Skrevet av Emne: Vinterdekk til JK?  (Lest 2846 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Vinterdekk til JK?
« på: To.,12,November,2009,22,36 »
Hva bruker dere til Rubicon?

255/75 "17 er org. dimensjon.

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #1 på: Fr.,13,November,2009,00,34 »
har nå 265/75  eller 70 -17.

hva ønsker du å oppnå med dekkene ? smale dekk kutter bedre , brede dekk flyter mere.

265ene er helt greie men jeg blir å gå opp i dimensjon for bedre å ta meg fram der det ikke er brøyta i det hele tatt , skulle jeg bare kjørt på veien hadde det blitt med 265'ene


Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #2 på: Fr.,13,November,2009,17,30 »
Jeg tenker mere på hvilke dekk dere bruker. F.eks. piggede BFG MTR og hvilke dimensjoner dere har på bilene deres.
Er usikker på valg av vinterdekk til denne bilen. Jeg vil kunne bruke den på ubrøytet hyttevei, men samtidig vil jeg ikke skli av veien frem til hytteveien.

Ettersom jeg har forstått det på dekkforhandler, er 255/75-17 en meget spesiell dimensjon og lite å velge i. Egentlig ønsker jeg å gå opp i hjuldiameter for å øke bakkeklaringen og vil gjerne ha grovt mønster.

Til sommerbruk; kan man ha Baja Claw i 33" på org. felg? Må man ha skjermbreddere?

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #3 på: Lø.,14,November,2009,00,12 »
33 går men skjermbredere kommer ann på bredda du går for. samme om du har 31 33 35 eller 37" hjul det er bredda som avgjør om du trenger skjermbredere , jeg kjører på 305 bredde på sommerdekkene og de går akkurat innafor org. skjermene med litt godvilje.

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #4 på: Ma.,16,November,2009,21,52 »
Pr nu bruker jeg Cooper piggdekk. Det var de som stod på bilen da jeg fikk de i fra Bentro. Ikke store, men gode vinterdekk.

Planen er å sette på 33/35" All Terrain dekk med pigger, etter hvert, men, felgene mine ble tatt under ett sjokk-brekk på dekkhotellet i høst så nu har jeg kun ett sett felg. Får vente til neste år, for, slike forsikringsting tar vist tid har jeg skjønt.

Tror ikke du trenger skjermbreddere på org felg med 33" men det kan jo hende de kommer litt tett på stagene på bilen.
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #5 på: Ti.,17,November,2009,01,10 »
trur æ har piggdekk nå i 275/70-17 (se bort fra tidligere post,det var sommerdekk), på AEV-Felg subbet såhvidt jeg kan huske ikke i det hele tatt når bilen ikke var heva.
(disse sannsynligvis selger jeg når mine wrangler mt-r kevlar dekk er ferdig seipa og pigga)

Etter min mening er det kunn ett dekk som gjelder til Wrangler nemlig Wrangler , alt anna er å regne som annenrangs, dessuten har jeg vært veldig fornøyd med wrangler dekk tidligere, blir spennende å se hvordan den nye sillicablandingen funker på vintern i kevlardekkene (skal vistnokk være veldig bra)

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #6 på: Ti.,17,November,2009,13,05 »
Wrangler MT-r kevlar? Har du link til disse?

Hvilken dimensjon skal du ha de i?

Blir det bra når du seiper og pigger slike? Det er vel ikke skikkelige vinterdekk opprinnelig.


Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #7 på: On.,18,November,2009,08,42 »


jeg har de i 305/70-17, har brukt de i sommer og er svært fornøyd så langt, min erfaring med seiping og pigging er at det blir bra, om ikke bedre enn fabrikksydde dekk.
« Siste redigering: On.,18,November,2009,08,45 av Neowulf »

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #8 på: Lø.,16,Januar,2010,16,56 »
Jeg seipa og pigga dekka på TJ'en vår. Den har Wrlangelr Mud 35x12,5 15, ble overraskende bra!! Så bra at jeg vurderer å sette like danne dekk på JK'en som vinterdekk
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #9 på: On.,26,Mai,2010,20,36 »
trur æ har piggdekk nå i 275/70-17 (se bort fra tidligere post,det var sommerdekk), på AEV-Felg subbet såhvidt jeg kan huske ikke i det hele tatt når bilen ikke var heva.
(disse sannsynligvis selger jeg når mine wrangler mt-r kevlar dekk er ferdig seipa og pigga)

Etter min mening er det kunn ett dekk som gjelder til Wrangler nemlig Wrangler , alt anna er å regne som annenrangs, dessuten har jeg vært veldig fornøyd med wrangler dekk tidligere, blir spennende å se hvordan den nye sillicablandingen funker på vintern i kevlardekkene (skal vistnokk være veldig bra)

Hvordan fungerte MT-R Kevlar med seiping og pigging da?

Utlogget C3

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 565
    • Hjemmeside
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #10 på: Fr.,28,Mai,2010,08,21 »
Jeg har kun den gamle versjonen uten kevalar, men det fungerer flott.

Hørte det var noe problemer med å få godkjenning på MT/R med kevelar, noe EU shite, men det er mulig det allerede er løst
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget RubiconX

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 114
Re: Vinterdekk til JK?
« Svar #11 på: To., 2,September,2010,22,07 »
Har fått i hus 4 stk ubrukte org felger til Wrangler Sport. Så da kan jeg slippe å mase med felgbytte til vinteren. Setter på de piggede Discoverer M+S dekkene jeg fikk med fra Bentro, så får vi se om de duger.