Skrevet av Emne: noe problem med å montere sportsluftfilter i kj-en ??  (Lest 1835 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget dunk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 62
noe problem med å montere sportsluftfilter i kj-en ??
« på: To.,24,September,2009,11,02 »
kj.  2.5 diesel.
jeg har montert sportsluftfilter fra biltema i kj-en som har en 2.5 diesel.
 forhandleren sier at jeg burde sette tilkbake det orginale luftfilteret da dette sportsluftfilteret gir for lite luft, de har opplevd at innmaten kan løsne og gjøre skade.. er dette tull???

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: noe problem med å montere sportsluftfilter i kj-en ??
« Svar #1 på: To.,24,September,2009,19,47 »
Om det gir for lite luft, så merker du vel at bilen går dårligere og lettere får sort røyk ved makspådrag. Om innmaten kan løsne aner jeg ikke, har ikke sett på disse filtra, men er det noe slags metalforsterkning, så tviler jeg på det.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget xxddddsdfsdfsdf

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
Re: noe problem med å montere sportsluftfilter i kj-en ??
« Svar #2 på: Sø.,27,September,2009,23,19 »
Er litt enig i det forhandleren sier her, at man setter på nytt luftfilter så betyr ikke det at dette er bedre enn det originale. Om jeg først skulle satt i nytt ville jeg enten fjerne luftfilterboksen og gått for greenfilter eller KN, eller å kjøpe nevnte merker innsatsfilter og brukt orginal boks.

Grunnen til at det skal kunne gi mer luft er jo større overflate man trekker luft fra, og det gjør jo disse "sportfilterene", men om man har 5 ganger overflata originalfilteret har så hjelper det lite om den nye overflata er tett som dasspapir.
02 Jeep Cherokee 2,5 CRD Sport (KJ)