Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 79390 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #60 på: Sø.,16,Mai,2010,02,08 »
http://www.quadratec.com/products/52137_03.htm

Er vel slik de ser ut orginalt....
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #61 på: Sø.,16,Mai,2010,02,15 »
http://www.quadratec.com/products/52137_03.htm

Er vel slik de ser ut orginalt....

Jeg har automat - dette er vel for manuell gear?

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Fremdrift
« Svar #62 på: Ti.,25,Mai,2010,23,17 »

Hei

Er i gang med montering av nytt ledningsnett fra Painless wiring. Utrolig bra kit med så å si alle connectorer man trenger.
Har fått (og får) uvurderlig hjelp av Steinar til å skreddersy ledningsnettet slik at det passer til min bil og det jeg har planer om å montere på bilen etterhvert. Den mannen har stålkontroll og full oversikt og hva som skal hvor  ;D

Splittet opp ledningsnettet til dashbordet for å legge til noen ledninger.


Ferdig montert, samt at jeg har lagt på noen ekstra strømper som ikke var der i utgangspunktet.


Dashbordet er nå ferdig montert med rattstamme og alt elektrisk tilkoblet. Gjenstår kabling i motorrom og bakover til baklys og hengerfeste.
 Får ikke testet alt før dette er på plass.





Har også fått tak i og montert ventilasjonsrist fra en nyere CJ da denne holder øvre del av HVAC på plass. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å beholde 76 modellens litt smalere versjon men det utgikk altså.
Det var bare å legge på den nye rista og borre 6 hull. Grei affære.



Var også innom høggern på lørdag for å finne noe greier til bruksbilen (vw passat). Plukket med meg en karosseri bunnplugg fra en Golf som passet ypperlig inn i det gamle dreneringshullet som var i torpedoveggen. Litt flaks skal man ha.







Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Teppe
« Svar #63 på: Lø.,12,Juni,2010,01,16 »

Kort update:

Da er teppet lagt uten alt for mye om og men  :)
Passformen var utrolig bra over det hele. Skal jeg klage på noe så må det være at teppet som skal være oppå hjulbrønnene bak var brettet litt feil da de ble lagt i eska fra fabrikkens side.
Ikke lett å få rettet ut den bretten, men litt lim bør kunne ordne det.





Arbeidet med ledningnettet fortsetter - motorrommet er nesten klart  ;D




Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #64 på: Lø.,12,Juni,2010,08,51 »
hvor har det blitt av bildene i denne tråden?jeg ser bare de som er sendt inn av 77 G E..
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #65 på: Lø.,12,Juni,2010,12,07 »
hvor har det blitt av bildene i denne tråden?jeg ser bare de som er sendt inn av 77 G E..

Trøbbel ifm brannmuroppdatering inatt  :o
Skal være i orden nå.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #66 på: Lø.,12,Juni,2010,12,37 »
Da er de på plass igjen
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Fold n' Tumble Backseat
« Svar #67 på: Lø.,12,Juni,2010,18,57 »

Fold n' Tumble baksete med nakkestøtter fra Bestop:







Har kjøpt inn et markeringslys fra Biltema som skal bli kupelys. Veltebøylen skal få padding og lyset festes utenpå dette med borrelås:




Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #68 på: Lø.,12,Juni,2010,21,10 »
Dette blir veldig bra!!

Har du tenkt på en løsning med 3 punkt belter bak?
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #69 på: Sø.,13,Juni,2010,11,41 »

Hei Sten Morten

Takk skal du ha  :)

Det jeg holder på med for øyeblikket er jo stort sett bare kosmetiske endringer. Krever ikke all verdens til teknisk innsikt  ::)
Er dog fornøyd med å få montert nyere HVAC på min bil. Er spent på hvordan det vil virke. Fant ingen write-ups på nett, bare at noen hadde hørt om noen som hadde gjort det. Rimelig vage antydninger. Tok sjansen og bestilte dette fra USA - nå er alt på plass  ;D

Jeg skulle strengt tatt hatt 3 punktsbelter bak... Den eneste måte å gjøre det på er vel å bytte veltebøyle fra en nyere YJ?
Slike veltebøyler er vel heller ikke så lett å finne. Vet du om noen andre løsninger?

