Skrevet av Emne: Hvor mye olje på Automatkassa WJ?  (Lest 1180 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget EilertseN

• 304 CID
  • **
Hvor mye olje på Automatkassa WJ?
« på: Ti.,10,November,2009,15,56 »
Hm.. Har byttet olje på for og bak akslingene, Transferkassa og startet på bytte av olje og filter på Automatkassa. I følge handmanualen skal det fylles på 3.8L , Dette KAN ikke stemme. Etter og fyllt på 3.8L og kjørt som beskrevet 25km. for og oppnå en driftstemp på 180 grader. og dratt gjennom alle gir satt kassa i Nøytral (ja på helt rett vei). Peiler jeg olje. oljen er kun under max på merket "Cold".

Hvor mye har dere fyllt på etter olje og filter bytte ?

Takker for svar ..

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Re: Hvor mye olje på Automatkassa WJ?
« Svar #1 på: Ti.,10,November,2009,16,59 »
Nei du har rett. det stemmer ikke. Det går nok over 5 liter.
Har skrevet litt i sommer i en annen tråd her om dette. Var vel en tråd om service kanskje.
Ja her http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,2810.15.html

Jeg fylte visst 5,7 liter men etter mange mil med båthenger så gikk nivået over max hot og det er jo ikke bra.
Så 5-5,5 liter skal være korrekt.
« Siste redigering: Ti.,10,November,2009,18,38 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget EilertseN

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Ti.,10,November,2009,18,44 »
Okei, har fylt 4.8L ser ut som det er litt under HOT etter varmkjøring. For evt. etterfylle litt.

Noen flere som har vært bort samme saken ?

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #3 på: Ma.,16,November,2009,22,43 »
Ikke noe vits i å fylle på slik at den er helt opp til hot merket. Om du drar på noe tungt, eller det blir varmt om sommeren, så kan den øke over merket og det er ikke bra. Så lenge det er mellom merkene så er du innenfor.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget EilertseN

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Ti.,17,November,2009,11,07 »
Nå har jeg snakket med verksmester på Nardobil. Jeg fortalte at det stod 3.8L i handboka. Han sa " Jepp, og det er TULL". vi regner 5.5-6 liter på service. Men han sa også når man etterfyllte at den var veldig nøyaktig. en dl. vises godt på pinnen. Fra og stå midt i mellom "Cold"  merkene til midt i mellom "hot" merkene var det snakk om 6dl. etterfyllt.

Gjør prosedyren nøye. jeg fyllte på 5.6L. Den skal ikke stå på max merket på hot, men midt i mellom så når du drar henger ol. og det blir ekstra varmt vil nivået komme på max.