Der var kilene på plass. Jeg fikk et lokalt maskinverksted til å frese to kiler på 4grader størrelse 4X12cm og et 9 mm hull. Denne gangen stramma jeg ikke til før doningen stod på hjula på bakken. Og riktignok: pinjongen vred seg oppover til det nærmeste krysset var i nesten null. Det fremste krysset mot kassa har samme vinkelen som før, men det var det bakerste krysset som såg ut til å ha mest knekk før kilene kom på. Skal jeg gjøre noe mer med vinklene på kryssene så fikk jeg tilbud på senkesett til transferkassa fra BGnor. Det blir 350.- så det er jo ikke noe stort utlegg, men det begynner å bli trasig å ligge ute under den bilen i minusgrader og is. Testturen i gårkveld var en hyggelig opplevelse - den irriterende og høylytte duringa er borte, men jeg tror jeg også skal sjekke kvaliteten på det fremste krysset mot kassa noe nærmere før jeg sier meg ferdig med denne jobben. Hvordan ser man om krysset er slitt? noen tips? Det skulle vel aldri være noen som vet dimensjonen på dette krysset - på en diesel fra 98?