Vet du forresten om innfestingen på YJ-bøylen er den samme som på en original 7'r? Må man borre nye hull på hjulbrønner og gulv bak førerstolene?

Thomas

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #70 på: Sø.,13,Juni,2010,21,41 »
YJ-bøylen er bolt on i forhold til 1980 og nyere CJ7. Hvordan det er på eldre vet jeg ikke..
Jeg syntes YJ bøylen ble stygg på bilen, men kom seg da jeg kjøpte en utvidelse fremover. Bilen føles tryggere også og jeg har nå noe å ta tak i når jeg skal klatre opp i bilen :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
padding etc
« Svar #71 på: Ma.,14,Juni,2010,01,39 »

Hei Frode

Kan se ut som løsningen på lang sikt blir en slik YJ bøyle. foreløpig har jeg nok med å bli ferdig med det jeg holder på med  :)

Fikk på paddingen til veltebøylen idag. Er sånn passe fornøyd med passform - halte og strakk i trekket for å få det til å treffe innfestingen til de fremre setebeltene. Mangler en cm eller to på begge sider for at alt blir 100%. Noen som har slitt med det samme eller har erfaring og tips for montering av slik padding?



Tredde samtidig ledninger til det tidligere omtalte kupelyset og monterte det med borrelås. Grei løsning dette. Har ikke satt strøm på det så hvordan det fungerer i praksis gjenstår å se. Selve lyset har følgende delenummer hos biltema: 42-180 -> http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Belysning/Lykt/?prdid=42180



Fikk også tid til å montere solskjermer på frontruteramma.


Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
spylerdyser og reservehjulsholder
« Svar #72 på: To.,17,Juni,2010,00,27 »

Iom at jeg monterte større gitter for luftinntaket foran frontruta enn det som var originalt så ble hullet til spylerdysa dekket til. Da valgte jeg å montere to universaldyser i selve gitteret i stedet for å borre nye hull i karosseriet. Slangen er tredd opp igjennom dreneringsslangen/hullet til luftinntaket som står i torpedoveggen.



enkel løsning som jeg antar vil fungere bedre enn den originale dysa.



Steinar har hjulpet meg med ledningsnettet bakover og samtidig lagt til ledninger for hengerkontakt  :D

Ikveld har jeg satt på reservehjulsholderen, samt holder til hi-lift jekken. Har også en holder for Jerry-kanne, men velger å droppe denne da jeg synes reservehjulet kommer veldig langt ut i forhold til bilen. Hele konstruksjonen er dønn stabil med stopper slik at grinda ikke går for langt opp når den åpnes, samt at det er en låsepinne som gjør at den står i ro når den er åpen.









Avslutningsvis har jeg et spm om boltstørrelse og gjenging på to bolter foran på motoren.



Noen som vet hva som passer der de to røde pilene er? Den til høyre er innfesting til servopumpe og den til venstre er innfesting til en dynamobrakett.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #73 på: To.,17,Juni,2010,08,36 »
det er 3/8 UNC gjenger,boltlengde avhenger av hva som skal på,husker ikke nå.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #74 på: Ti.,22,Juni,2010,23,21 »
det er 3/8 UNC gjenger,boltlengde avhenger av hva som skal på,husker ikke nå.

Hei

Styra litt med å finne bolter som kunne passe nå ikveld. 3/8 ble for smått på begge steder på min motor (76 mod).
Ved pilen til venstre så er bolten 7/16 med 14 tpi - problemet var at hullet og gjengene var rustne og full av skitt. Renset de med en gjengetapp så ble det velstand. Ved pilen til høyre så vet jeg ikke - det er gjenger i selve vannpumpehuset som er større enn 7/16 - men lenger inn fikk jeg 7/16 til å sitte slik at servopumpa nå har tre innfestinger på fremre brakett  :)

Ingen stor sak, men greit å ha det i orden.

Thomas