Skrevet av Emne: 2" procomp er på plass.. 2 problemer  (Lest 4833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: 2" procomp er på plass.. 2 problemer
« Svar #15 på: To.,29,Oktober,2009,19,11 »
Tom Woods / AA har et greit SYE konverterings sett for -97 og nyere NP 231 kasser.

Advance Adapters side
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Re: 2" procomp er på plass.. 2 problemer
« Svar #16 på: To.,29,Oktober,2009,23,01 »
Sitat
Bodylift for å få plass til motorløftet.

Litt motstridende det du skriver om lavt tyngdepunkt og billige løsninger Jan Erik. Du og jeg har egentlig mere heving enn hva vi trenger for å ha plass til 35" og 33" dekk. 

Veldig uening med deg her, har selv kjørt på ditt 4" hevesett med 35" hjul, og det subber i skjermene under terrenkjøring, først med 2" BL får dekkene full flex uten å subbe.

Sitat
Motoren sitter lagret opp i 2 fester som igjen er festet i rammevangene. Disse festene er igjen festet til rammevangen med en mutter hver. Litt forenklet, sett en jekk under motorn, løsne festene ifra undersiden. jekk opp motoren og trykk på plass de nye festene som er 1" høyere, og skru fast den ene muttern på hvert feste   
 

Radiatoren må vel også flyttes litt på, måtte hvertfall det på min.

TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: 2" procomp er på plass.. 2 problemer
« Svar #17 på: Fr.,30,Oktober,2009,09,16 »
Tom Woods / AA har et greit SYE konverterings sett for -97 og nyere NP 231 kasser.

Advance Adapters side

Takk, er jo litt gira på å få en "skikkelig" løsning.. men skjønner at dette er endel arbeid å installere?

Kva med http://www.quadratec.com/products/52237_99_07.htm ?

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: 2" procomp er på plass.. 2 problemer
« Svar #18 på: Fr.,30,Oktober,2009,17,33 »


Radiatoren må vel også flyttes litt på, måtte hvertfall det på min.



Vel, jeg fjernet senkesettet til radiatoren når jeg monterte motorløft. Men å hadde jeg kun 1" bodylift og 1" motorløft. Jeg knotet mest med å montere senkesettet til radiatoren når jeg monterte bodyliften, så om jeg hadde gjort bodylift og motorløft samtidig, så hadde det vært gjort på en kveld alt sammen.

Ang tidsforbruk på å montere SYE, så mener jeg Stein monterte dette på en kveld. Greit å ha ett verksted å stå i. Du bør ta ut transferkassa og legge den på en benk når du bygger den om. Mellomakslen er jo bare å montere i mellom etterpå du har satt inn transferkassa igjen.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: 2" procomp er på plass.. 2 problemer
« Svar #19 på: Fr.,30,Oktober,2009,20,02 »
Det "vanskeligste" å mest tidkrevende er faktisk å demontere Transferen på bilen! Og det er IKKE vanskelig så lenge du har orden på demonteringen din. At du legger delene i rekkefølge. Først av = sist på osv.

Første gangen jeg bygde om kassa ( til SYE ) så brukte jeg en lang ettermiddag med hjelper. Andre gangen ( Teralow ) brukte jeg 70% av tiden på demont/montere på bilen og 10% av tiden på kaffe/cola. Kun 20% av tiden på å skru. NP 231 er så latterlig enkel å jobbe på, at man blir nesten skremt!!

PS! Jeg er IKKE en bilmekaniker eller utdannet innen noen form for dette.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: 2" procomp er på plass.. 2 problemer
« Svar #20 på: Ti., 3,November,2009,22,02 »
Til opplysning så er vibrasjonene nesten borte etter at bilen har stått i noen dager.. regner med ting har "satt seg"..

Har et Skyjacker t-case lowering kit på veg fra quadratec.. setter nok på dette uansett..


LT

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: 2" procomp er på plass.. 2 problemer
« Svar #21 på: Sø., 8,November,2009,21,11 »
Alle mine 3 TJ'er har ivertfall vært slik at det er kun ved igangsetting at vibrasjon var mest merkbart. altså ifra 0-10km/t. Etter dette mistenker jeg at mellomakslen allerede har fått såpass med omdreininger at den på en måte sentrerer seg litt og utjevner ujevnheten litt. Jo bråere igansetting jeg hadde, jo mer ristet det. Men kun de første metrene. tok jeg en pen i gangsetting, så merket jeg nesten ikke vibrasjonen.

Kan vel love deg en liten ting, at jeg trur ikke en ujevnhet eller slitasje står seg bedre på en bil  ;D
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.