Skrevet av Emne: Feilkoder og ujevn tomgang 4.0 97mod.  (Lest 2135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget superbeast

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Re: Feilkoder og ujevn tomgang 4.0 97mod.
« Svar #15 på: Fr.,23,Oktober,2009,07,11 »
Det kan godt hende at det er dårlig bensintrykk, men ville ikke det påvirket under kjøring også?. Den kode 42 refererer til flere muligheter blant annet bensinpumpe elektronikken.

Det er den fremre o2 sensoren som er byttet.

Foreløpigplan:
1. Gyve løs med såpevann rundt innsugsmanifolden for å forsikre meg om at den ikke drar falsk luft.
2. Sjekke elektronikk til bensinpumpa (siden jeg vet at bensinmåleren ikke sender riktig signal; fikse dette. kansje koden forsvinner i det minste) sjekke trykk til injektorer.
3. Sjekke kompresjon.
4. få målt med obd 2 skanner slik at jeg får de p- kodene, som er litt mer spesifikke en de av på med tenniga (står så i FSM)
5. grine
6. Spøre dere om råd.

Det er jo bare på tomgang at fjuskinga forekommer, mange av rådene jeg får ville jo påvirket under kjøring også?

Kan det være noe så enkelt som dårlig jording mellom motor karosseri batt karoseri? dårlig batteri? lade spenning? (selv om jeg egentlig har sjekket dette)

Hva er funksjonen til ASD, Auto Shutdown Relay? hvilken krets styrer det? (Jada jeg skal prøve å finne det ut selv)

Utlogget superbeast

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Re: Feilkoder og ujevn tomgang 4.0 97mod.
« Svar #16 på: Sø.,10,Januar,2010,23,01 »
Tenkte jeg skulle legge inn enden på tomgangsvisa.

Det var mange faktorer som sørget for problemer blandt annet en bedriten innsugsmanifold pakningen(sugde inn eksos), morkne o-ringer på dysene, dårlig IAC, samt vacum lekasje...  
« Siste redigering: On.,20,Januar,2010,23,31 av superbeast »