er jo bedre er det.

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget pathman

• 258 CID
  • *
« Svar #18 på: To.,22,April,2010,10,58 »

Nå trenger JCN mer enn noen gang at ledelsen i klubben tar et initiativ ovenfor AMCAR og
bidrar med å definere hva som er viktigst for oss. Oppfordrer derfor styret til å legge ut en e-post adresse der medlemmene kan komme med beskrivelser (kortfattet) av noen av de problemstillinger de har møtt på vedrørende godkjenninger av ombygging av bil.

Og der var vi endelig ved poenget  :D
Det spørs hvor mye tid en har til å drive research over problemstillinger før dette møtet, men som tilsluttet klubb bør JCN uansett kontakte AMCAR nå, for å sikre at det seriøse 4x4-miljøets særinteresser blir ivaretatt.
Før: 2000 Wrangler TJ
Nå: Islandsk japaner

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #19 på: Fr.,23,April,2010,14,51 »
JCN er innkoblet i arbeidet. Det har vi ( jeg ) vært i over et år!

Men sakens gang nå ( og de siste 6mnd ) har vært å komme i havn med nettop dette samarbeid mellom AMCAR, NMCU og VD.

Samtlige har vært på tur til Sverige og SFRO og de har satt opp en god saksliste. Nå er de snart i havn med å være enige med å danne en gruppe for å se på blant annet Sveriges måte og gjøre tingene på, slik at arbeidet kan begynne. Det vil gå en god stund til før dette er på plass og vi ( jeg ) følger opp hele veien og blir tatt med på det som innbefatter oss.

Amcar jobber med full tyngde i denne saken, ikke bare for oss, men for alle som har bilbygging som hobby!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget wrangler

• Get a life!!
« Svar #20 på: Lø.,24,April,2010,11,06 »

Men nå erjo du ute av styret Stein, så da burde likevel Steffen og co legger ut en e-post slik at medlemmene
kan få delt sine erfaringer. Det er vel noe av grunnen til å betale årsavgiften også. At styret fremmer medlemmens sak.

Kathrine
Wrangler 1995

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #21 på: Lø.,24,April,2010,11,14 »
Og jeg som trodde jeg fortsatt satt som gjenvalgt styremedlem i klubben.... Var nå det som ble godkjent på General forsamlingen på Gol tidligere i år.

Amcar har nok materiale rundt dette som de jobber med og det er helt andre ting som må på plass før den biten røres. Dette er ikke en sak som blir løst før jul iår, kanskje neste år, men jeg tipper det vil ta enda lengre tid før saken er i boks. Når sakens gang kommer så langt at vår problematikk kommer opp og hvis Amcar/NMCU kommer dertil at de trenger "påfyll" av saker, så har jeg en rekke saker til som kan tilføres.

Min garasje

Webredaksjon JCN

Utlogget Birkelandjeep

• 360 CID
« Svar #22 på: Lø.,24,April,2010,12,17 »
Sitat
Men nå erjo du ute av styret Stein, så da burde likevel Steffen og co legger ut en e-post slik at medlemmene
kan få delt sine erfaringer. Det er vel noe av grunnen til å betale årsavgiften også. At styret fremmer medlemmens sak.

Nå må vi ha tungen i rett munn....  ;)

Stein er bare ikke leder treffkomiteen lenger, det er det Åge som er nå, men sitter fremdeles i styre!
Stein er også den som har hatt dialogen med amcar i denne saken over lengre tid, faktisk siden før Kleppa ble samferdselminister, så har full tiltro til at han ivaretar klubbens og medlemmenes interesser!

TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget wrangler

• Get a life!!
« Svar #23 på: Sø.,25,April,2010,12,06 »

Det er flott at medlemmenes interesse blir ivaretatt. Men jeg stemmer
fortsatt for at de som har behov for å ytre seg i forhold til hvordan de har blitt møtt hos BT
i forbindelse med godkjenninger, får den muligheten.

Kathrine
Wrangler 1995

Utlogget wrangler

• Get a life!!
« Svar #24 på: Sø.,25,April,2010,12,13 »
OK Stein. Jeg har ikke mottatt referatet fra generalforsamlingen enda,
så jeg var ikke klar over styrevervet.
Men så flott at du kan fortsette å jobbe med denne saken som du har gjort i over et år.
Det tror jeg de ferreste var klar over.

Kathrine
Wrangler 1995

Utlogget Nico

• 360 CID
« Svar #25 på: Ma.,26,April,2010,09,26 »
Hva er det for spesifikke saker du har jobbet med i klubbens regi i over et år Stein , tror de ferreste har fått noe av det med seg om det stemmer.  :o
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #26 på: Ma.,26,April,2010,10,13 »
Høringen for ferdsel i utmark har jeg brukt en god del tid på med møter og oppfølging, Denne saken har nå blitt trenert av staten i snart to år da det ble satt rekord i innsigelser og lobby virksomhet. Jeg har jobbet mye med å få til treff og arrangere ting på da spesielt Rena. Og det er ingen annen klubb i Norge som har klart å gjennomføre så mange arrangementer på Rena siden det ble helt stopp i 2006.

Og det var i 2006 jeg startet å snakke med amcar om bistand til et samarbeid med BT hvor vi kunne få laget noen kjøreregler og muligens også laget et oppsett på "standard Jepp" oppbygging. Tanken var å definere et par oppsett for de forskjellige modellene som da bare skulle klubbes igjennom uten noen mere surr rundt dette. Den saken ble ikke så mye jobbet med i en periode. 2007 og litt ut i 2008 stod den litt stille da jeg ikke hadde nok tid uten at jeg lot den dø ut. Men senere har det dukket opp andre ting fra flere steder som har smeltet sammen til det vi leser om i denne tråden. 2009 var vi litt mer i aktivitet igjen og nå begynner det å skje ting. Men det er Amcar som kjører løpet.

Begge disse sakene er det blitt opplyst om at er under arbeid i flere tråder på dette forumet. At folk ikke leser alle trådene kan jeg ikke noe for. Og jeg liker IKKE den siste delen i siste setningen din. Den synes jeg var veldig frekk og ganske unødvendig bare fordi du ikke leser alt som skjer på forumet!!
Min garasje

Webredaksjon JCN

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #27 på: Ma.,26,April,2010,10,19 »
Det var forøvrig også i forbindelse med disse to sakene at vi bevilget Amcar de 50.000,- for å bistå oss. (25k fra klubben og 25k fra sponsor). Disse pengene har ikke Amcar brukt så mye av , men det har gitt oss en veldig god  goodwill og de hører veldig nøye på oss og hjelper oss godt som mulig.
Min garasje

Webredaksjon JCN

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #28 på: Ma.,26,April,2010,11,19 »
Litt merkelig å ikke fange opp den store innsatsen Stein m/fl har lagt ned i denne og lignende saker. 
Det ligger i sakens natur at når man jobber mot en så  motvillig motpart som VD, kan ikke alle samtaler refereres i all offentlighet. Noen diskusjoner må forbli konfidensielle.  Da er det veldig bra å kunne ha full tillit til de som forhandler for oss.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget wrangler

• Get a life!!
« Svar #29 på: Ma.,26,April,2010,11,38 »
Full tillitt fra ende til annen Simon. Bare flott å bli informert om det pågående arbeidet.
Dette gavner jo alle mann.

KAthrine
Wrangler 1995