Skrevet av Emne: Kjetils 54 Willys Pickup  (Lest 9557 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #30 på: Sø., 6,Februar,2011,15,40 »
Mere kapping og sliping, men nå er alt av fester borte og det er klart for boksing av ramma fremme. Tok av styresnekka og rattstammen. Og løftet av hytta.

Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #31 på: Sø., 6,Februar,2011,15,42 »
Trillet chassiet inn i vaskehallen og sprøytet den med kraftig avfetting og høytrykkspylte. Tydelig den har vært restaurert tidligere og vært lakkert rød før tectyl ble smurt på.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #32 på: Sø., 6,Februar,2011,15,46 »
Jeg ble enig med meg selv om å la den orginale? delvise boksingen stå siden den var forsøkt sveist (les elendig sveising  ::))  av tidligere eier i tillegg til klinkingen. Helsveiste disse og slipte, lurer på om jeg skal tette hullene eller om det er noe vits?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #33 på: Ma., 7,Februar,2011,08,27 »
Boksingen du nevner er den originale med origninale huller og original sveis.  Vet ikke hvem som sveiset på Toeldo fabrikken, men pene sveiser fikk de ikke til  :D

Hvorfor det ble naglet og sveist kan en jo også lure på...
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #34 på: Ma., 7,Februar,2011,13,01 »
Orginale sveiser ja :o De har jo fjernet mer metall enn de har lagt til ;D

Ang hullene så blir de tettet, de nye motorfestene kommer i det området.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jon Henning

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 115
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #35 på: Ma., 7,Februar,2011,14,15 »
På ramma mi er det sårkanter på originale sveiser som nesten har gått helt igjennom godset. Tror de sveiset med strikkepinner eller noe..

En annen ting hvis du ikke allerede har  tenkt på det: Lag tverrbjelke mellom rammevangene ved motorfestene. Ramma er ganske myk og sårbar der. Jeg vet av erfaring..
Jon Henning Kristoffersen

Willys overland sedan delivery 1954.

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #36 på: Ma., 7,Februar,2011,14,50 »
Det tror jeg er et godt råd!  Hørte på  samme mannen selv i sin tid og laget travers under motoren hvor motorfestene også er påsatt.  Traversen festet jeg i hullene som du nå har sveist igjen, men det er sikkert ikke problem å lage nye/andre huller om du liker ideen.  Biltilsynet synes det var greit at jeg skrudde og ikke sveiset traversen på, så det ble gjort for min del.  Laget også feste for skidplate under motoren i samme travers. Denne er skrudd i original skidplate litt lengere bak.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #37 på: Ma., 7,Februar,2011,19,41 »
Blir nok avstivning under motoren da ja, genialt å kombinere travers, skliplate og motorfester. Takk for tipset

Hullene der hvor klinkene stor er ikke sveist igjen, jeg fikk ikke banket de ut, må se om de egner seg å bruke som monteringshuller. Hvis ramma er svak på dette punktet så er det sikkert lurt å lage motorfeste og travers med ei god plate mot ramme for å fordele kreftene så mye som mulig.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #38 på: Ti.,15,Mars,2011,22,37 »
Endelig noe arbeid som går andre veien, den rette...
Malt ramma innvendig og utvendig med Por- 15, ble veldig bra så gjennstår det å se om det holder.

Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #39 på: Ti.,15,Mars,2011,22,42 »
For motivasjonens del så var det på tide med litt mockup på hvordan jeg vil ha den når den er ferdig. 35" og så lavt som mulig, denne høyden er ca 2" høyere enn orginalt. Felgene er kun satt inntil hjulboltene så de skal en tomme lenger inn. Når den tid kommer så er det mulig jeg går for 8" felg og ikke 10" som her. Men dette er pretty much stuket jeg har sett for meg.

Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jon Henning

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 115
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #40 på: Ti.,15,Mars,2011,22,54 »
Blir bra stuk på denne, liker at du holder den så lav som mulig med de hjula. Mer praktisk i bruk blir den også da.
Jon Henning Kristoffersen

Willys overland sedan delivery 1954.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #41 på: To.,17,Mars,2011,19,54 »
 :)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #42 på: Lø.,23,April,2011,10,29 »
Ikke de helt store oppdateringene men nå er fremste del ferdig bokset og malt med et strøk Por-15.
Håper på å kunne begynne på delebilen snart, så 4 literen kan bli plassert i ramma.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #43 på: Lø.,18,Juni,2011,02,11 »
Det blir ikke gjort så mye med Willysen. Noe av grunnen er pga garasje bygging :)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Kjetils 54 Willys Pickup
« Svar #44 på: Sø.,19,Juni,2011,00,20 »
Noe av grunnen er pga garasje bygging :)

Gyldig grunn !
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)