Skrevet av Emne: Understellsbehandling i Bergen?  (Lest 2019 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Understellsbehandling i Bergen?
« på: On.,30,September,2009,23,31 »
Heisann,

Som enkelte har kanskje har fått med seg, så har eg nettopp kjøpt TJ frå tyskland, og sidan vinter og salting er like rundt hjørnet, så lurte eg på om nokon har tips om om plassar som er billig og bra på understellsbehandling i Bergen?


LT

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Understellsbehandling i Bergen?
« Svar #1 på: To., 1,Oktober,2009,01,10 »
Jeg vet at i fjøsangerveien, bensinstasjonen ved Minde Allè, lå der et verksted for understellsbehandling (Dinitrol). Om det er aktivt ennå vet jeg ikke. I Åsane, rett før Eikåsbanen(motorcrossbanen), er der et verksted som averterte til fra kr 2000,- (for et par år siden). I Åsane industrihus finnes Thorsen, men de er dyre!! Ellers ville jeg søkt på gule sider og tatt en telefonrunde. Lykke til. Gi oss beskjed om hvordan det går, om du er fornøyd, osv. :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget larstore

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 152
Re: Understellsbehandling i Bergen?
« Svar #2 på: To., 1,Oktober,2009,12,19 »
Heisann, og takk!

Ringerunde er nok neste punkt på programmet :)

Men, har nokon erfaring med kva type behandling som er best? Du nevner dinitrol, kva med tectyl og mercansol? Har ingen peiling på dette :)

LT

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Understellsbehandling i Bergen?
« Svar #3 på: To., 1,Oktober,2009,21,53 »
Jeg vet om en som faktisk brukte kun spillolje som understellsbehandling. Aldri rust, trenger inn over alt og skruer som løsner, ikke knekker når de skal løsnes. ;D Litt grisete jobb når det står på, og bør gjøres minst en gang pr. år...men...mye billigere enn tectyl, faktisk gratis. 8) Går vel noen kroner til Absol (oljeabsorberende granulat).
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8