Skrevet av Emne: Pimpin av TJ 1999  (Lest 1392 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 2mas9ls1

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Pimpin av TJ 1999
« på: Lø.,10,April,2010,05,02 »
Heisann,

jeg må få pimpa kjerra litt. Hvordan gjør dere vanligvis med deler? Bestiller dere fra Quadratec f. eks? hva med frakt?

Her er en foreløpig ønskeliste jeg har laget på Quadratec: http://www.quadratec.com/mygarage/wishlist_guest.php?ea=nilsenmail%40yahoo.no

Noen andre som skal ha noe så kunne vi delt på frakta?

finnes det noen i Norge som man kan kjøpe deler av?

Mange spørsmål gitt.. takker for alle svar!

 ??? :)
2mas

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Pimpin av TJ 1999
« Svar #1 på: Lø.,10,April,2010,11,18 »
Hei.
Sånn erfaringsmessig er det lite å eller også noen ganger negativt med å bestille store mengder i forhold til frakt, det blir pakket i mange esker uansett. ta kontakt med quadratec om de ordner en pall sending f.eks. De hjula du hadde på lista der er gigantiske, hvilket sykt heveoppsett har du??

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Re: Pimpin av TJ 1999
« Svar #2 på: Lø.,10,April,2010,11,47 »
OBS!
Så at du hadde tenkt til å bestille en radio/cd spiller.
Pass på at (FM) fekvensene har samme "inndeling" som Norge. Jeg gikk fe for en del år siden.Tok med meg en radio/cd spiller fra usa. Da jeg monterte den var frekvensene delt opp i feks 100.1/ 100.3 / 100.5 osv.  :( Ikke 100.1/100.2/100.3/100.4.)
Noen år senere ble denne stjålet fra bilen min .ha-ha sucker! tenkte jeg, tyven fikk jo samme problemet som jeg hadde hatt ::) . I tillegg fikk jeg en god grunn til å kjøpe en ny i Norge. ;D

Det er som sagt en del år siden (ca 15) så det er mulig at dette ikke er et problem lenger.
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Pimpin av TJ 1999
« Svar #3 på: Lø.,10,April,2010,18,53 »
Jeg har bestillt litt fra Quadratec og de pakker i samme kasse og sender i et kolli, men tror nok frakt med Jetcarrier er det lureste siden det er så mye.

39,5" :o Håper du slenger med noen andre akslinger før du monterer de.

Gleder meg til å se bilen ferdig bygget!
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Pimpin av TJ 1999
« Svar #4 på: Lø.,10,April,2010,21,30 »
Som forespurt over, hvor mye heving skal du ha 8", 10" eller mere? Eller skal du handle skjermer og panser fra AEV og kutte vekk allt av stål rundt bakhjulene?

Det blir også litt spennende å se 39,5X15 R17" på 17x8" felger..... Da snakker du Michelin bollemann bolledekk!

Dette blir ihvertfall den desidert største TJ`en i Norge med flere hestehoder foran nestemann. Og du kan dessverre glemme å få dette godkjent hos biltilsynet. Så da blir det mye demontering og remontering i forbindelse med EU kontroller og evnt hvis du blir stoppet i utekontroller.

Et annet godt tips er at du MÅ sandblåse og lakkere opp allt av fangere, speilfester, tanklokk osv FØR du monterer på bilen. Dette ruster som rakkeren etter en sesong !!

Allt det du har på lista her kan handles i Norge, men ikke til de prisene... Summen på varene du har listet er på drøyt 4000$, tommel finger regelen sier at du må gange USD med 10 for å estimere kostnaden med frakt og fortolling. Da koster dette lasset ca 40.000,- NOK. I tillegg må du bytte akslinger, ca 50.000,- NOK hvis du handler fra statene. Så må du ha SYE kit, ca 2.500,- ++, Hevesett, 35.000,- ++++ , Og en del mere småtteri.

Så sånn grovt satt opp, så er dette en ombygging til ca 130.000,- hvis du gjør all monteringen selv. Kjapt overslag på monteringen av alle bitene, så tipper jeg en dreven kar bruker mellom 50 og 80 timer, ganger timepris, som kommer i tillegg til delene.

Dette er ikke et sarkastisk forsøk på å totalt drepe en god drøm, men dette er en bil som ikke vil kunne brukes på norske veier med skilt ( de blir inndratt så fort noen gul-vester ser deg ).
« Siste redigering: Lø.,10,April,2010,21,43 av Stein-K »
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!